ידע פרקטי בשוק ההון מאפשר למשקיעים לבצע קפיצת מדרגה וליישם אסטרטגיות מתקדמות כדי להניב תשואה אופטימאלית. כדי להשיג את הידע הזה נדרשים הכשרה וקורסים עיוניים. עם זאת, יש הבדל משמעותי בין לימוד שוק ההון למתקדמים לבין מסלולי היכרות למתחילים.
ראשית, בקורסים למתקדמים מיישמים את הידע התיאורטי על גבי מודלים מעשיים. הקורסים נערכים בסביבה תומכת ותוך מתן פידבק אמיתי בזמן אמת. המטרה היא לנצל את הידע הנרכש במהלך הקורסים על מנת להשיג יתרון מול משקיעים מתחרים.
שנית, קורס שוק ההון למתקדמים מיועד לסוחרים עצמאיים ולבעלי ניסיון שמעוניינים להרחיב את הידע שלהם. המשמעות היא מגוון רחב של נושאי לימוד פרקטיים. רק בקורס מן הסוג הזה לומדים על השקעות הערך, דוחות ויחסים פינסיים, אסטרטגיות ערך וצמיחה, השקעה לעומתית והשקעה פאסיבית. חלק ניכר מהקורס מוקדש ללימודי הערכת שווי חברות ולפיתוח אסטרטגיות השקעה פסיביות. לא כל הקורסים בשוק ההון נוגעים בנושאים הללו ורק למשקיעים מתקדמים יש את הפריבילגיה ללמוד עליהם.

 

קורסי מסחר לעומת השקעות לטווח ארוך

בלימודי שוק ההון למתקדמים הופכים את הידע התיאורטי לאמצעי ישים. בקורסי מסחר העוסקים בהשקעות לטווח קצר אפשר ללמוד כיצד לסרוק מניות לפני ותוך כדי המסחר, לבצע מסחר על מניות מומנטום ולהתעניין במסחר בחוזים עתידיים ובמניות בשוק האירופי. הקורס כולל כמובן גם היכרות יסודית עם אתרי המידע באינטרנט וניתוח מקרים מיוחדים שהתרחשו לאורך ההיסטוריה הקרובה והרחוקה. לעומת זאת, בשוק ההון מתקדם לומדים על השקעות לטווח ארוך.
קורס פרקטיקה בשוק ההון פותח עבור משקיעים מתקדמים. מטרת הקורס היא לרכז תחת קורת גג אחת מגוון רחב של אסטרטגיות רלוונטיות. הקורס משלב הוראה פרונטאלית עם תרגול מעשי בזמן אמת ומול המערכות הנפוצות. הקורס מעניק כלים אפקטיביים לניהול תיק השקעות עצמאי והוא מומלץ עבור גברים ונשים בטווח רחב של גילאים.

 

כיצד מלמדים משקיעים מתקדמים על שוק ההון?

כל הקורסים בדיסיפלינה של לימודי שוק ההון למתקדמים מבוססים על טכניקות מוכחות. כדי ללמד משקיעים מתקדמים על שוק ההון אין צורך להתחיל בנושאי הליבה, אך בהחלט חשוב לייצר אחידות: אפשר ללמד על המושגים בשוק ההון ולאפשר לסוחרים ביטוי עצמי. רצוי גם לקיים את הלימודים סביב חדרי מחשב ובעבודה אישית של כל תלמיד. בשלב הפרקטי של לימוד שוק ההון למתקדמים בונים תיק השקעות על בסיס האסטרטגיות שנלמדו, אך גם מקבלים משוב בזמן אמת כדי ללמוד מטעויות.

משקיעי ערך שעוברים קורס שוק ההון למתקדמים יכולים לבחון איתנות של חברה ולדעת כיצד לשלוף מידע מהותי מדוחות כספיים. היקף הקורס עומד על 40 שעות והוא מתאים לבעלי רקע וניסיון בשוק ההון וכל מי שמעוניין להרחיב את ידיעותיו.