אלפים רבים של ישראליות וישראלים משקיעים מדי שנה ממרצם, זמנם וכספם על מנת להשיג רישיון פיננסים נכסף ומבוקש זה או אחר, דוגמת רישיון יועץ או מנהל תיקי השקעות, רישיון שיווק או ייעוץ פנסיוני, רישיון סוכן ביטוח וכיוצ"ב. הסיבות לביקוש הגבוה לרישיונות אלו, המחולקים על ידי המדינה (משרד האוצר והרשות לניירות ערך) הן ברורות ומוכרות כבר שנים רבות – מדובר במקצועות בהם היצע העבודה והביקוש לאנשי מקצוע מוסמכים הוא גבוה ויציב, קיימות אפשרויות רבות להתפתחות ובניית קריירה (כמו גם אפשרות לפתיחת משרד וקריירה כעצמאיים) ועוד. חלק ניכר מהפעילות שלנו כאן ב"אקדמיה לפיננסים" מתמקד בהכנה לקבלת אותם רישיונות פיננסים מבוקשים, ואנו מתגאים באחוזי ההצלחה גבוהים ומרשימים. מה בדיוק התפקיד שאנחנו משחקים בתהליך שלכם לרכישת רישיון המאפשר לעסוק באחד מאותם מקצועות?

עד כמה ארוכה ומאתגרת תהיה הדרך שלכם לקבלת הרישיון המבוקש?

על מנת לקבל רישיון פיננסים זה או אחר מטעם המדינה נדרש לעמוד בכמה סטנדרטים גבוהים ביותר. חשוב להבין כי מדובר ברישיונות לעסוק במקצועות במסגרתם הלקוחות שמים את מבטחם ואת הונם האישי בידיו של בעל המקצוע, ולכן קיים אינטרס ציבורי להבטיח כי אותם אנשי מקצוע יהיו אמינים, מיודעים, מנוסים וברמה מקצועית גבוהה ומספקת. מסיבות אלו מפעילה המדינה מנגנון שלם אשר בא להבטיח כי מנהל תיקי השקעות, המשווק הפנסיוני או סוכן הביטוח יהיו אכן אנשי מקצוע אמינים, מקצועיים ומנוסים. מנגנון זה מגולם כאמור ברישיון המיוחד בו יש להחזיק על מנת לעסוק במקצועות אלו באופן חוקי ולגיטימי.

לכן, קבלת אחד מרישיונות הפיננסים מותנית במעבר תהליך שלם, במהלכו נבחנת מידת הבקיאות, הרצינות והאמינות של המועמד/ת. חלק עיקרי בתהליך הוא כמובן מעבר של המבחנים הרלבנטיים. על פי רוב, מדובר בשש בחינות שונות המועברות על ידי הרשות לניירות ערך ו/או אגף מסוים במשרד האוצר. כל אחת מהבחינות הללו עוסקת לעומק בנושא מרכזי אחר אשר רלבנטי לעבודתו של בעל המקצוע באחד המקצועות המדוברים, ובוחנת את מידת הבקיאות בחומר הרלבנטי. למשל – אתיקה ודיני ניירות ערך, חשבונאות, סטטיסטיקה ומימון וכיוצ"ב.

חלק עיקרי נוסף בתהליך המוביל לקבלת הרישיון הוא מעבר של תקופת התמחות בת שישה חודשים, או תשעה חודשים במקרה של רישיונות מסוימים (דוגמת ניהול תיקי השקעות).

את התהליך כולו (מעבר כל הבחינות, מציאת מקום להתמחות וסיום תקופת ההתמחות עצמה) ניתן לעבור בפרקי זמן שונים, החל מכמה חודשים ספורים (והתחלה של ההתמחות כבר לפני השלמת כל הבחינות) ועד לשנה ואף מעבר לכך. זה תלוי כמה מהר ניגשים לכל הבחינות, האם עוברים את כולן בניסיון הראשון או שנדרשים לגשת לחלקן שוב, כמה מהר מוצאים מקום להתמחות וכו'. אנחנו יכולים לסייע לכם משמעותית בקיצור למינימום של שני החלקים השונים הללו.

תפקידה של "האקדמיה לפיננסים" בתהליך

התרומה המשמעותית ביותר שלנו לקיצור התהליך שלכם להשגת רישיון הפיננסים הרלבנטי היא כמובן בחלק של הבחינות. אנחנו מציעים קורסי הכנה ממוקדים ויעילים ביותר עבור כל בחינה בנפרד, כך שניתן ללמוד אצלנו לכל הבחינות גם יחד או רק לחלק מהן – כרצונכם. כל קורס ייעודי שכזה מתמקד בבחינה ספציפית ומועבר על ידי מרצים ומורים מנוסים ביותר באותו קורס, כאלו אשר כבר הגישו בהצלחה אלפי תלמידות ותלמידים לבחינה זו בדיוק. כך מתקבלים הסיכויים הטובים ביותר לעבור את הבחינה בהצלחה יתרה כבר בניסיון הראשון, ולקצר את תקופת המבחנים למינימום האפשרי.

כמו כן, אנו מסייעים לתלמידינו במציאת מקום התמחות, מה שעשוי להקל מאוד גם על שלב זה ולקצר את משך התהליך הכללי.

 

המאמר פורסם ב-22.10.2022