אחד הקורסים המעניינים שאנחנו מציעים כאן במסגרת לימודים המכשירים לתפקידים ניהוליים בכירים, הוא קורס מזכירי חברות. תפקידם של מזכירי חברות הוא מרכזי וחשוב ביותר לפעילות הארגון, מכל בחינה אפשרית. מיקום מרכזי זה בלב המערך הניהולי של הארגון מביא כיום לביקוש גבוה ביותר בשוק למזכירות ומזכירי חברות מנוסים ומיודעים, אשר מלבד לניסיונם עברו גם לימודים מסוימים בתחום. במה בדיוק עוסק קורס מזכירי חברות ומיהו קהל היעד עבור קורס זה?

קורס מזכירי חברות – במה הוא עוסק ומדוע מהווה הכנה חשובה ומתבקשת לתפקיד?

על מנת להבין במה עוסק קורס מזכירי חברות יש להבין קודם כל את תפקידם המרכזי והרגיש כל כך של מזכירים בחברות וארגונים – מזכיר החברה משמש כגורם הניהולי המקשר בין הגורמים ה"גבוהים" האחראים לניהול הארגון – יו"ר הדירקטוריון, חברי הדירקטוריון, מנכ"ל הארגון וההנהלה, מליאת הדירקטוריון, ציבור המשקיעים וכיוצ"ב. מזכיר החברה מתפקד בפועל כגורם המתווך בין הגורמים הללו ודואג להתנהלות חלקה לאורך זמן.

כפי שכבר ניתן להבין, מדובר בתפקיד חשוב ומרכזי, קריטי ממש להתנהלות השוטפת המוצלחת של כל ארגון וחברה. במסגרת תפקידו מעורב המזכיר בשורה ארוכה של תהליכים מרכזיים בהתנהלות הארגון, החל מהכשרה של חברי דירקטוריון חדשים וכלה בדיווח לגורמים רגולטוריים.

על מנת לכהן בתפקיד זה באופן מוצלח ופרודוקטיבי יש להכיר את הנושאים העיקריים בהם עוסק המזכיר ואת התהליכים אותם עליו להוביל. במסגרת הקורס לומדים את כל זה ועוד – רוכשים ארגז כלים פרקטי באמצעותו ניתן להתחיל ולתכנן את ההתנהלות השוטפת כמזכירים, נחשפים להיבטים ניהוליים, אסטרטגיים, משפטיים ופיננסיים אשר רלבנטיים לתפקיד המזכיר וכו'. חשוב לציין כי מושם דגש על יישום מעשי של החומר הנלמד, שכן זהו קורס פרקטי אשר בא להכין מנהלים ובעלי תפקידים בכירים לקראת אחד התפקידים המרכזיים והחשובים ביותר בכל ארגון.

עבור מי מיועד קורס מזכירי חברות?

כפי שכבר תיארנו לעיל, מזכיר/ת חברה הוא תפקיד ניהולי בכיר ובעל חשיבות עצומה להתנהלותו השוטפת של הארגון. לכן מדובר בתפקיד אשר אינו מוצע וזמין לכל אחת ואחד, אלא לאנשים המגיעים עם רקע ניהולי מסוים. על פי רוב הדרישות לתפקיד המזכיר כוללות ניסיון של לפחות חמש שנים בעולם הארגוני, השכלה ו/או ניסיון בעולם המשפטים או החשבונאות וכד'.

לכן, קורס זה מיועד בעיקרו לאנשים העומדים בקריטריונים אלו, כך שקיים סיכוי סביר כי יתמנו למזכירי חברות. בקהל היעד של הקורס ניתן למצוא רואי חשבון, מזכירי חברות (אנשים שכבר מחזיקים בתפקיד או צפויים להחזיק בו בקרוב), יועצים משפטיים, עורכי דין, קציני ציות ומנהלי סיכונים בארגונים.

במידה ואתם מתעניינים בתחום זה אך אינכם בטוחים האם זהו קורס המתאים ספציפית עבורכם ועבור התפקיד בו אתם נמצאים, אנא צרו עימנו קשר ונשמח לספק פרטים נוספים ולייעץ פרטנית.

המאמר פורסם ב-31.07.23