קריירה בעולם הנדל"ן היא משאת נפשם של אינספור אנשים (בעיקר צעירים שאפתניים אך גם לא מעט מבוגרים מפוכחים ומיושבים יותר בדעתם…), מסיבות שונות ומגוונות, חלקן מוצדקות יותר וחלקן פחות. מה שלא ניתן להתווכח עליו הוא כי במהלך העשורים האחרונים מוצאים אינספור אנשים בארץ ובעולם את פרנסתם בענף זה, במגוון דרכים שונות ונבדלות. נדל"ן נחשב לאחד הענפים החזקים והיציבים ביותר במשק הישראלי ובכלכלה העולמית בכלל, תחום אשר עומד איתן בפני זעזועים שונים במשק, דוגמת מגפה עולמית של פעם במאה… במידה ומעוניינים להיכנס לעולם הנדל"ן ולמצוא בו את תעסוקתנו העתידית, אחת השאלות הבסיסיות והראשונות שכדאי שנשאל את עצמנו היא – האם אנחנו הולכים לכיוון של יזמות בעולם הנדל"ן או שמה מכוונים להשיג מקצוע מסודר ומבטיח בתחום?

יזמות נדל"ן – יתרונות, חסרונות ודרכים להיכנס לתחום

נתחיל עם יזמות נדל"ן. בתחומים רבים, ובפרט בנדל"ן, יזמות נשמעת לרבות ורבים כמו האופציה האטרקטיבית, המעניינת ובעלת הפוטנציאל המבטיח והגדול יותר להצלחה, ספציפית בהשוואה להחזקה של משרה קבועה זו או אחרת. יזמי נדל"ן רבים פועלים בארץ ובעולם באופן נרחב וגורפים הכנסות נאות ביותר, ונראה כי מבחינות רבות מדובר גם בסוג עבודה דינמי ומעניין יחסית, כזה המצריך הרבה מאוד אמביציה ועשוי להיות כרוך בהרבה מאוד ריגושים שונים.

יהיו הסיבות אשר יהיו לבחור לנסות ולהיכנס לעולם יזמות הנדל"ן במקום לתחומים או מקצועות אחרים, רבים נוטים לחשוב כי אין דרך מסודרת ללמוד ולהפוך ליזמים, אלא ניתן לנסות ולהצליח רק לבד וללא מסגרות מכווינות ומסייעות. בפועל זה לא בדיוק המצב – לימודי יזמות נדל"ן מהווים בדיוק את אותה מסגרת תומכת ומכווינה, אשר בכוחה לאפשר לנו ברמת סבירות גבוהה יחסית להפוך ליזמי נדל"ן ולפעול בהצלחה ככאלו. קורס נדלן זה, כמו גם מסלול לימודי נדל"ן משולב הכולל גם קורס יזמות נדל"ן, מעניקים לתלמידים את הכלים הנדרשים על מנת להבין כיצד נכון לנסות ולפעול כיזמים בענף זה, ומסייע להם לתרגל זאת לפני שהם יוצאים לעולם ומנסים ליישם את כל זה בפועל. כמובן שההכנסה כתוצאה מפעולה כיזמים היא פחות מסודרת או מובטחת וקיימים יותר סיכונים באפיק פעולה זה בהשוואה למשרות מסודרות, קבועות ויציבות. אך גם רמת העניין כאן גבוהה יותר, כמו גם האפשרויות והסיכויים להצליח ולשגשג מעל ומעבר למשרה בה אתם מחזיקים…

מקצועות מסודרים – לימודי נדל"ן לרכישת מקצוע בתחום

האפשרות השנייה של כניסה לעולם הנדל"ן היא רכישת מקצוע מסודר ומוגדר בתחום. יש לציין כי עבור רבים הבוחרים באפשרות זו, אין זה אומר כי הם מוותרים על הרצון לפעול גם בתחום של יזמות נדל"ן, שכן תעסוקה מסודרת בענף זה מאפשרת גם ללמוד ולהתפתח אל עבר יזמות בתחום בעתיד.

מהם אותם מקצועות מוגדרים ומוסדרים בעולם הנדל"ן? ובכן, הדוגמה המתבקשת ביותר היא כמובן זו של מקצוע התיווך. באמצעות קורס תיווך מקדים ניתן לגשת לבחינה המועברת מטעם רשם המתווכים, ולאחריה לקבל את רישיון התיווך הרשמי ולהתחיל לעסוק בתחום באופן מוסדר (חשוב לציין כי אסור על פי חוק לעסוק בתיווך ללא רישיון תיווך!…).

מקצוע מוסדר ומבוקש נוסף בו ניתן לעסוק במסגרת עולם הנדל"ן מלבד לתיווך הוא ייעוץ משכנתאות. כאן לא מדובר במקצוע אשר עבור העיסוק בו נדרש רישיון רשמי מטעם המדינה, אך על מנת לייעץ בתחום יש קודם ללמוד ולהבין בו בצורה מעמיקה ומספקת, וגם כאן הדרך המתבקשת והנפוצה לעשות זאת היא באמצעות קורס ייעודי (קורס יועץ משכנתאות).

כניסה לעולם הנדל"ן דרך מקצועות מסודרים אלו היא הרבה יותר יציבה, בטוחה ומבטיחה מבחינת תעסוקה עתידית עליה ניתן "לבנות". כאמור, אין זה אומר כי חייבים לוותר על הרצון לעסוק גם ביזמות נדל"ן. התמקצעות בתחום מהווה דרך מצוינת להיכנס לעולם הנדל"ן תוך כדי שמירה על עבודה והכנסה יציבה.

 

המאמר נכתב ב-30.04.2021