בין קורסי הפיננסים הרבים והשונים, אחד האטרקטיביים והמבוקשים ביותר כיום (לפחות בתוך הקטגוריה של קורסי הכנה לקבלת רישיון תעסוקה מסוים) הוא קורס חשבי שכר. קורס זה מכין את התלמידות והתלמידים לקראת הבחינות המועברות על ידי לשכת יועצי המס בישראל, בחינות אותן נדרש לעבור בהצלחה על מנת לקבל תעודת חשב שכר המאפשרת לעסוק במקצוע זה באופן חוקי ולגיטימי. מה בעצם כולל קורס חשבי שכר ומדוע כדאי לבחור דווקא בו במידה ואתם מעוניינים במקצוע וקריירה מובטחת בעולם הכספים והפיננסים?

קורס חשבי שכר – מה הוא כולל?

אז מה בעצם ניתן למצוא בפועל בתוכנית הלימודים של קורס חשבי שכר, הקורס המכין כאמור לקראת הבחינות הרלבנטיות המועברות על ידי לשכת יועצי המס בישראל?

ובכן, בתור התחלה מדובר בקורס הכנה לבחינה, וככזה הוא כולל לימוד מעמיק וחזרה מקיפה על נושאים עיקריים הנכללים בבחינה, כולל תרגול מאסיבי של שאלות החוזרות על עצמן בווריאציה כזו או אחרת בבחינות הנ"ל ואף תרגול מעשי על מספר תוכנות מחשב מקצועיות של חשבות שכר (תוכנות כמו "כספית", "שקלולית" ו"מכפל"). מדובר בהכנה המקיפה והיסודית ביותר שניתן לקבל עבור בחינות לשכת יועצי המס, ולכן בלימודים המזכים את המשתתפות/ים בו בסיכויי המעבר הגבוהים ביותר.

במסגרת קורס זה עוסקים בהרחבה גם בבעיות נפוצות ומתקדמות המאפיינות את תחום חשבות השכר, בהן נתקלים חשבי שכר לא אחת במסגרת עיסוקם. מלבד ללימוד המקצוע עצמו ותרגול על התוכנות בהן משתמשים חשבי שכר בישראל, מתמקד הקורס ספציפית בנושאים כמו מיסוי, ביטוח לאומי וביטוח פנסיוני, דיני עבודה ועוד (כולם נושאים הרלבנטיים ביותר לחטיבת חשבות השכר בכל ארגון באשר הוא…).

הנרשמות והנרשמים לקורס מקבלים כמובן את כל חומרי הלימוד הנדרשים, עשרים מפגשים המרכיבים את הקורס הפרונטלי ומפגש מעשי בו מתרגלים את העבודה על תוכנות השכר הרלבנטיות. הקורס ניתן לרכישה גם כקורס מקוון – קורס דיגיטלי המועבר כולו אונליין, מה שמאפשר גם לאנשים העובדים במשרה מלאה להשתתף בו, כמו גם להורים לילדים קטנים ואנשים עם מחויבויות נרחבות קודמות. כך, ניתן ללמוד מקצוע אטרקטיבי זה במקביל לתעסוקה השוטפת של חיי היומיום, ולבנות לעצמנו קריירה עתידית בעולם הכספים.

מדוע לבחור דווקא בקורס חשבות שכר? 

היצע הקורסים המקצועיים העוסקים בעולם הכספים, הנדל"ן, שוק ההון, הפיננסים וכיוצ"ב הוא רחב ועשיר ביותר כיום, כפי שניתן להיווכח מהצצה מהירה ברשימת הקורסים השונים של בית ספר מקצועי לתחום דוגמת האקדמיה לפיננסים. מבין כל האפשרויות הרבות והמגוונות הללו – מדוע לבחור דווקא בקורס חשבי שכר?

ובכן, כפי שצוין לעיל, מדובר באחד הקורסים הפרקטיים ביותר שבנמצא, כזה המכין אותנו לרכישת מקצוע מרכזי ומבוקש בעולם הכספים. במקצוע דוגמת חשבות שכר ניתן למצוא תעסוקה ופרנסה יציבות ומבטיחות, וכאלו עם סיכוי גבוה להישאר רלבנטיות גם בשנים הבאות. זה הרבה יותר ממה שניתן לומר על אינספור תחומי עיסוק ומקצועות אחרים, אשר משתנים במהירות מסחררת ובמקרים מסוימים אף נעלמים מהעולם לחלוטין. חשבי שכר הם אנשי מקצוע בעלי חשיבות רבה ומשמעותית ביותר לכל ארגון באשר הוא. מערך השכר הוא אחד מהיסודות החשובים ביותר של כל ארגון באשר הוא, שכן ללא מערכת מסודרת, מקצועית ומנוהלת היטב המבטיחה כי השכר ישולם לכל העובדים במלואו ובזמן – הארגון לא יוכל להמשיך ולהתקיים לאורך זמן, ובטח שלא יוכל לתפקד בצורה אופטימאלית. נראה כי זהו מקצוע אשר יישאר רלבנטי ומבוקש בעתיד הנראה לעין, ולכן מבטיח יציבות וודאות תעסוקתית שקשה למצוא כיום במרבית המקצועות האחרים.

 המאמר פורסם ב-30.08.2022