נכון לסוף נובמבר 2023 מלחמת השביעי לאוקטובר עדיין נמשכת במלוא עוצמתה, אך אזרחים אשר אינם מגויסים צריכים להתנהל ולפרנס את משפחתם, כמו גם לחשוב על היום שאחרי ועל הטווח הארוך. לפחות חלק ממקצועות הפיננסים העיקריים אליהם אנו מכשירים כאן באקדמיה, צפויים להפוך למבוקשים ו"יציבים" (מבחינת ביקוש) אף עוד יותר במציאות החדשה בה אנו חיים.

התחומים של ייעוץ השקעות (כמו גם ניהול תיקי השקעות) ושיווק/ייעוץ פנסיוני הם כבר עתה תחומים מרכזיים ו"חמים" ביותר במשק הישראלי, ורלבנטיים עבור כל אזרחית ואזרח ללא יוצא מן הכלל. במציאות החדשה שלאחר השביעי לאוקטובר, תחומי הייעוץ הספציפיים האלו הופכים לרלבנטיים ומהותיים אפילו עוד יותר.

ייעוץ פנסיוני וייעוץ השקעות בעידן החדש בו אנו חיים

פרשנים וכתבים רבים עוסקים כעת במציאות החדשה בתוכה אנו חיים מאז אוקטובר 2023, ובשינויים וההבדלים הבאים לכדי ביטוי בכל היבטי החיים ובפרט בהיבט הכלכלי.

אחד המאפיינים המשמעותיים ביותר של נקודת הזמן הנוכחית היא העלייה החדה במידת אי הוודאות השוררת במשק, אשר לא הייתה נמוכה במיוחד גם לפני כן. מאז השביעי לאוקטובר נטרפו כל הקלפים, וגם מה שיכולים היינו לצפות ולהעריך לפני כן, במקרים רבים כבר אינו תקף. נכון לרגע זה, אין לאף אחד שום דרך לדעת מה יוליד יום וכיצד ייראו החודשים הבאים והשנים הבאות – עד מתי תמשך המלחמה? האם היא תתרחב גם לחזיתות נוספות? כמה זמן ייקח למשק להתאושש לאחר המלחמה? האם נחזור למאבקי הרפורמה המשפטית שהיו לפני כן, אשר השפיעו גם כן בצורה משמעותית על הכלכלה?

כל השאלות האלו אשר התווספו מאז החלה המלחמה, רק מגבירים כאמור את מידת אי הוודאות בכל הנוגע להיבטים הכלכליים של חיינו. לכן, עולה הצורך של רבות ורבים מאיתנו בליווי וייעוץ מקצועי בתחומי הכלכלה והפיננסים. בפרט – ייעוץ השקעות אשר יסייע לנו לנווט את משק הבית שלנו מבחינה כלכלית בצורה מושכלת, בטוחה וזהירה, וייעוץ פנסיוני אשר יאפשר לנו לייצב ולהבטיח את עתידנו הפיננסי, גם לאחר גיל הפרישה.

שני תחומים אלו מצריכים ליווי וייעוץ מקצועי גם בזמני שגרה, על אחת כמה וכמה בזמני אי וודאות גואה, כמו נקודת הזמן הנוכחית בה אנו נמצאים.

הדרך המהירה והמתבקשת להוצאת רישיונות ייעוץ השקעות וייעוץ פנסיוני

רמות אי הוודאות הגבוהות והצורך של רבות ורבים במשק בליווי וייעוץ מקצועי בתחומים כמו פנסיה, השקעות או התנהלות כלכלית שוטפת, גם מביאות לעלייה ישירה בהיקף הביקוש לשירותיהם של אנשי מקצוע המחזיקים ברישיונות הפיננסים הרלבנטיים.

כל זה הופך את אותם רישיונות – רישיון ייעוץ השקעות ורישיון ייעוץ/שיווק פנסיוני, לאטרקטיביים ומומלצים אף יותר מאשר בדרך כלל. הדרך המהירה והמומלצת להוצאת רישיונות אלו היא באמצעות למידה ממוקדת בקורסי הכנה ייעודיים לכל אחת מהבחינות של הרשות לניירות ערך ומשרד האוצר. כך, תוכלו לסיים את הלימודים וכבר להיות באמצע ההתמחות בעוד כמה חודשים ספורים מעתה, כך שתוכלו ליהנות מהיקף הביקוש הגבוה כל כך לשירותים אלו אשר קיים כבר עכשיו במשק, וצפוי להתגבר משמעותית עם סיום המלחמה.

המאמר פורסם ב-30.11.2023