מערכת המיסוי הקיימת כיום הישראל (ולמעשה בכל מדינה בעולם, בפרט בעולם המערבי) מציבה את בית העסק או את העצמאי הממוצע בפני אתגר משמעותי ביותר. מדובר במערכת סבוכה ומורכבת, אשר התנהלות בלתי מקצועית במסגרתה יכולה לגרום להפסדים משמעותיים ולהסתבכות של ממש עם רשויות החוק. לכן פועלים בישראל אינספור יועצות ויועצי מס אשר נהנים מביקוש יציב וגבוה לשירותיהם. במסגרת לימודי מס שמציעה האקדמיה לפיננסים אתם יכולים ליהנות מכל היתרונות השונים הנלווים לרכישת הידע וההסמכה הרלבנטיים עבור תחום זה. ממה מורכבים לימודי ייעוץ מס באקדמיה ומהם היתרונות השונים והמשמעותיים המאפיינים לימודים אלו?

לימודי הכנה ממוקדים לקבלת רישיון ייעוץ מס

העיסוק בעולם ייעוץ המס בישראל מצריך קבלת רישיון רשמי מטעם המדינה. רישיון זה ניתן לאחר מעבר של ארבע בחינות מטעם נציבות מס הכנסה, כמו גם השלמת תקופת התמחות בת שנה. הבחינות עוסקות בנושאים המרכזיים בפעילותו של יועץ המס – מבחן אחד עוסק בחשבונאות, ושלושה אחרים בעולם המיסים. על מנת להבטיח כי בעל מקצוע זה אכן יידע לטפל בענייני המיסוי של לקוחותיו ולשרת נאמנה את האינטרסים שלהם, עליו להחזיק בידע מקצועי רלבנטי רב, והבחינות הללו בצירוף תקופת ההתמחות מהוות את המנגנון המבטיח למדינה כי אותו אדם אכן רוכש את הכלים הנדרשים על מנת לתפקד כיועץ מס מקצועי לכל דבר ועניין.
לימודי ייעוץ מס כוללים, אם כן, ארבעה קורסי הכנה ממוקדים שונים, אחד עבור כל בחינה. קורסים אלו מביאים את התלמידים ליום הבחינה עם רמה גבוהה של בקיאות בחומר הנדרש ולאחר תרגול אינטנסיבי של שאלות ותרגילים אשר מופיעים בדרך כלל באותן בחינות. הסיכויים לעבור את הבחינות בהצלחה יתרה כבר בניסיון הראשון הם הגבוהים ביותר לאחר השתתפות בקורסי הכנה ייעודיים ופרטניים עבור כל קורס בנפרד.

יתרונות שונים למסלול לימודי ייעוץ מס

קיימים כאמור מספר יתרונות שונים הנלווים ללימודים אלו, כמו גם לתהליך קבלת רישיון העיסוק בתחום. יתרון ראשון כבר הזכרנו לעיל – מדובר באחד התחומים היציבים והאטרקטיביים ביותר במדינה כיום מבחינת גובה ויציבות הביקוש לשירותיהם של העוסקים בתחום. שירותי ייעוץ מס רלבנטיים במיוחד עבור עצמאיים (פרילנסרים וכד'), כמו גם עבור בתי עסק קטנים, בינוניים וגדולים כאחד. בישראל כמות עצומה של בתי עסק ושל אנשים הפועלים כעצמאיים, ולכן נאלצים להתמודד עם רשויות המיסים. כמעט אף עצמאי אינו מתמודד לגמרי בכוחות עצמו עם רשויות המיסים בהצלחה מלאה, ורובם המכריע נעזרים בשירותיהם של יועצי מס או רואי חשבון (במקרה של עוסקים פטורים אין צורך בשירותי ראיית חשבון, אשר יקרים יותר לרוב מאשר שירותי ייעוץ מס). כמו כן, כמעט כל בית עסק וארגון נעזרים כיום בשירותים אלו, כך שהיצע התעסוקה העומד בפני יועצות ויועצי מס הוא עצום ונרחב.

יתרון משמעותי נוסף של לימודים אלו הוא הידע והניסיון שהם מעניקים. יועץ מס הוא אדם אשר יודע כיצד להתמודד ולהתנהל במערכת המיסוי הישראלית, וכישור זה מעניק יתרון עצום כמעט לכל אחד ואחת כיום. יתרון זה בא לכדי ביטוי הן ביכולת של אותו אדם להתנהל בצורה מקצועית יותר מול רשויות המס בכל הקשור לענייני המיסוי הפרטיים שלו ושל משפחתו, והן באפשרויות ההתפתחות העתידיות. כל פרויקט או מיזם עסקי, רכישה של נכס נדל"ן, השקעה זו או אחרת וכו' קשורים גם למיסוי בקשר הדוק, ותמיד מועיל להיות בקיאים ברזי המערכת על מנת להתנהל בצורה נבונה ורווחית יותר. לימודי ייעוץ מס, בהקשר זה, יכולים רק לתרום לנו.

המאמר פורסם ב-04.04.2022