ייעוץ מס נחשב כיום למקצוע אטרקטיבי ומבוקש יותר משהיה אי פעם בעבר, וקיימות לכך סיבות מצוינות, אליהן נגיע מיד. על מנת לעסוק בייעוץ מס באופן חוקי, על כל אפשרויות התעסוקה המשתמעות מכך, נדרש להחזיק ברישיון יועץ מס רשמי המונפק מטעם המדינה, לאחר מעבר של מספר בחינות מטעם מועצת יועצי המס בישראל. איזו הכנה מתבקשת על מנת לעבור את המסלול הנדרש ולקבל רישיון ייעוץ מס במהירות וביעילות, ומדוע מדובר דווקא כיום במקצוע רלבנטי, מבוקש ואטרקטיבי ביותר?

ההכנה הנדרשת לתהליך קבלת רישיון ייעוץ מס והדרך היעילה ביותר לעשותה

על מנת לקבל רישיון ייעוץ מס רשמי מטעם המדינה נדרש לעמוד במספר מצומצם יחסית של דרישות סף. בפרט – לעבור תקופת התמחות של שנה ולהציג הצהרה על אי רישום פלילי, אך התנאי המרכזי אשר מצריך את מרבית ההכנה המוקדמת הוא מעבר של ארבע בחינות שונות מטעם מועצת יועצי המס. מדובר בבחינות – חשבונאות, מיסים א', ב, ו – ג'. מבחנים אלו באים כמובן להבטיח כי יועצי ויועצות המס העתידיים של ישראל מחזיקים בידע, בהבנה ובבקיאות הנדרשים על מנת לעשות את תפקידם כהלכה.

על מנת לצלוח את כל ארבע הבחינות בניסיון הראשון וכמה שיותר מהר (ניתן לסיים עם כל הסיפור בתוך כמה חודשים ספורים בלבד, ולהתחיל התמחות כבר במקביל), מומלץ ביותר לקחת קורסי הכנה ממוקדים וייעודיים, עבור כל אחת מהבחינות בנפרד. מסלול הלימודים שאנחנו מציעים כולל הכנה מפורטת שכזו עבור כל אחת ואחת מהבחינות, הכנה אשר נדרשת בהחלט עבור כל מי שמעוניין בסיכויי הצלחה ומעבר גבוהים. אנו מלמדים על פי שיטות אשר מוכיחות עצמן כבר שנים רבות, וכוללות למשל מעבר ממוקד על שאלות אשר נוטות להופיע שוב ושוב בגרסאות מעט שונות במבחנים אלו. כך, אנחנו מעניקים לתלמידינו את אחוזי המעבר וההצלחה הגבוהים ביותר, ומאפשרים להם לסיים עם שלב הלימודים וההתמחות ולהשיק קריירה משלהם בתחום כמה שיותר מהר.

מקצוע רלבנטי ומבוקש יותר מתמיד

דווקא כיום ייעוץ מס נחשב לאחד ממקצועות הפיננסים המבוקשים והאטרקטיביים ביותר מבחינה תעסוקתית, מפני שהתפקיד שממלאים יועצי מס במשק הישראלי נכון לשנת 2023 הוא תפקיד נרחב אשר רלבנטי לחלק משמעותי מהאוכלוסייה.

יועצי מס מועסקים כמובן בחברות וארגונים גדולים ובינוניים, ומסייעים לנהל את מערך המיסוי השוטף של הארגון. כבר כאן ניתן למצוא אינספור אפשרויות תעסוקה פוטנציאליות שונות, אך זה לא בהכרח העיקר. יועצי מס אשר עובדים כעצמאיים או במסגרת משרד פרטי ומעניקים שירות ללקוחות שונים נהנים מפלח עצום מהאוכלוסייה אשר זקוק לשירותיהם. למשל – מאות אלפי עוסקים פטורים וזעירים אשר יועצי מס מוסמכים לנהל עבורם את ההתנהלות מול רשויות המיסים וביטוח לאומי (יועץ המס יכול להוציא את דוח סוף השנה עבור העוסק הפטור, לייצג אותו מול הרשויות הרלבנטיות וכו'), בתי עסק חדשים המעוניינים בליווי וסיוע בהקמת בית העסק, ארגונים מכל הסוגים והגדלים הזקוקים לאנשי מקצוע שינהלו עבורם את הספרים וכיוצ"ב.

במיוחד במהלך העשור או שניים האחרונים חל שינוי מסוים לטובה במעמדם של יועצי מס וברמת הביקוש ממנה נהנו, בין השאר בעקבות רפורמות שונות במשק הישראלי. למשל, העובדה כי כיום שוק העבודה בישראל מורכב מאחוז גבוה במיוחד של פרילנסרים ועצמאיים משחקת היישר לידיהם של יועצי מס, אשר נהנים מגידול עצום בביקוש לשירותיהם.

מכל הסיבות האלו ועוד, ייעוץ מס הוא מקצוע אטרקטיבי שמתבקש להתמחות בו, וקורס ייעוץ מס הוא הדרך היעילה, הבטוחה והטובה ביותר לצלוח את התהליך כמה שיותר מהר.

המאמר פורסם ב-01.06.23