ייעוץ מס הוא מקצוע שרובנו אולי איננו מכירים מקרוב, אך בפועל הוא רלבנטי כמעט עבור כולם בדרך כזו או אחרת, סביר להניח שגם עבורכם. יועצי מס רבים פועלים כיום בארץ עקב הביקוש הגבוה לשירות פיננסי זה, ביקוש המגיע מהמגזר העסקי והציבורי גם יחד, מחברות ותאגידים כמו גם מעסקים קטנים, עצמאיים ופרילנסרים. עבור מי רלבנטי התחום של ייעוץ מס ומדוע? כיצד התחום רלבנטי גם עבורכם, בתור שירות שעשוי לסייע לכם או בתור מקצוע פוטנציאלי לעתיד?

מה כוללים שירותי ייעוץ מס ועבור מי הם רלבנטיים?

ייעוץ מס הוא תחום שלם ורחב הכולל כמה וכמה שירותים שונים שמציע בעל מקצוע זה לבתי עסק, עצמאיים וארגונים באופן כללי. כמובן שאחת הפונקציות המרכזיות של ייעוץ מס הוא בדיוק המשמעות המילולית של השם – יועצי מס מעניקים ייעוץ שוטף בענייני מס לחברות, ארגונים, בתי עסק קטנים ועצמאיים למיניהם. מערכת המיסוי אינה פשוטה או קלה להתמודדות, ועל מנת להשלים את כל החובות של הארגון או בעל העסק העצמאי מבחינת חובות לרשויות המיסים (כמו גם זכויות…), נדרש לרוב ליווי, ייעוץ וסיוע מקצועי של בעל מקצוע – יועץ מס.

בנוסף לייעוץ גרידא, יועצי מס מנהלים בפועל את ענייני המס השוטפים של לקוחותיהם. למשל,

במקרה של עצמאיים, פרילנסרים ובפרט עוסקים פטורים (עצמאיים קטנים, עד מחזור שנתי של מאה אלף ₪), יועצי מס מוסמכים לנהל עבורם את ה"ספרים" דוגמת הדו"ח השנתי שיש להגיש לרשויות המיסים, ביצוע התשלומים למס הכנסה וביטוח לאומי וכיוצ"ב. גם בארגונים ובתי עסק גדולים יותר בהרבה מקרים יועצי מס מעניקים שירותי ניהול פיננסי משלים ואף שירותי ניהול לקוחות ומשכורות, כמו גם ליווי שוטף וסיוע בתהליך של הקמת עסק (אז נדרש ליווי וייעוץ שוטף של בעל מקצוע מנוסה המתמחה בעולם המיסוי). השירותים הספציפיים הניתנים תלויים כמובן ביועץ הספציפי ובתחומי ההתמחויות שלו.

מקצוע אטרקטיבי פוטנציאלי לעתיד

ייעוץ מס רלבנטי עבור רבים מאיתנו לא רק מבחינת השירות שכולל התחום, אלא גם מבחינת התחום עצמו כמקצוע. ייעוץ מס הוא פוטנציאלית מקצוע אטרקטיבי עבור רבות ורבים מאיתנו, במיוחד עבור מי שמתלבט בנוגע לתחום בו יתמקצע ומעוניין במקצוע בעל אפשרויות רבות להתפתחות ולבנייה של עסק משגשג בהמשך הדרך. כאמור, הביקוש לשירותיהם של יועצי מס הוא גבוה ורחב היקף, שכן אנשי מקצוע אלו רלבנטיים עבור כמעט כל בית עסק בארץ, כמו גם עבור אינספור עצמאיים ופרילנסרים קטנים הפועלים בישראל. האפשרויות לבנות מצבת לקוחות ולהרחיבה בהתמדה תמיד קיימת, ויועצי מס חרוצים ובעלי שאיפות בתחום יכולים בקלות למצוא עצמם עם משרד גדול ומצליח בעוד כמה שנים מהיום.

סיבה נוספת בגינה עיסוק בייעוץ מס עשוי להיות רלבנטי עבור רבות ורבים מאיתנו היא הקלות והמהירות היחסיות בהן ניתן לרכוש מקצוע זה. על מנת לעסוק בייעוץ מס נדרש לעבור ארבע בחינות, ולעסוק בתחום בתור מתמחים במשך שנה (אשר כבר נחשבת לשנת תעסוקה בתחום, בה מתחילים להרוויח ולצבור ניסיון).

אנחנו באקדמיה מציעים קורסים ייעודיים עבור כל אחת מארבע הבחינות, קורסים אשר מביאים את הסיכויים לכך שתעברו את הבחינות בהצלחה ובפרק זמן סביר ביותר לאופטימאליים.

במצב הנוכחי של המשק ושוק העבודה, מצב בו קשה לחזות ולצפות מה יוליד יום ובאילו תחומים ניתן יהיה להתפרנס בכבוד בעתיד, מקצוע יציב, מבוקש ובעל ביקוש רחב כמו במקרה של ייעוץ מס מהווה הימור מצוין לעתיד התעסוקתי שלכם…

לפרטים נוספים בנוגע ללימודי ייעוץ מס ולקורסי ההכנה לבחינות מזומנים ליצור עימנו קשר.

המאמר פורסם ב-30.11.2022