תחום תיווך הנדל"ן פורח בישראל בעשורים האחרונים, במקביל לצמיחה המואצת והבלתי פוסקת בשוק הנדל"ן הישראלי כולו. זרימתם של משקיעים מחו"ל לשוק הנדל"ן הישראלי, כמו גם נפחו של שוק השקעות הנדל"ן המקומי ושוק הדיור בכללותו – כל אלו מהווים מקורות תעסוקה פוריים למתווכי נדל"ן ולפירמות שלמות אשר עוסקות בתיווך מסוגים שונים. לפני כשני עשורים הוסדר תחום תיווך הנדל"ן במסגרת "חוק המתווכים", אשר בא להנהיג סדר בסיסי מסוים בתחום, אשר עד למועד חקיקת החוק היה פרוץ לחלוטין. כיצד מוסדר תחום התיווך בארץ, מהן הדרישות מהמעוניינים לעסוק בתיווך וכיצד ניתן ומומלץ לפעול על מנת לעמוד בדרישות בצורה הטובה ביותר?

לא ניתן לעסוק בתיווך ללא רישיון מטעם המדינה

למעשה, ההסדרה של תחום התיווך בארץ באמצעות חוק המתווכים קובעת כי על מנת לעסוק בתיווך באופן רשמי וחוקי קיים צורך בהנפקת רישיון מתווכים מטעם משרד המשפטים. הדרישה לרישיון מקצועי, אשר על מנת להשיגו יש לעבור מבחנים וללמוד את החומר הרלבנטי לעומק ובאופן יסודי, הגיעה מתוך צרכים אמיתיים אשר נבעו מהעיסוק בתחום בפועל, אשר היה כאמור פרוץ עד לסוף שנות התשעים. כתוצאה מכך שתחום זה התנהל באופן פרוץ ובלתי מוסדר, עסקו בתיווך גם אנשים רבים אשר לא באמת היו בקיאים בתחומים השונים הרלבנטיים (החל מחוקי מקרקעין ועד לחוקי תכנון ובנייה, חוזים, רישוי עסקים ועוד…). כתוצאה מכך, לקוחות רבים של מתווכים אלו נפגעו והפסידו סכומים בלתי מבוטלים, ובמקרים רבים אחרים עסקו בתיווך אנשים אשר ניצלו את לקוחותיהם על מנת לגרוף רווחים על חשבונם.
זהו ההיגיון הבסיסי והמתבקש העומד מאחורי חוק המתווכים, ומאחורי התנאים המרכיבים את דרישות הסף לקבלת רישיון תיווך.

מעבר בחינה כוללת כתנאי לקבלת רישיון תיווך מטעם משרד המשפטים

הדרישות השונות (הכוללות, כאמור, בעיקר ידע מעמיק בתחומים שונים מעולם המשפטים הרלבנטיים לתחום הנדל"ן והתיווך) המוצבות בפני המעוניינים בקבלת רישיון תיווך מטעם משרד המשפטים מסתכמות בבחינה כללית המכילה את כלל הנושאים הרלבנטיים. מדובר בבחינה מטעם רשם המתווכים – הגוף האחראי מטעם המדינה על תחום התיווך.
לאחר מעבר בחינה זו ניתן להתחיל לעסוק מיידית בתיווך, הן באופן עצמאי והן כסוכנים מטעם משרד תיווך קיים.

קורס תיווך – הכנה לבחינת רשם המתווכים באופן היעיל והבטוח ביותר

מכיוון שבחינה זו כוללת בתוכה את כלל הדרישות לצורך עיסוק מקצועי בתיווך, מדובר בבחינה מקיפה יחסית הכוללת חומר רב ועלולה להיראות מעט מאתגרת ומאיימת. בדיוק מסיבה זו מועבר קורס תיווך – קורס המהווה הכנה לבחינת רשם המתווכים, באופן ממוקד וייעודי, כלומר – הקורס בנוי על פי בחינות העבר, עוסק בכלל הנושאים הרלבנטיים וכולל רכיב משמעותי ונרחב של תרגול מעשי לקראת הבחינה. התרגול המעשי כולל פתרון של אינספור שאלות המופיעות שוב ושוב בבחינה זו, וכך למעשה מנוצל ניסיון העבר של המורים והעוסקים בתחום על מנת להכין אתכם בצורה הטובה ביותר לבחינה. מלבד לערכת הלימוד המקיפה הכוללת מאות רבות של שאלות נפוצות ותשובות, כולל הקורס גם "ביטוח מפני כישלון" – תלמידים אשר משקיעים את הנדרש על מנת ללמוד את החומר ולהתכונן לבחינה בצורה הטובה ביותר אינם צריכים לחשוש – גם במידה ולא יעברו את הבחינה מסיבה כלשהי, יהיו זכאים לקורס הכנה נוסף, ללא תוספת תשלום.

קורס ההכנה לבחינת רשם המתווכים כולל גם התייחסות אטרקטיבית לאפשרויות ההשמה הנפתחות בפני המתווכים הטריים אשר צולחים את הבחינה בהצלחה. בדומה למקצועות רבים אחרים, גם במקצוע התיווך קיימות התמחויות שונות ותקופות של סטאז' במסגרתן רוכשים המתווכים החדשים מיומנות וניסיון בתחום, מה שמאפשר התקדמות מהירה ולמידה מעשית של המקצוע בשטח. המורים והמדריכים המתמחים בתחום הנדל"ן מחזיקים בלא מעט קשרים עם משרדי תיווך ומתווכים מצליחים ומובילים בשוק הנדל"ן הישראלי. קשרים אלו יכולים לסייע להשיג מקום התמחות טוב, מה שיכול לעשות את ההבדל בתחילת קריירת התיווך ולהשפיע על פרק הזמן שיידרש עד שתוכלו לעבוד באופן אפקטיבי, רווחי ועצמאי לחלוטין.

קורס תיווך מועבר במתכונות לימודים גמישות דוגמת לימודי ערב וכד', על מנת לאפשר לאנשים עובדים ואף לסטודנטים במקצועות אחרים להשתתף בקורס ולהגיע לבחינת רשם המתווכים מוכנים ברמה הגבוהה ביותר, ועם סיכויי הצלחה אופטימאליים.