תחום ניהול הפרישה עדיין אינו מוכר במשק באופן נרחב, למרות שבשנים האחרונות הפך לאחד התחומים הפיננסיים החשובים והרלבנטיים ביותר. השינויים התכופים והזעזועים המשמעותיים הפוקדים בקצב הולך וגובר את המשק הישראלי, כמו גם את הכלכלה העולמית כולה, הופכים תכנון פיננסי מושכל מבעוד מועד של גילאי הפרישה להכרח של ממש. לפחות עבור כל מי שרוצה לפרוש בגיל סביר ולהעביר את גילאי הפרישה בנעימים, ללא דאגות כלכליות יומיומיות. בישראל, מבחינות שונות, תחום ניהול הפרישה הוא כיום אחד התחומים האטרקטיביים והמבטיחים ביותר אליהם ניתן (ומומלץ) להיכנס.

הפרש עצום בין הביקוש הגבוה בשוק להיצע הדליל באנשי מקצוע

אחת הסיבות המרכזיות להמלצה הגורפת לכניסה לתחום ניהול הפרישה (בגינה אנו מציעים מסלול הכשרה יישומי וייעודי בתחום זה), היא פוטנציאל התעסוקה יוצא הדופן הקיים בתחום. פוטנציאל זה נובע ישירות מההפרש העצום השורר כיום במשק בין הצורך הנרחב והביקוש לשירותי ייעוץ ותכנון פרישה לבין היצע אנשי המקצוע הפועלים בתחום. בעוד מאות אלפי ואף מיליוני ישראלים צריכים לתכנן בצורה מקצועית ומושכלת את הפרישה העתידית שלהם מחיי העבודה, רק כמה מאות בודדות של יועצות ויועצים מקצועיים פועלים בתחום. בהתחשב בנתון זה, כמו גם בעובדה כי מדי שנה מגיעים עשרות אלפי ישראלים נוספים לגילאי הפרישה ונדרשים מבחינה פיננסית לפעול לפי תכנית פרישה זו או אחרת, ניתן להסיק כי היצע התעסוקה הפתוח כיום בפני מנהלות ומנהלי פרישה מקצועיים הוא עצום ויוצא דופן, וצפוי רק להמשיך ולהתרחב מדי שנה. לכך מתווספת גם העובדה כי התנהלות פיננסית בעידן הנוכחי היא מאתגרת ומסובכת יותר להבנה מאשר בכל נקודת זמן אחרת בהיסטוריה, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר על ניהול החסכונות וההפרשות לפנסיה וכד' לאורך עשרות שנות עבודה.

על מנת שלא למצוא עצמנו בגיל הפרישה ללא ממון מספק לחיים נוחים, כולנו חייבים להתחיל ולתכנן את הפרישה שלנו מבעוד מועד, עדיף כמה שיותר מוקדם.

במילים אחרות, אנחנו עדיין נמצאים כיום בימיו הראשונים של ענף שלם חדש בעולם הכספים והפיננסים, אשר הציבור הרחב רק מתחיל בהדרגה להבין את מידת חשיבותו. מאחר ומדובר בתחום חדש יחסית מספר אנשי המקצוע הפועלים בו בארץ הוא עדיין זעום יחסית, מה שמספק פתח רחב ומבטיח ביותר לכניסה לתחום.

להיכנס לתחום מוקדם בצורה המקצועית והיעילה ביותר

בדומה לגורמים נוספים בעולם הכלכלה והפיננסים, גם אנחנו באקדמיה לפיננסים מזהים מבעוד מועד את הצורך העצום הנבנה בשוק לשירותי ייעוץ, תכנון וניהול פרישה, ואת העובדה כי מדובר בזמן המושלם להיכנס לתחום זה ולבנות בו בקלות יחסית מצבת לקוחות נרחבת ביותר.

לכן, אנו מציעים מסלול הכשרה יישומי לתחום, במסגרתו מכשירים את המשתתפים להיות מהחלוצות והחלוצים בתחום, ולהתחיל כבר בתוך כמה חודשים לעבוד עם לקוחות ולתכנן יחד עימם את פרישתם העתידית.

מעבר לעובדה כי מדובר בכניסה מוקדמת וחלוצית לתחום אטרקטיבי אשר צפוי רק להמשיך ולצמוח במהירות רבה בשנים הקרובות, זהו גם מקצוע אשר אל העיסוק בו נלווה ערך מוסף משמעותי – מנהלי ומתכנני פרישה מסייעים מדי יום ללקוחותיהם לתכנן עתיד טוב ונוח יותר, להבטיח כי בשנות הפרישה יוכלו ליהנות מפירות העבודה הקשה של חיים שלמים, במקום להיאבק לסגור את החודש כמו קשישים רבים מדי בימינו. מבחינה זו, ניהול פרישה הוא תחום עיסוק אשר טומן בחובו לא רק פוטנציאל צמיחה והכנסה אטרקטיבי ביותר (עבור שכירים ועצמאיים כאחד), אלא גם הזדמנות לעשות לא מעט טוב בעולם. כשזה מאפיין את העיסוק היומיומי שלנו, אנחנו מרוויחים מכך בדרכים משמעותיות נוספות, מעבר למשכורת (הצפויה להיות אטרקטיבית בפני עצמה…).

המאמר פורסם ב-30.09.2023