האקדמיה לפיננסים BDO היא כיום אחד ממוסדות הלימודים הגבוהים המובילים במדינה בתחום של לימודי פיננסים, כספים, נדל"ן וכיוצ"ב. בין השאר, אנו מתגאים במצבת קורסים ארוכה ועשירה ובכמה וכמה חטיבות לימודים שונות (חטיבת רישיונות פיננסים, חטיבת לימודי שוק ההון, חטיבת לימודי נדל"ן וכד'…). בעוד מדובר בהיצע קורסים ותחומי לימוד רחב ועשיר המועבר גם ברמות שונות של לימודים (החל מקורסי היכרות בסיסיים וכלה בהכשרות מקצועיות מתקדמות ולימודי פרימיום מגוונים), אחד מסודות ההצלחה העיקריים העומדים בבסיס היתרון שלנו על פני מרבית המתחרים בתחום, הוא צוות ההוראה המקצועי שלנו.

מורים ואנשי מקצוע מנוסים וותיקים בתחומם – מי מרכיבים את צוות ההוראה של האקדמיה?

כמו שכל סטודנטית או תלמיד יודעים טוב מאוד, ערכו של קורס ומסלול לימודים מסוים תלוי קודם כל ברמת האיכות המקצועית והפדגוגית של המורים והמרצים המעבירים את אותו קורס בפועל.

לכן, איננו מוכנים להקל ראש בדרישות שלנו מהמורים והמרצים המעבירים את הקורסים הרבים והשונים שאנו מציעים. כל קורס ומסלול לימודים מועבר על ידי מורים אשר מחזיקים בניסיון עשיר הן בלימוד של אותו תחום/קורס ספציפי והן בתעסוקה מקצועית בפועל באותו מקצוע. מכיוון שאנו פועלים בתחום בו מטרת הלימודים היא פרקטית – להשיג רישיון פיננסים, להשתלב בתעסוקה במשק בתחום הנלמד בפועל וכיוצ"ב – מתבקש וחשוב שגם צוות ההוראה יחזיק בניסיון מעשי ויהיה "מוכוון" ללמד באופן פרקטי, למשל מבחינת הכנה לבחינות חיצוניות והכנה מעשית לעיסוק בתחום בפועל.

דוגמאות טובות במיוחד לכך ניתן למצוא בחטיבת הרישיונות שלנו, מחטיבות הלימודים המבוקשות והפופולאריות ביותר בעולם לימודי הפיננסים מזה שנים ארוכות –

במסלולי ההכנה הממוקדים השונים שאנו מציעים לקראת בחינות הרשות לני"ע ומשרד האוצר, תמיד תמצאו צוות הוראה מקצועי, וותיק ומנוסה, כאשר הניסיון כאמור הוא הן בהוראת מקצועות אלו והן בעיסוק בפועל באותו תחום. במסגרת לימודי ביטוח, למשל, תמצאו מורות ומורים (סוכנות וסוכני ביטוח בעצמם, כמובן) בעלי רקע וניסיון עשיר בעולם הביטוח עצמו, אשר גם כבר העבירו לא אחת את הקורסים הנדרשים במסגרת לימודי ביטוח. כאשר מכשירים מורים חדשים וצעירים יותר, הם לרוב ילמדו לפחות את הקורסים הראשונים שלהם בשיתוף פעולה עם מורים וותיקים ומנוסים יותר.

אותה דינמיקה תמצאו גם במסגרת לימודי ניהול תיקים, ייעוץ השקעות או כל אחד מלימודי הרישיונות האחרים. לימודי ניהול תיקים מעבירים מנהלי תיקים מנוסים ומשופשפים, אשר מחזיקים בניסיון רב גם ספציפית בהכנה לקראת בחינות הרשות לני"ע ומשרד האוצר.

זה נכון לגבי כל מסלולי הלימודים שאנו מציעים כהכנה ממוקדת לבחינות חיצוניות – את הלימודים מעבירים מורות ומורים אשר כבר העבירו קורסים ספציפיים אלו לא פעם, ולכן מחזיקים בניסיון הרלבנטי ביותר. הם מכירים מקרוב את סוגי השאלות שחוזרות על עצמן שוב ושוב בבחינות ספציפיות אלו, וכך יודעים כיצד להכין את התלמידים לאותן בחינות בצורה הטובה והיעילה ביותר.

כשההוראה ברמה הגבוהה ביותר התלמידים מקבלים את הערך המוסף הטוב ביותר

ההקפדה על העסקת צוות הוראה המורכב ממורות ומורים מנוסים, וותיקים ומוערכים בתחומם, היא אחד הגורמים המשמעותיים ביותר העומדים בבסיס הפעילות של "האקדמיה לפיננסים" ומעניקים למוסד את המוניטין היוקרתי ממנו הוא נהנה כמוסד לימודים מוביל בתחומו.

כאשר ההוראה עצמה היא ברמה גבוהה, מקצועית וחסרת פשרות, גם הערך המוסף המוענק לתלמידות והתלמידים הוא הגבוה ביותר. אם מעוניינים להעניק לתלמידים את הסיכויים הטובים ביותר לעבור את הבחינות החיצוניות בפניהן הם עומדים, להשתלב בשוק העבודה בתחום הספציפי אותו הם לומדים אצלנו, לאסוף כמה שיותר כלים מקצועיים יעילים חדשים במסגרת הלימודים וכו' – חייבים לספק הוראה ברמה הגבוהה והטובה ביותר שבנמצא. לא תמצאו אצלנו פשרות או קיצורי דרך בכל הנוגע לכך.

המאמר פורסם ב-25.08.23