אחת מחטיבות הלימודים המרכזיות והפופולאריות ביותר שלנו היא זו של לימודי שוק ההון, המסקרנת ומושכת מדי שנה אינספור נשים וגברים גם יחד. "שוק ההון" הוא שם מעט כללי אשר עשוי להתייחס למגוון רחב יחסית של נושאים, ועבור רבים מדובר בביטוי יחסית מעורפל אשר מתייחס בכלליות לנושאים רבים שעשויים לעניין אותם. מגוון הקורסים השונים שאנו מציעים במסגרת חטיבת לימודי שוק ההון מאפשרים מצד אחד להכיר את התחום הכללי הזה בצורה מעמיקה ומקצועית, ומצד שני גם להתמקד בנושאים ספציפיים יותר ולהעמיק בהם.

להכיר את שוק ההון ולהתמקצע בו – קורסים רחבים, כלליים ומעמיקים בשוק ההון

במסגרת לימודי שוק ההון אנו מציעים מספר קורסים יחסית כלליים המעניקים היכרות מעמיקה ביותר עם נושא רחב זה. למרות שמדובר בהיכרות רחבה ומקיפה, אותם קורסים עדיין מתמקדים גם בנושאים ספציפיים ומאפשרים להתמקצע ולהתחיל ממש לבנות קריירה ועיסוק מקצועי בשוק ההון.

הדוגמה המתבקשת ביותר לקורס היכרות כללי, נרחב וגם מעמיק שכזה, היא "קורס שוק ההון למתחילים" כמובן. כאן באתר תוכלו למצוא פרטים רבים ואת הסילבוס המפורט של קורס זה, ובינתיים רק נציין כי מדובר בקורס המיועד לכולם – גם אלו המגיעים ללא כל ניסיון קודם או אפילו הבנה טובה בנוגע לשאלות כמו "מהו בעצם שוק ההון?" או "כיצד ניתן לפעול בשוק ולהתפרנס מעיסוק זה?".

מלבד ללימודי שוק ההון למתחילים, כוללת חטיבת לימודים זו גם קורסי המשך רחבי יריעה וממוקדי עיסוק. דוגמאות לקורסים שכאלו הן "קורס שוק ההון למתקדמים – השקעות ערך" (קורס המשך ישיר ללימודי שוק ההון למתחילים, המתמקד בין היתר באסטרטגיית ההשקעה הספציפית של השקעות ערך), ו"לימודי שוק ההון מורחבים" המהווה מסלול לימודים שלם המורכב משלב של יסודות והיכרות מעמיקה עם השוק, לימודי השקעות ערך ולימודי אופציות וחוזים עתידיים. כאמור – מסלול מלא, מקיף ועשיר בידע ונושאים, באמצעותו ניתן להפוך למשקיעים וסוחרים מקצועיים בשוק גם אם הגעתם ללא כל ידע או ניסיון קודמים בתחום.

קורסים ממוקדי נושאים ספציפיים בשוק ההון

מלבד לקורסים הרחבים והכלליים יותר שאנו מציעים, תוכלו למצוא בחטיבת לימודי שוק ההון שלנו גם קורסים ממוקדים וספציפיים יותר, כאלו אשר עוסקים בנושא אחד מסוים ומעמיקים בו.

לדוגמה – קורס אופציות ונגזרים (המהווה גם חלק ממסלול לימודי שוק ההון המורחבים, שהוזכר לעיל) מאפשר להתמקצע ולהעמיק בתחום פיננסי ספציפי זה, ולהתחיל לפעול בו כבר במהלך הקורס (מסחר באופציות, חוזים עתידיים וכו').

קורס בנקאות ופיננסים מהווה קורס ייחודי וייעודי למעוניינים לעסוק בענף הבנקאות, והינו מוכוון תעסוקה – הוא בנוי בצורה המעניקה לבוגריו יתרון משמעותי על פני מועמדים אחרים למשרות בעולם הבנקאות, כבר ממש בסיום הלימודים או אפילו עוד במהלכם.

קורס אנליזה והערכת שווי חברות מתמקד בתחום בו מומלץ בחום לכל אדם העוסק בעולם ההשקעות, שוק ההון, ניהול, פיננסים באופן כללי וכיוצ"ב, לצבור ידע מעמיק יותר. ביצוע ו/או הבנה של הערכות שווי וקריאה מושכלת של דוחות כספיים הם כישורים בסיסיים שחשוב שיהיו לכל אדם בעל נגיעה לתחומי הפיננסים, בין אם במסגרת משרה ותפקיד מקצועיים בתחום ובין אם מדובר במשקיע פרטי או במישהו שפשוט מתעניין בשוק ההון ומעוניין בכלים שיאפשרו לו להבינו בצורה טובה יותר.

במסגרת חטיבת לימודי שוק ההון שלנו תמצאו מספר קורסים מרתקים נוספים, דוגמת קורס העוסק בפסיכולוגיה של עולם ההשקעות, או קורס פרקטי ו"חם" במיוחד העוסק בקריפטו (מטבעות מבוזרים) וב"בלוקצ'יין" – הטכנולוגיה העומדת מאחורי מטבעות אלו.

למידע נוסף בנוגע למגוון הקורסים שאנו מציעים במסגרת שוק ההון, מוזמנים ליצור עימנו קשר.

המאמר פורסם ב-30.10.2023