מזכיר חברה הוא אחד מבעלי התפקידים הבכירים, המרכזיים והחשובים ביותר בארגון. העמדה בה נמצא ומשמש מזכיר החברה הופכת אותו לצומת מרכזית וקריטית בתהליכי הניהול השוטפים של הארגון. לכן השפעתו על הצלחת החברה, צמיחתה ושגשוגה לאורך זמן היא ניכרת ובלתי מבוטלת. קורס הכשרת מזכירי חברות שאנו מעבירים כאן באקדמיה לפיננסים מעניק למועמדות והמועמדים לתפקיד חשוב זה את הכלים, הידע, ההבנה והראייה הרחבה הנדרשים כולם על מנת למלא את התפקיד בצורה טובה ומספקת.

תפקידיהם העיקריים של מזכירי חברות בכירים

תפקיד המזכיר הוא כאמור תפקיד עשיר ומגוון, הכולל מטלות ואחריויות רבות ושונות. בחברות וארגונים שונים מזכירים בכירים עשויים לבצע פעולות ותפקידים מעט שונים, בהתאם לאופיו הספציפי של אותו ארגון ולצרכים הנוכחיים המאפיינים אותו.

אחד מתפקידיהם המרכזיים של מזכירות ומזכירי חברות בכירים, הוא לקשר ולתווך בין גורמים בכירים נוספים בארגון. בפרט – מנכ"ל החברה, חברי הדירקטוריון המנהל, ציבור המשקיעים וכיוצ"ב. על מנת שהארגון יתפקד ויפעל בצורה טובה, ומנהליו בפועל יוכלו לבצע פעולות משמעותיות אשר יקדמו את הארגון ויגנו עליו מפני סכנות ואיומים בזמן אמת, יש להבטיח כי כל אותם גורמים בכירים ומרכזיים יהיו מיודעים ומתואמים ביניהם. לדוגמה, יש לתווך לחברי הדירקטוריון או לציבור המשקיעים את השיקולים העומדים לנגד עיניהם של המנהלים הבכירים בארגון, על מנת לשמר את האמון בין הצדדים ולאפשר למנהלים לעבוד בצורה יעילה ורציפה.

על מנת לתפקד בצורה טובה בתור אותה חוליה מקשרת בין הגורמים הבכירים והחשובים ביותר בארגון, על מזכיר החברה להיות מעורב בשורה ארוכה של תהליכים ולהיות בקיא בחומרים רלבנטיים רבים. מדובר בעיסוק שוטף ומתמשך אשר קריטי להצלחתו של הארגון כמעט יותר מאשר כל תפקיד מרכזי אחר. ככזה, הוא גם נושא בצידו לא מעט אחריות, לחץ ומתח פסיכולוגי, עימם על מזכיר החברה להתמודד ביעילות.

כיצד מסייע קורס הכשרת מזכירי חברות בכירים להתמודד עם דרישות התפקיד?

קורס הכשרת מזכירי חברות בכירים שאנו מעבירים כאן ב"אקדמיה לפיננסים" מסייע למועמדות והמועמדים לתפקיד חשוב זה לא רק להשיגו (להגיע אליו), אלא גם לתפקד בו בצורה טובה ומקצועית יותר. כפי שהוזכר לעיל, תפקיד זה דורש לא מעט ידע, הבנה בתהליכים ארגוניים, סוגים שונים של "דיפלומטיה" במסגרת התיווך בין הגורמים הבכירים השונים וכמו כן – התמודדות נפשית אפקטיבית עם הלחצים המגיעים עם התפקיד. במסגרת הקורס מושם דגש על כל הנושאים המרכזיים והחשובים הללו, ונלמדים היבטים שונים הרלבנטיים לתפקידו השוטף של מזכיר החברה – היבטים ניהוליים, אסטרטגיים, משפטיים, פיננסיים ועוד. הקורס מתמקד גם כמובן ברכישה של כלים פרקטיים ויישומיים, ותרגולם. החל מהתמצאות ובקיאות בדוחות הכספיים של הארגון (כיצד לקרוא אותם בצורה מושכלת ואילו מסקנות ותחזיות ניתן להסיק מהם) וכלה בדיווחים לרשויות הרלבנטיות השונות, שיטות מתקדמות לניהול סיכונים ועוד.

מיהם המועמדים המתבקשים לשמש כמזכירי חברות עבורם מיועד הקורס?

קורס זה מיועד לבעלי תפקידים ואנשי מקצוע אשר מהווים מועמדים "טבעיים" לשמש כמזכירי חברות בכירים. אלו הם במקרים רבים אנשים המשמשים כבר כמזכירים (אך לא בהכרח בכירים), כמו גם עורכי דין, רואי חשבון, קציני ציות, מנהלי סיכונים, יועצים משפטיים ועוד.

זו אינה רשימה מוחלטת, סגורה ו"אקסקלוסיבית" וייתכנו בעלי תפקידים נוספים או אנשים הנמצאים בתפקידי מפתח אחרים, אשר עשויים לשמש בעתיד כמזכירים בכירים ועבורם קורס זה עשוי גם כן להתאים. מינימום של חמש שנות ניסיון עבודה בארגונים והשכלה וניסיון משפטיים/חשבונאיים מהווים בדרך כלל מינימום מומלץ ותנאי בסיסי עבור המעוניינות והמעוניינים להתקדם לתפקיד של מזכירים/ות בכירים בארגון.

גם במידה ואינכם עומדים בדיוק בקריטריונים שפורטו לעיל, אתם מוזמנים ליצור עימנו קשר לקבלת ייעוץ אישי, ובדיקה בדבר התאמתכם לקורס ולתפקיד זה.

המאמר פורסם ב-30.10.2023