תיווך נדל"ן מהווה מזה עשרות רבות של שנים את אחד המקצועות המניבים והאטרקטיביים ביותר בעולם הנדל"ן. בעוד רבים היו בטוחים כי עידן האינטרנט והרשתות החברתיות יעלים מקצוע זה, בפועל קרה בדיוק התהליך ההפוך – עודף המידע והתקשורת הביאו לעודף ופיצוץ של אינפורמציה, וכיום הן מוכרים ומשכירים והן קונים ושוכרים זקוקים לשירותיהם של מתווכים מקצועיים יותר מאי פעם בעבר. עבור כל המעוניינים להיכנס לעולם התיווך ולהשיג את הרישיון הנדרש לשם כך – מה חשוב לדעת בנוגע להכשרה המקצועית המובילה לשם?

מהו רישיון תיווך, מדוע הוא נחוץ וכיצד משיגים אותו?

על מנת לעסוק בתיווך נדל"ן בצורה רשמית וחוקית נדרש כיום רישיון תיווך מטעם המדינה (ליתר דיוק – משרד המשפטים). הדרישה לרישיון תיווך הגיעה לאחר מקרים רבים בעבר בהם אנשים אשר הכריזו על עצמם כמתווכים אך בפועל לא היו מקצועיים במיוחד בעיסוקם גרמו ללקוחותיהם הפסדים משמעותיים ולא מעט עוגמת נפש. ההחלטה להסדיר עיסוק זה בחוק הביאה ליצירת הדרישה ברישיון תיווך, אשר מעיד על המחזיקים בו כי היו מוכנים להשקיע מזמנם וכספם על מנת ללמוד את התחום וכיצד לעסוק בו לעומק, באופן מקצועי אשר ייטיב עם לקוחותיהם ולא יסכן אותם.

לכן, על מנת לעסוק בתיווך נדרש קודם כל להוציא רישיון תיווך, המותנה במעבר של בחינה רשמית המועברת על ידי רשם המתווכים. מעבר בחינה זו יעיד על כך שמדובר באדם אשר למד את התחום ומוכן לעסוק בו באופן מקצועי ורציני, וכי לא מדובר בעוד חובבן או מישהו שמנסה לעשות כסף קל אך מציג את עצמו כאיש מקצוע מנוסה.

קורס תיווך לקראת המבחן– מה הוא תורם מעבר להכנה לבחינה?

לבחינה של רשם המתווכים יכול כל אחד לגשת, אך על מנת לעבור בחינה זו בהצלחה מומלץ בדרך כלל לעבור קורס הכנה ממוקד, אותו אנו מעבירים כאן. קורס תיווך נדל"ן כולל למידה מעמיקה ויסודית של כל החומר הנכלל בבחינה, כולל תרגול אינטנסיבי של בחינות עבר ושאלות החוזרות על עצמן בבחינות אלו שוב ושוב. כלומר, קורס ההכנה אינו מהווה אך ורק כלי יעיל להבטיח כי תעברו את המבחן בציון גבוה, אלא גם מהווה חלק מהותי ומרכזי בתהליך הלמידה שלנו את התחום. הקורס מועבר על ידי מרצים וותיקים ומנוסים בעולם התיווך, כמו גם בהכנת תלמידים לבחינת רשם המתווכים. מרצים אלו הם אנשי נדל"ן וותיקים ומשופשפים, כמו גם עורכי דין המתמחים בעולם הנדל"ן וספציפית בעולם התיווך. חשוב לזכור כי מדובר בנושא משפטי בעיקרו – רישיון התיווך מוענק מטעם משרד המשפטים, כאשר כל הרעיון כאן הוא לפקח מבחינה משפטית על תחום אשר בעבר היה פרוץ והתאפיין בלא מעט בעיות משפטיות, וקורבנות תמימים אשר איבדו את כספם ואת זמנם בעקבות מתווכים חובבנים ולא אמינים.

קורס זה מועבר במתכונת של לימודי ערב גמישה ונוחה במיוחד, שישה מפגשים בסך הכל באורך של כארבע שעות כל מפגש. בנוסף, מחולקת לנרשמים לקורס ערכת לימוד הכוללת שאות רבות ממבחני העבר, כמו גם חומרי לימוד נוספים. מדובר בקורס הכנה יעיל ויסודי כל כך עד כי הוא ניתן עם "ביטוח מעבר" – לתלמידים הנרשמים לקורס, משתתפים בשיעורים ומתכוננים לבחינה בצורה כנה ויסודית מובטח מעבר של הבחינה, או השתתפות בקורס חוזר ללא כל חיוב עד שיעברו את הבחינה בהצלחה.

נקודה אחרונה וחשובה ביותר היא כי סגל המורים המורכב מאנשי נדל"ן ועורכי דין מנוסים מהתחום גם מסייע פעמים רבות לתלמידים הצולחים את הקורס למצוא מקום עבודה והתמחות, מה שיכול לסייע יותר מכל דבר אחר להזניק לדרך את הקריירה בתחום.

המאמר נכתב ב-23.12.2020