במהלך העשור האחרון צמח תחום המטבעות הקריפטוגרפים וה"בלוקצ'יין" בצורה אקספוננציאלית, הרבה מעל ומעבר לכל תחום אחר בעולם הכספים והפיננסים. מדובר כיום בשוק של טריליוני דולרים הכולל מאות ואלפי מטבעות מבוזרים שונים, בהם משקיעים אינספור גורמים – החל ממשקיעים פרטיים בכל סדרי הגודל וכלה בחברות ותאגידי ענק. בישראל, כמו בעולם כולו, התחום עדיין נמצא יחסית בחיתוליו, ומספק הזדמנות נדירה ואטרקטיבית ביותר למעוניינות ולמעוניינים להתמחות במה שמסתמן כאחד מענפי הפיננסים הגדולים של העתיד הנראה לעין. כאן באקדמיה לפיננסים אנו מציעים קורס ייעודי למייצגים מומחי קריפטו, המיועד לכל מי שמעוניין להיכנס כמה שיותר מוקדם לתחום הפיננסים ה"חם" ביותר של העידן הנוכחי.

מה ניתן וכדאי ללמוד כמה שיותר מוקדם בכל הנוגע לקריפטו ובלוקצ'יין?

מאחר ומדובר בתחום פיננסי חדש יחסית (המטבעות הקריפטוגרפיים הראשונים נוצרו לפני כחמש עשרה שנים בסך הכל…), גם הרגולציה המסדירה את התחום נמצאת עדיין בחיתוליה, ולמעשה עדיין נכתבת ונמצאת בתהליכי כניסה לתוקף בימים אלו ממש.

בישראל, כמדינה הנמצאת בחזית הפיתוח הטכנולוגי העולמי, ניתן למצוא כיום הן התפתחות מואצת ביותר של תחום הקריפטו (מה שבא לכדי ביטוי בעלייה עקבית ומהירה בהיקף ההשקעות בתחום, פיתוח של מטבעות מבוזרים חדשים וכיוצ"ב) והן ניצנים ראשונים של כתיבה ויישום של רגולציה בתחום. כל התנאים הראשוניים האלו, בתחום אשר נראה מבטיח ובעל פוטנציאל עצום וחסר תקדים, הופכים את עולם הקריפטו לענף בו שווה מאוד להתמקצע ולהתמחות כמה שיותר מוקדם. כמו בכל תחום כלכלי גדול, ה"שחקנים" הנכנסים אליו מוקדם יחסית נהנים לאחר מכן מעמדות מפתח ומיתרון ניכר ומשמעותי על פני כל אותם שחקנים שהתמהמהו ונזכרו להשקיע את מרצם ותשומת לבם בתחום מאוחר יותר.

במסגרת קורס ייחודי שאנו מציעים כאן המיועד למייצגים מומחי קריפטו בישראל, נלמדים לעומק היבטים מקצועיים רבים וחשובים המרכיבים למעשה את עולם הקריפטו והבלוקצ'יין כיום, ואת הרגולציה הנבנית ונכתבת בתחום. למשל – מיסוי על רווחים ממסחר במטבעות מבוזרים (קריפטו), היישום של חוק נותני שירותים פיננסים על מומחים לקריפטו המתחילים לייעץ באופן מקצועי ללקוחות בכל הנוגע להשקעה בתחום, היכרות מעמיקה יותר עם עולם ה web וה"מטאוורס" הנוכחי והאופן בו הוא קשור לבלוקצ'יין וקריפטו, היבטים מרכזיים ביזמות הקשורה למטבעות מבוזרים ועוד. ניתן למנות עוד נושאים רבים כאלו, כל אחד הוא עולם ומלואו אשר עדיין אינו מוכר כמעט לאף אחד בעולם, כולל רובם המכריע של אנשי המקצוע העוסקים בעולם הכספים והפיננסים.

מבחינות רבות, מדובר בהזדמנות חד פעמים ובעלת ערך עצום – במיוחד בעולם הפיננסים והכספים נדיר מאוד למצוא מצב בו תחום מסוים כבר מסומן במידה רבה של וודאות כאחד התחומים המרכזיים של עתיד הכלכלה והמסחר (ומסתמן כאחד מעמודי התווך העתידיים של עולם הכספים), אך הוא עדיין צעיר וחדש מספיק על מנת שניתן יהיה להיכנס אליו במסגרת ה"גל" הגדול הראשון של העוסקים המקצועיים בו.

קורס הכשרת מייצגים מומחי קריפטו בישראל שאנו מציעים מיועד לאנשי מקצוע מעולם הכספים והפיננסים (יועצים פיננסיים, רואי חשבון, כלכלנים, יועצי מס וכיוצ"ב), כמו גם לעורכי דין ומשפטנים – אנשי מקצוע בעלי רקע רלבנטי אשר מעוניינים להתמחות ולהתמקצע גם בתחום הקריפטו והבלוקצ'יין, ובכך להרחיב משמעותית את ארסנל הכלים וההשכלה המקצועית העומדים לרשותם. השכלה והסמכה זו מאפשרת להשתלב בתפקיד מייצג בתחום. כל הסימנים מראים כי למייצגים מקצועיים צפויה תעסוקה נרחבת ביותר בתחום בעתיד הקרוב, ואפשרויות ההתפתחות הלאה עבור מייצגים מקצועיים הן רבות מספור ואטרקטיביות ביותר בהשוואה לכל תחום פיננסי אחר העולה על הדעת.

המאמר פורסם ב-30.10.2023