מצבו של שוק הנדל"ן, הן בארץ והן במרבית המדינות האחרות בעולם, אינו פשוט או קל להתמודדות. בלשון המעטה… כולנו מכירים את עליית המחירים הבלתי נגמרת של נכסי נדל"ן בארץ, אשר הביאה למצב בו מרבית תושבי הארץ פשוט אינם יכולים להרשות לעצמם לרכוש דירה או בית חדשים (או ישנים). אך גם במקומות רבים אחרים בעולם המחירים לא מפסיקים לעלות בשנים האחרונות, וזו לא כל הבעיה. התזזיתיות וחוסר היציבות בכלכלה ובשווקים בכלל הופכים את השקעות הנדל"ן למסוכנות ובעייתיות יותר במקרים מסוימים. לימודי נדל"ן מהווים דרך מצוינת להתמודד עם המצב, ולהצליח להתנהל בו בצורה יעילה ומועילה יותר.

קודם כל להבין את השוק, מרכיביו וההשפעות הדומיננטיות בו – קורס נדל"ן

במסגרת חטיבת לימודי הנדל"ן שלנו אנו מציעים מספר קורסים שונים, החל מיזמות נדל"ן וקורס תיווך וכלה בהתמקדות בשוק הנדל"ן האמריקאי והתמחות בייעוץ משכנתאות.

אמנם כל קורס במסגרת חטיבה זו עוסק בתחום מעט שונה, אך באופן כללי ניתן לומר כי לימודי נדל"ן, במרבית הקורסים הסטנדרטיים המועברים בתחום, מהווים דרך מצוינת להתמודד עם המצב המאתגר המאפיין את עולם הנדל"ן כיום, שלא לומר מצב מייאש ומאיים עבור רבים מאיתנו.

מדוע? ובכן, הצעד הראשון בדרך להתמודדות עם מצב מורכב, בעייתי ומאתגר היא ללמוד אותו – להבין טוב יותר כיצד פועל שוק הנדל"ן, מהם הגורמים העיקריים וההשפעות הדומיננטיות בו, כיצד נהוג לנתח את הנתונים המגיעים מן השוק ולהגיע על בסיסם למסקנות פעולה מסוימות וכו'. ככל שמבינים משהו יותר לעומק ובצורה טובה יותר, כך מתאפשר יותר להתמודד עימו בהצלחה.

שנית, המצב בשוק הנדל"ן אינו בהכרח רק בעייתי, מאיים או שלילי. הוא גם טומן בחובו אינספור הזדמנויות פז שונות. את זה יכול לדעת מי שלמד קצת יותר לעומק את הנושא…

במצב העניינים הנוכחי אמנם נראה כאילו אין לנו סיכוי לרכוש דירה או לבצע השקעה בנדל"ן, אבל זה לא בהכרח נכון. קיימות דרכים ואפשרויות רבות, רק צריך לדעת מה והיכן לחפש, ומה לעשות איתן כשמוצאים אותן.

למשל, זיהוי נכסים המוצעים למכירה במחיר הנמוך ממחיר השוק הוא אמצעי פעולה בסיסי ועיקרי של יזמי נדל"ן רבים, אשר רוכשים נכס זה או אחר, משפצים ומוכרים אותו (או משכירים אותו למשך תקופה ולאחר מכן מוכרים אותו). אפשרויות אלו לא נעלמו מן העולם או מן השוק הישראלי, ולמעשה במקומות מסוימים ניתן אפילו למצוא יותר מהן כיום. מאחר ומחירי השוק מטפסים במהירות, נכסים מסוימים אשר מחירם לא התעדכן באותה מהירות מהווים הזדמנות להשקעה אטרקטיבית ובעלת פוטנציאל רווח גבוה.

לפעול בשוק באופן עצמאי ו/או להתמחות במקצוע בעולם הנדל"ן

כאמור, חטיבת לימודי נדל"ן שלנו מציעה מספר קורסים שונים בתחום, אשר מעניקים סוגים שונים של כלים, אפשרויות והזדמנויות.

קורסים כמו יזמות נדל"ן או יזמות והשקעות נדל"ן מעבר לים (בשוק האמריקאי) יאפשרו לנו להבין טוב יותר את השוק ולפעול בו באופן עצמאי במגוון דרכים שונות. אך בנוסף לכך, קורסים כמו תיווך נדל"ן או ייעוץ משכנתאות מציעים רכישת מקצוע של ממש בעולם הנדל"ן, אשר יכול גם כן לשים אתכם בנקודת זינוק טובה על מנת להתמקצע בשוק ולפעול בו בדרכים שונות, אם לא עכשיו אז בעתיד הלא רחוק, לאחר שתצברו ניסיון במקצוע הספציפי בתחום.

שתי הדרכים יובילו אותנו להבין טוב יותר את עולם הנדל"ן והשקעות הנדל"ן, להתמודד בצורה טובה יותר עם חוסר הוודאות והאתגרים המשמעותיים שמציבים השווקים היום ובתקווה גם להצליח לפעול בעתיד בצורה מושכלת, כזו ש"תסדר" אותנו ואת משפחתנו, לפחות בכל הנוגע לנכס למגורים ו/או הכנסה מנכסים אחרים.

המאמר פורסם ב-26.11.2022