קהל היעד העיקרי לקורסים הייעודיים השונים שאנו מעבירים כהכנה למבחני הרשות לניירות ערך הוא כמובן אנשים המעוניינים לרכוש מקצוע ולהשיג את הרישיון שיאפשר להם לעסוק באחד ממקצועות הפיננסים. רישיון ניהול תיקי השקעות והלימודים לקראת המבחנים הנדרשים עבור קבלת רישיון זה הוא דוגמה מרכזית לכך, כמו גם לימודים לקבלת רישיון ייעוץ השקעות, רישיון סוכן ביטוח ורישיון ייעוץ ושיווק פנסיוני. עם זאת, ספציפית במקרה של לימודי ניהול תיקי השקעות קהל היעד אינו מסתכם אך ורק במתעניינים ברישיון ובבניית קריירה במקצוע זה. בנוסף אליהם, מתאימים לימודים אלו (כמו גם קורסים מסוימים נוספים המועברים באקדמיה) גם לטווח רחב של אנשים אשר מתעניינים יותר בניהול ההשקעות שלהם עצמם ובהבנת עולם ההשקעות והפיננסים, גם אם אינם מחפשים אחר מקצוע.

כיצד לימודי ניהול תיקי השקעות עשויים לסייע ולמי הם מתאימים?

כאן עולה השאלה המתבקשת – מהי התועלת שבלימודי ניהול תיקי השקעות אם לא למטרת קבלת הרישיון ובניית קריירה בתחום?

ובכן, לימודים אלו כוללים קורסים רבים ושונים אשר מעניקים תמונה רחבה, מקיפה וגם מפורטת ומדויקת של עולם ההשקעות ושל היבטים עיקריים וחשובים בו. דוגמה טובה לכך היא קורס השקעות ערך, במסגרתו לומדים אסטרטגיות השקעה ובחירה של מניות לצרכי מסחר המבוססות על מודלים שונים ומורכבים בתחום. מלבד לקורס השקעות ערך ניתן למצוא דוגמאות נוספות רבות לקורסים המהווים בפועל חלק ממערך לימודי ניהול השקעות, ומעניקים כלים חשובים והכרחיים על מנת לנהל תיק השקעות באופן מוצלח. קורס קריאת דוחות כספיים, לדוגמה, מספק ידע וכלים בסיסיים והכרחיים ביותר על מנת להתנהל כמשקיע בשוק ולהצליח להעריך את מצבן של חברות ציבוריות.

כמו כן, גם קורסים שונים המיועדים להכין תלמידים לקראת מבחני הרשות לני"ע הנדרשים לצורך קבלת רישיון לניהול תיקי השקעות, מספקים ידע מעמיק ובסיסי נרחב ומצוין לפתח קריירה כסוחרים עצמאיים בשוק ההון או כאנשי עסקים – קורס מבוא לכלכלה או חשבונאות או קורסים כמו מקצועית א' מעניקים ידע נרחב ומעמיק ביותר בתחומים רלבנטיים (ובסיסיים ממש) עבור כל סוחר בשוק או איש עסקים הפועל בו. מבחינה זו גם הקורסים הייעודיים לתהליך קבלת הרישיונות רלבנטיים ומומלצים לכל מי שמעוניין לרכוש ידע, ניסיון והבנה מעמיקה של השוק, ולא בהכרח רק למי שניגש לבחינות.

לבנות את עצמכם כמנהלי תיקי ההשקעות של עצמכם

במילים אחרות, ניתן לומר כי לימודי ניהול תיקי השקעות אינם כוללים מסלול אחד, יחיד וקבוע, דוגמת המסלול לקבלת רישיון ניהול תיקים. קיימים מסלולים אלטרנטיביים בהם ניתן ללכת, במיוחד עבור מי שמעוניין להשקיע ולנהל לעצמו את תיק ההשקעות, ואינו מתעניין במיוחד בבניית קריירה ורכישת מקצוע בעולם הפיננסים. הן באמצעות קורסים מסוימים המשמשים בעיקר כהכנה למבחני הרשות לני"ע והן באמצעות קורסים שונים מחטיבת לימודי שוק ההון (דוגמת קורס שוק ההון למתחילים או קורס שוק ההון למתקדמים – השקעות ערך), אתם יכולים לבנות לעצמכם גוף ידע רחב, מעמיק ומקצועי, שיאפשר לכם לתפקד כמנהלי תיקי ההשקעות של עצמכם בצורה טובה ומוצלחת לא פחות מזו של מנהלי תיקים "מוסמכים".

מבחינה זו, ההשקעה של זמן וכסף בלימוד של כמה מהקורסים שצוינו לעיל (כמו גם מבחר רחב נוסף של קורסים בתחום שתוכלו למצוא באתר) עשויה להיות מההשקעות המשתלמות ביותר שתעשו בחייכם. מספיקה שנה אחת של פעילות והשקעות בה אתם "יודעים מה אתם עושים" ומתנהלים בצורה מושכלת ומתוך הבנה אמיתית של השוק ועולם ההשקעות, על מנת לפצות על כל עלות שעשויה להיות לקורסים וללימודים בהם תשתתפו.

המאמר פורסם ב-27.1.2022