באקלים הכלכלי והתעסוקתי של היום, אנשים רבים מחפשים ללא הרף אחר תחום עיסוק אטרקטיבי ומבטיח יחסית, כזה המציע תעסוקה יציבה לאורך זמן והכנסה מניבה ומספקת. אחד הענפים הכלליים אליהם פונים רבים בהקשר זה הוא עולם הפיננסים וההשקעות, הכולל כמובן מקצועות רבים ותחומים שונים. אחד המבוקשים והאטרקטיביים שבהם הוא עולם הביטוח, אשר רק הולך וצומח ככל שהעולם הופך יותר כאוטי ופחות וודאי וניתן לחיזוי. מה הופך את העיסוק בעולם הביטוח לאטרקטיבי ומבוקש כל כך, ומהי הדרך המהירה, הפשוטה והבטוחה ביותר להתברג בתחום זה במהירות רבה יחסית?

מקצועות שונים בתוך עולם הביטוח, היצע תעסוקה נרחב ויציבות לטווח הארוך

על מנת להבין מה הופך את עולם הביטוח לאטרקטיבי ומושך כל כך עבור אנשים רבים כיום, כדאי להבין את מהותו ואת הקשר למצב הנוכחי בעולם של ימינו. ביטוח הוא כלי פיננסי בסיסי המאפשר לנו לצמצם את מידת אי הוודאות המאפיינת נושאים מסוימים בחיים. על מנת שלא נמצא את עצמנו בבור כלכלי במקרה של תאונה, גניבה או מקרה בלתי צפוי ובלתי רצוי זה או אחר, ביטוח מהווה את הדרך המתבקשת, הפשוטה והיעילה ביותר להבטיח כי בכל מקרה שלא יבוא, אנו נהיה מוגנים מבחינה פיננסית. בעולם של ימינו ובמצב העניינים הנוכחי, מדובר ביתרון משמעותי ביותר. בשונה מכל תקופה אחרת בעבר, כיום לא ניתן לדעת בוודאות כמעט שום דבר בנוגע לעתיד ולהכנסה והתעסוקה שלנו, למשל, מה שהופך את הביטוח הפנסיוני לכלי יעיל ושימושי הרלבנטי עבור כולם, ללא יוצא מן הכלל. כמו כן, מצב הנדל"ן והכלכלה בארץ הופכים נטילת משכנתא לדבר יחסית מסוכן עבור רבים, אשר אינם יכולים להיות בטוחים במאת האחוזים כי יוכלו לעמוד בהחזרים שלה לכל אורך תקופת ההחזר המתוכננת. לכן, ביטוח משכנתא מהווה כלי נחוץ והכרחי כל כך.

באופן דומה ניתן להמשיך ולתאר תחומים רבים אחרים הרלבנטיים לחיי היומיום של כולנו ומתאפיינים ברמה גבוהה של חוסר יציבות ואי וודאות, בהם ניתן לטפל בעיקר באמצעות ביטוח מתאים.

לכן ניתן לומר כי עולם הביטוח הוא אחד התחומים בהם ניתן למצוא את היצע התעסוקה הנרחב ביותר כיום, כמו גם וודאות ויציבות לטווח הארוך. זה נכון הן עבור סוכני ביטוח "רגילים" (המחזיקים ברישיון סוכן ביטוח) והן עבור יועצים ומשווקים של ביטוח פנסיוני.

כיצד להתברג בעולם הביטוח במהירות ולהתקדם בו?

עבור כל מי שמשתכנע בנוגע לאטרקטיביות של עולם הביטוח והעיסוק המקצועי בו – מהי הדרך להיכנס לעולם זה, להתברג בו במהירות יחסית ולהתקדם בו מקצועית בצורה עקבית ומבטיחה?

ובכן, על מנת לעסוק בביטוח יש להחזיק ברישיון מתאים – רישיון סוכן ביטוח או רישיון ייעוץ/שיווק פנסיוני (כלומר – סוכן ביטוח המתמחה בביטוח פנסיוני). קבלת רישיון זה מותנית במעבר סדרת בחינות מטעם הרשות לניירות ערך ומשרד האוצר, כמו גם בתקופת התמחות מסוימת. כאן באקדמיה לפיננסים תמצאו קורסי הכנה ייעודיים עבור כל אחת מהבחינות הללו, ולכן עבור כל מסלול הכניסה לתחום. ברגע שנמצאים בדרך לקבלת רישיון סוכן ביטוח (עוד לפני שמסיימים מסלול זה בפועל) כבר ניתן להתחיל ולמצוא התמחות בתחום, ובתוך כמה חודשים להשלים הן את הבחינות הנדרשות והן את תקופת ההתמחות עצמה.

תהליך זה יכניס אותנו לעולם הביטוח כאנשי מקצוע לגיטימיים לכל דבר ועניין, ומשם ניתן להתחיל ולהתקדם בתחום. רבים בוחרים לפתוח עסק עצמאי לאחר שהשלימו את חובות ההסמכה שלהם, ורבים אחרים בוחרים דווקא לעסוק במקצוע כשכירים. האפשרויות בעולם הביטוח רבות ומגוונות, במיוחד בעידן בו אנו חיים כיום.

למידע על לימודי ביטוח היכנסו >>

המאמר פורסם ב-30.07.2022