אחד הקורסים המתקדמים האטרקטיביים והמעניינים ביותר שאנו מציעים לתלמידים בעלי ניסיון מסוים במסחר בשוק, הוא קורס שוק ההון למתקדמים. במסגרת קורס זה מושמים דגשים על כמה נקודות חשובות במיוחד עבור משקיעים וסוחרים הפועלים בשוק ההון, והוא מהווה את אחת ממסגרות הלימוד המומלצות ביותר עבור אלו המעוניינים להתפתח במסגרת פעילותם בשוק, להרחיב את הידע בתחום ולנצל בצורה יעילה יתרונות מסוימים מול מתחריהם. מה בדיוק לומדים במסגרת קורס זה וכיצד זה עשוי לקדם אותנו כסוחרים ומשקיעים פעילים בשוק?

דוחות והערכת שווי חברות – במסגרת קורס שוק ההון למתקדמים מושם דגש על פיתוח כישורים פיננסיים בסיסיים, מרכזיים וחשובים במיוחד, בראשם האפשרות לקרוא, לנתח ולהבין את הדוחות הפיננסיים של החברות הציבוריות המחויבות לפרסם דוחותיהן באופן שוטף. זוהי מיומנות בסיסית וחשובה עבור כל משקיע, ואינספור סוחרים ומשקיעים פועלים בשוק בלי היכולת החשובה הזו. זה מה שיאפשר לנו לנתח ולהעריך בצורה טובה את מצבן של חברות מסוימות ואת מה שעתיד לקרות להן ולרווחיותן בשבועות ובחודשים הקרובים, וישפיע בצורה משמעותית וחשובה על אסטרטגיות הפעולה שלנו.

אסטרטגיות ערך וצמיחה – הקורס כולל למידה של אסטרטגיות השקעות ערך, כולל תרגול בפועל של אסטרטגיות אלו. מאחר ומדובר בקורס למתקדמים, המשתתפות והמשתתפים מחזיקים בניסיון מסוים בפעילות בשוק, ובמרבית המקרים פועלים בו באופן שוטף גם במהלך תקופת הקורס עצמה. זה מאפשר לתרגל בפועל וממש בזמן אמת את מה שנלמד, בפרט את אסטרטגיות המסחר וההשקעה הספציפיות בהן מתמקדים במהלך הקורס.

למידה של טכניקות מוכחות – קהל היעד ה"מתקדם" והמנוסה יחסית של קורס זה מאפשר לדלג על השלב של למידת נושאי ליבה בשוק ההון ובפיננסים בכלל, ולעבור מיד ללמידה פרטנית של טכניקות פעולה מוכחות. לא רק אסטרטגיות השקעה כלליות אלא גם טכניקות מוכחות להשגת מטרות שונות, דוגמת הגדרת יעדי השקעה ומסחר מפורטים, שאיבת מידע רב ערך מדוחות כספיים של חברות והתוויית אפיק השקעה בהתאם למידע זה, טכניקות לסריקה של מניות בזמן אמת ולניהול תיק ההשקעות כולו וכיוצ"ב..

יישום פרקטי במהלך הלימודים עצמם – לפחות חלק מהקורס מועבר בכיתות מחשב ותוך מתן אפשרות לתרגול ויישום של הטכניקות הנלמדות במערכות המסחר עצמן. כך, מתקדם הקורס משבוע לשבוע בצורה אורגנית ודינמית, כאשר התלמידות והתלמידים מיישמים את החומר הנלמד בזמן אמת ויכולים כך להסיק מסקנות, להשתפשף ולהיעזר במורים והמרצים לצורך המשך הכוונה וסיוע.

משקיע או סוחר בוגר קורס שוק ההון למתקדמים מחזיק בכלים, בידע ובראייה של השוק שקשה למצוא בקרב משקיעים וסוחרים מתחילים ופחות מנוסים. ביכולתו לבחון לעומק את פעילותה של חברה מסוימת באמצעות בחינת דוחותיה הכספיים, להסיק מכך מסקנות מושכלות ופרקטיות ולפעול מידית בהתאם. כאמור, זהו קורס פרקטי בעיקרו, בו מושם דגש על למידת קשת רחבה של טכניקות ואסטרטגיות פעולה, ויישומן המידי בפועל.

המאמר פורסם ב-29.2.2024