עולם הנדל"ן הוא אחד היעדים האטרקטיביים והמבוקשים ביותר מצידם של משקיעים, יזמים והרבה מאוד אנשים צעירים אשר מחפשים אחר תחום בו יוכלו לפעול בדרכים שונות, במטרה להתפרנס ואף מעבר לכך. ניתן להיכנס לעולם הנדל"ן במספר דרכים שונות וממספר כיוונים שונים, כאשר קורסים והכשרות מקצועיות בתחום מהוות את אחת הדרכים המבטיחות והמומלצות ביותר על ידינו.

אנו מעבירים כמה וכמה קורסים שונים במסגרת חטיבת לימודי נדל"ן, כל אחד מהם נותן כלים אחרים ומבט מזווית מעט שונה על עולם הנדל"ן. מלבד לקורסים כמו יזמות נדל"ן או השקעות נדל"ן מעבר לים, גם קורסים המעניקים הכשרה מקצועית בתחום עיסוק הקשור לעולם הנדל"ן יכולים להוות כלי אפקטיבי ללמידת השוק ולכניסה מחושבת אליו. ספציפית, כדאי לבדוק בהקשר זה את קורס ייעוץ משכנתאות – מדוע וכיצד הוא רלבנטי עבור המעוניינים להיכנס לעולם הנדל"ן?

התמחות בכלי הבסיסי ביותר המשמש לרכישת נכסי נדל"ן – קורס ייעוץ משכנתאות

משכנתא היא ההלוואה הגדולה הנפוצה ביותר בישראל ובמדינות רבות אחרות, מכיוון שמדובר בכלי הראשי (והייעודי) לרכישת נכסי נדל"ן. רובו המכריע של הציבור אינו מחזיק במספיק הון עצמי על מנת לרכוש נכס נדל"ן כמו בית או דירה בעצמו, וזקוק להלוואה על מנת לעשות זאת. משכנתא היא כאמור הלוואה ייעודית לצורך זה, אשר מעניקה סכומים גדולים יחסית והחזריה נפרסים לאורך עשרות שנים. מאחר ומדובר בכלי המימון המרכזי והנפוץ ביותר באמצעותו רוכשים נכסי נדל"ן בישראל, התמחות בעולם המשכנתאות משמעה בפועל התמחות בתחום מסוים בעולם הנדל"ן, תחום אשר הכרחי ורלבנטי עבור רובם המכריע של רוכשי הבתים והדירות.

משכנתא גם אינה הלוואה פשוטה במיוחד – על פי רוב בנויה המשכנתא מכמה הלוואות שונות המאוגדות יחד, ומתאפיינות כל אחת בתנאים שונים ("תמהיל משכנתא" הוא מושג המתייחס ליחס בין חלקי המשכנתא השונים). מדובר באחת ההלוואות המורכבות והמסובכות ביותר להבנה, בד בבד עם היותה ההלוואה הגדולה והחשובה ביותר שרובנו ניקח במהלך החיים. לכן קיים צורך משמעותי באנשי מקצוע אשר יהיו בקיאים בעולם המשכנתאות, יוכלו ללוות את לקוחותיהם ולהבטיח כי הם לוקחים את המשכנתא המשתלמת ביותר מבחינתם. זהו כאמור תפקידו של יועץ המשכנתאות, וכבעל מקצוע אשר מתמחה בכלי המרכזי לצורך רכישת נכסי נדל"ן במדינה ובחו"ל גם יחד, הוא זוכה ב"כרטיס כניסה" לעולם הנדל"ן, מבחינת הבנתו את התחום והגישה שהוא מקבל אליו.

ייעוץ משכנתאות כמקצוע לפרנסה ו/או כצעד נוסף בדרך לפעילות עצמאית בשוק

ייעוץ משכנתאות הוא כיום מקצוע מבוקש ביותר במדינה כמו ישראל, בה כאמור מרבית האוכלוסייה נסמכת על משכנתאות לצורך מימון רכישת בתים ודירות.

ואכן, קורס ייעוץ משכנתאות מעניק לבוגריו מקצוע אטרקטיבי ביותר, עם סיכויים טובים מאוד למצוא תעסוקה יציבה לאורך זמן. אך זהו רק חלק ממה שניתן לעשות עם תעודת יועץ/ת משכנתאות. בפועל, ההתמקצעות בתחום זה ואף העבודה השוטפת בו משמשים במקרים רבים רק כמדרגה  נוספת בדרך ליעד האמיתי של המעוניינים להיכנס לעולם הנדל"ן – עיסוק עצמאי בתחום, למשל כיזמי נדל"ן או משקיעים. משכנתא היא כלי המימון המרכזי לרכישת נכסי נדל"ן, ואנשי מקצוע המעורים ובקיאים בתחום המשכנתאות נמצאים בעמדת יתרון על פני מרבית המשקיעים והיזמים האחרים, לפחות בכל הנוגע לאפשרויות המימון העומדות בפניהם.

קורס ייעוץ משכנתאות, אם כן, יכול לשמש אתכם לצורך כניסה לעולם הנדל"ן בדרכים שונות, ומדובר באחד המסלולים המסודרים והבטוחים ביותר לכניסה לתחום. כך תוכלו להגיע במהירות לשלב בו אתם מתכננים ומוציאים לפועל עסקת נדל"ן במימון בנקאי, או לפחות מלווים אנשים אחרים שעושים זאת, כיועצי המשכנתאות שלהם…

המאמר פורסם ב-30.1.2023