קיימים גופים רבים המעבירים מסלולי לימודים שונים בתחום השיווק הפנסיוני והביטוח. המסלול המועבר מטעם האקדמיה לפיננסים הינו אחד המקיפים מצד אחד, והממוקדים ביותר מצד שני. הדגש במסגרת לימודים זו הוא מעבר הבחינות השונות של משרד האוצר והרשות לניירות ערך, כאשר למרות הדגש הפרקטי של מעבר הבחינות, האקדמיה אינה מתפשרת כלל וכלל על רמת הלימודים.

על מנת לעסוק בתחום הביטוח והפנסיה, הן כיועץ פנסיוני והן כמשווק או סוכן ביטוח קיים צורך בקבלת רישיון מטעם הרשות לניירות ערך ומשרד האוצר. מסלול הלימודים עבור רישיון זה כולל בסך הכל שש בחינות שונות, כמו גם סטאז' (תקופת התמחות) של כחצי שנה. חשוב להבין כי תחום זה, של פנסיה, ביטוחי חיים וכד', הינו תחום מורכב ובעל השפעה הרת גורל על חייהם של מרבית האנשים. לכן, על מנת לעסוק בתחום זה באופן מקצועי ולהבטיח כי אנו מתאימים את הביטוחים והפנסיות המתאימים לכל לקוחה ולקוח בצורה המקצועית והטובה ביותר, עלינו לרכוש השכלה מתאימה, מעמיקה ומקצועית. לכן, המסלול שיש לעבור על מנת לעסוק ביועץ פנסיוני או סוכן ביטוח הוא מסלול מעמיק ומאתגר.

פנסיה כביטוח עבור פגיעה בלתי צפויה ביכולתנו להתפרנס

קרן פנסיה (או "ביטוח פנסיוני") מהווה למעשה את הביטחון הכלכלי שלנו במקרים בלתי צפויים בהם אנו מאבדים כושר עבודה עקב מקרים של נכות או זקנה, כמו גם במקרה המצער של מוות בטרם עת – במקרה זה הביטוח הפנסיוני מבטיח למשפחה הקרובה של הנפטר רשת ביטחון כלכלית. קיימים כלים טכניים שונים באמצעותם ניתן להבטיח את רשת הביטחון הזו, דוגמת קרן פנסיה, קופת גמל, ביטוח מנהלים וכד'. מדובר בתחום מורכב ולכן על מנת שנוכל להבין איזה מהכלים הללו הוא המתאים ביותר ספציפית למצבנו מומלץ להתייעץ עם המומחים מהתחום – יועצים פנסיוניים אשר עברו הכשרה מקצועית מעמיקה בתחום זה.

לימודים וקורסים במסגרת מסלול ייעוץ פנסיוני

תחום הייעוץ הפנסיוני הוא כאמור תחום מורכב וסבוך, הדורש ידע מעמיק במספר תחומים שונים. לכן, על מנת לקבל הכשרה כיועצים פנסיוניים עלינו לעבור קורסים בתחומים שונים, החל מלמידת יסודות הביטוח בצורה מעמיקה ועד ללימודי שוק ההון וכלכלה, קורסים בחשבונאות, סטטיסטיקה ומימון ועוד. עבור שני קורסים מתוך הרשימה הזו – יסודות הביטוח וגמר פנסיוני, הבחינה היא מטעם משרד האוצר.

בעוד קורס יסודות הביטוח מהווה את הבסיס ההכרחי ללימודי ייעוץ פנסיוני, בסיס אשר בלעדיו לא ניתן להיכנס לעולם הביטוח והפנסיה בצורה מקצועית, קורס גמר פנסיוני הוא הקורס הסופי החותם לימודים אלו ומעניק לנו את ההכשרה הספציפית לעסוק באופן מקצועי בתחום הייעוץ והשיווק הפנסיוני.

מבנה הלימודים בקורסים השונים הללו נקבע על פי הדרישות של בחינות משרד האוצר, כמו גם על פי הצורך הממשי – כל קורס מכיל את הידע הנחוץ על מנת שנוכל להתנהל כסוכני ביטוח או יועצים פנסיוניים מקצועיים אשר נותנים שירות טוב והולם ללקוחותיהם.