ארגונים וחברות גדולות בכל תחומי הפעילות ובכל רחבי העולם מעסיקים כיום אנשי מקצוע המתמחים בתחום של מודיעין תחרותי ועסקי. כפי שנראה מיד, לאנשי מקצוע אלו תפקיד רחב ועשיר יחסית, המצריך בקיאות והתמחות במספר סוגים שונים של פעולות ופיתוח של ראייה והבנה רחבות של הזירות בהן פועל הארגון, כמו גם המטרות והכיוונים אליהם הוא מכוון. אנו מציעים מסלול הכשרה מקצועי מעמיק, בשיתוף פעולה ייחודי עם הטכניון, אשר מסמיך קציני מודיעין תחרותי ועסקי חדשים ומעלה אותם על המסלול הישיר לקריירה מרתקת ועשירה עם אפשרויות התפתחות רבות (וגם שכר לא רע בכלל).

מה עושים קציני מודיעין תחרותי ועסקי במסגרת תפקידם?

בגדול, תפקידם של קציני מודיעין תחרותי הוא לסייע לחברה בה הם מועסקים להתפתח, לצמוח ולשגשג, בפרט על ידי פיתוח ראייה מעמיקה ורחבה גם יחד של הסביבה העסקית התחרותית בה היא פועלת. קצין המודיעין מסייע לדרגים הניהוליים להבין מה מצב השוק והענף בו הם פועלים, מה מצבם של המתחרים העיקריים, אילו סכנות אורבות לארגון ואילו הזדמנויות משמעותיות הוא יכול לנצל כרגע, במטרה להתמודד בהצלחה בשוק התחרותי.

אחת הדרכים הטובות ביותר להבין תפקיד מקצועי רחב ומגוון כמו זה של קציני מודיעין תחרותי בארגונים, היא לבחון את הפעולות שמבצע בעל תפקיד שכזה בפועל במסגרת תעסוקתו.

כאמור, מדובר בתפקיד יחסית רחב ועשיר בפעולות ופונקציות שונות שממלא קצין המודיעין במסגרת עיסוקו היומיומי. למשל, אחד התחומים בהם מפתחים קציני מודיעין מיומנות הוא איסוף של מידע. אנשי מקצוע אלו מפתחים היכרות רחבה, הבנה מעמיקה וניסיון פרקטי בשימוש בכלים מודיעיניים משוכללים, כלי איסוף מידע מתקדמים, וכמובן ניתוח של המידע הזה לאחר מכן. ניתוח המידע הוא תחום עיסוק והתמחות נוסף בפני עצמו, הנכלל כאמור במסגרת תפקידו של קצין המודיעין העסקי. אחרת, כיצד יוכל לגבש מסקנות מעמיקות ואופרטיביות מהמידע שאסף?…

את ממצאיו השונים מציג קצין המודיעין באופן שוטף לדרגים הבכירים ולהנהלה של הארגון, ובכך משפיע באופן ממשי על הכיוון בו מתקדמת החברה, והפעולות הגדולות והחשובות הננקטות על ידי ההנהלה. לכן, עליו גם לדעת כיצד לנסח את תובנותיו בצורה בהירה ומשכנעת, וכיצד להציגן לדרגים הבכירים באופן אפקטיבי.

כל הכישורים השונים הללו נלמדים באופן מקצועי ומעמיק במסגרת מסלול ההכשרה שאנו מציעים, מה שנדרש כמובן על מנת "לייצר" קציני מודיעין מקצועיים ואיכותיים אשר יוכלו להשתלב כבר בתחילת דרכם בתפקידי מפתח בחברות רבות, ולהתקדם במסגרת תפקידם במהירות יחסית.

מקצוע עם אופק תעסוקתי מבטיח ומניב

קציני מודיעין מוערכים כיום יותר מתמיד, וגם מועסקים ביותר חברות וארגונים מאשר בעבר. זאת מכיוון שהתחרות בשוק ובענפים הספציפיים רק הולכת וגוברת עם הזמן, מה שמאלץ חברות לפתח מערכי מודיעין שלמים אשר יסייעו להם להבין את מצב העניינים בשוק לאשורו, ולפתח בהתאם דרכי התנהלות אפקטיביות.

לכן, היצע התעסוקה והביקוש לקציני מודיעין איכותיים הם כיום גבוהים מאי פעם, ומציעים שפע של משרות והזדמנויות למתמחים בתחום זה.

מלבד להעסקה כשכירים בחברה ספציפית, קציני מודיעין תחרותי רבים גם בוחרים במסלול העצמאי, ועובדים בתחום כ"פרילאנסרים". על ידי פתיחת משרד פרטי ניתן להעניק שירותי מודיעין נקודתיים לחברות וארגונים שונים במקביל, וכך לפתח את העיסוק והקריירה בתחום לאפיקים חדשים שונים. השכר ההתחלתי של קציני מודיעין עומד כיום על בין 15 ל 30 אלף שקלים לשכירים, וסכומים גבוהים מזה לעצמאיים ופרילאנסרים.

בקיצור – מדובר במסלול הכשרה מקצועי, מוביל ומבטיח לתחום עיסוק מרתק, עם פוטנציאל תעסוקה והשתכרות גבוהים ומבטיחים במיוחד. שווה בחינה מקרוב.

המאמר פורסם ב-30.09.2023