במציאות החדשה שנוצרה לנגד עינינו במהלך התקופה שמאז תחילת מגפת הקורונה, רבות ורבים מאיתנו מוצאים עצמנו עם הרבה יותר זמן פנוי ממה שאנו רגילים לו, ועם הרבה פחות ודאות בנוגע לנושאים מרכזיים בחיים כמו פרנסה ותעסוקה עתידית. במהלך תקופה זו פועלים אנשים רבים בדרכים מגוונות ושונות על מנת לנצל את הזמן שנוצר בצורה יעילה ומועילה, כזו שתעניק להם ערך מוסף מסוים וגם תסייע להם להתמודד טוב יותר עם העולם החדש שנוצר לנגד עינינו ועם השפעות המצב על הקושי שבמציאת תעסוקה יציבה, למשל. עבור כל מי ששוקל/ת בכובד ראש כיצד לנצל בצורה טובה את הזמן הפנוי בתקופה הנוכחית, לימודים לקבלת רישיונות הפיננסיים יכולים לספק פתרון מעולה מבחינות שונות.

רישיון סוכן ביטוח, ניהול תיקי השקעות ועוד – מדוע לפעול לקבלת רישיונות פיננסיים?

לימודי ההכנה לקראת הבחינות הנדרשות לצורך קבלת רישיונות הפיננסיים (דוגמת רישיון סוכן ביטוח, רישיון מנהל תיקי השקעות וכיוצ"ב) מהוות צעד יעיל ומתבקש במיוחד בתקופה הנוכחית. מדוע?

ובכן, אחד האתגרים הגדולים ביותר של התקופה הנוכחית הוא האתגר התעסוקתי – כיצד לבנות עצמנו כאנשי מקצוע ובמה בכלל שווה להתמקצע על מנת להבטיח סיכויים גבוהים ככל הניתן לתעסוקה אטרקטיבית, יציבה ומניבה? זאת הן בתקופה הקרובה והן בעתיד הרחוק יותר. מבחינות רבות, רישיונות התעסוקה המרכזיים בעולם הפיננסיים מהווים "הימור" בטוח ויציב יחסית – שירותים פיננסיים דוגמת ניהול תיקי השקעות, ייעוץ פנסיוני או התאמה ושיווק של פוליסות ביטוח מסוגים שונים – כל אלו זוכים כיום לביקוש גבוה יותר ממה שזכו לו בעבר, זאת בין השאר גם בעקבות השיבושים וההשפעות הבלתי צפויות של המגפה. באופן מובן, כיום אנשים רבים זקוקים ליותר ייעוץ והנחייה מקצועית בכל הנוגע לנושאים פיננסיים שונים, מאשר בעבר. המצב במשק ובעולם כולו משתנה מיום ליום ומתאפיין מעל הכל בחוסר וודאות, ועל מנת לנווט עצמנו מבחינה כלכלית בתקופה סוערת זו רבים מאיתנו נזקקים לשירותי ייעוץ וניהול מקצועיים. מי יודע היכן בטוח ונכון להשקיע או לחסוך כיום כסף? בעיקר אנשי מקצוע העוסקים בכך למחייתם…

בתחום הביטוח העלייה בביקוש לשירותיהם המקצועיים של סוכני ביטוח היא ברורה ואפילו מתבקשת עוד יותר – ביטוח הוא מכשיר פיננסי אשר מטרתו היא להגן עלינו מפני אי וודאות ומקרים/מגמות בלתי צפויים ובלתי רצויים. בתקופה בה אינספור משקי בית, בתי עסק וארגונים למיניהם קורסים בעולם כולו, ברור מדוע האדם הממוצע ירצה יותר מוצרי ביטוח, אשר יסייעו לו למגן את עצמו ואת משפחתו מפני זעזועים בלתי רצויים העתידים לבוא.

קורסי הכנה למבחני רישיונות הפיננסיים גם במתכונת המתאימה לתקופה

מכל הנכתב עד כה ניתן כבר להבין מדוע רישיונות הפיננסיים למיניהם מהווים כיום יעד אטרקטיבי ומבוקש עוד יותר מבחינתם של רבים  – הביקוש לשירותיהם של אנשי המקצוע המחזיקים ברישיונות אלו נמצא בשיאו וצפוי רק להמשיך ולעלות, ככל שהמצב בעולם הופך פחות ופחות צפוי.

אך מלבד לתמריץ זה, לימודי ההכנה למבחני הרשות לני"ע ומשרד האוצר מועברים גם במתכונות נוחות ומתאימות במיוחד לתקופה הנוכחית – למשל, קורסים רבים ניתן לעשות כיום במתכונת של קורס דיגיטלי (מקוון), דרך האינטרנט באופן מלא. בנוסף, מועברים קורסים אחרים במתכונות גמישות מבחינת הימים, השעות והמיקום בארץ, כך שרבים מאיתנו יכולים למצוא את הקורסים בהם נוכל להשתתף.

קורס דיגיטלי המהווה גם הכנה לבחינה הנדרשת לצורך קבלת רישיון במקצועות הפיננסים, דוגמת רישיון סוכן/ת ביטוח או מנהל/ת תיקי השקעות, יכול להוות דרך מצוינת לנצל את הזמן הפנוי שנוצר עבורנו בתקופה הנוכחית. כך נוכל לצאת מהקורונה עם תעודה ביד אשר תאפשר לנו לבנות קריירה חדשה, ולצאת מהתקופה המאתגרת הזו בעמדה משופרת.

המאמר פורסם ב-20.10.2021