עולם הכלכלה והפיננסיים מכיל בתוכו מספר רב של תחומים שונים, המהווים מקור לאפשרויות תעסוקה איכותיות רבות ומגוונות. יותר ויותר צעירים וצעירות נמשכים מדי שנה למקצועות שוק ההון, המספקים אינספור מסלולי קריירה מעניינים ומאתגרים – מסלולים בהם ניתן להתחיל לצעוד בידיעה כי מספר האפשרויות וההזדמנויות למשרות מעניינות ואטרקטיביות הוא רב ביותר, והולך וצומח עם השנים ככל שהכלכלות המקומיות והעולמיות הולכות ומתפתחות.
מקצועות שוק ההון מוכרים לכולנו, לפחות בשמם – שיווק וייעוץ פנסיוני, ניהול תיקי השקעות, מסחר בשוק ההון ועוד. על מנת לעסוק באופן מקצועי וארוך טווח באחד מתחומים אלו, קיים כמובן צורך ברכישת הסמכה והשכלה מתאימה. השכלה זו מתחילה במגוון קורסים בסיסיים ומתקדמים במסגרת לימודי שוק ההון – השכלה פיננסית אשר תעלה אתכם על המסלול לבניית קריירה משגשגת בעולם הפיננסים.

 

קורסי מבוא ויסודות וקורסים מקצועיים מתקדמים – ממה מורכבים לימודי שוק ההון

במסגרת מסלולי לימודי שוק ההון ניתן למצוא כמובן מגוון רחב ועשיר של קורסים ותחומי לימוד שונים. על מנת לעשות מעט סדר בתחום רחב זה, נחלק את הקורסים השונים לשתי קבוצות עיקריות – קורסי מבוא ויסודות, וקורסים מתקדמים יותר.
במסגרת קורסי היסודות ניתן למצוא קורסים בסיסיים בתחומי הפיננסים השונים, כמו גם במקצועות ה"תומכים" בלימודים אלו. לדוגמה – קורסים ביסודות הכלכלה, יסודות הביטוח, מבוא לחשבונאות, קורסים בסיסיים בסטטיסטיקה ומימון ועוד.
קורסי המבוא הללו הינם הכרחיים ונחוצים על מנת להתקבל לאחר מכן לקורסים המקצועיים המתקדמים יותר, אשר על מנת לעבור אותם תזדקקו כמובן לידע בסיסי בתחומים בהם הם עוסקים (כלכלה, ביטוח, חשבונאות וכד'), כמו גם שליטה בסיסית בכלים סטטיסטיים, בהם משתמשים תכופות בעולם הפיננסים.

הקורסים המקצועיים והמתקדמים יותר הם קורס מקצועית א' של הרשות לניירות ערך, קורס מקצועית ב' של הרשות לניירות ערך וקורס גמר פנסיוני של משרד האוצר – המפקח על הביטוח. קורסים אלו מהווים קורסי הכנה לבחינות הסמכה אשר בסופן נדרשים הסטודנטים לעשות סטאג' ובסופו מקבלים הסטודנטים הסמכה רשמית כיועצי ומשווקי ביטוח ופנסיה, כמנהלי תיקי השקעות וכד'. בנוסף לאלו ניתן למצוא עוד קורסי מתקדמים רבים, דוגמת קורסי השקעות למשקיעים עצמאיים, קורסים מתקדמים בשוק ההון (השקעות ערך), קורסים באופציות מעו"ף, קורס בניתוח טכני ומסחר פיננסי ועוד.

 

להיכנס לעולם מלא באפשרויות תעסוקה ופרנסה

 

אחד היתרונות הגדולים ביותר של לימודי שוק ההון הוא כי מדובר בעולם רחב ומגוון, המכיל כאמור אינספור מקצועות ומסלולים שונים. לכן, גם מי שאינו סגור לחלוטין על המסלול המסוים בו הוא מעוניין, או מי שאינה בטוחה אם היא רוצה להיות משווקת פנסיונית או יועצת השקעות, יכולים להתחיל בקורסי המבוא וקבלת היסודות ההכרחיים על מנת לעסוק בעולם הפיננסיים כולו, ולהחליט על המסלול הספציפי המתאים עבורם רק בשלב מאוחר יותר.

גם מי שרכש השכלה בסיסית בתחומים אלו אך מחליט כי אינו מעוניין להמשיך במסלולים המוצעים כאן, יוכל למצוא אפשרויות נוספות רבות ללימודי המשך ולקריירות אופציונאליות, הנשענות על הבסיס של קורסי המבוא הכלליים.

תחום הפיננסיים ושוק ההון מציעים עולם שלם ומגוון ביותר של אפשרויות תעסוקה אטרקטיביות, עולם אשר נראה כי רק הולך ונהייה מגוון ועשיר יותר ויותר ככל שעוברות השנים.