ענף ניהול הכספים והפיננסים בחברות וארגונים כולל כמה וכמה תפקידי מפתח שונים, אשר העוסקים בהם נהנים מביקוש גבוה ונרחב לשירותיהם ויכולים להיות שקטים בנוגע למציאת תעסוקה, הן כרגע והן בעתיד הנראה לעין. בפרט, תחום הנהלת החשבונות הוא אחד התחומים המרכזיים והחשובים ביותר במערך הכספים והשכר של כל ארגון באשר הוא, מה שמבטיח ביקוש גבוה ויציב במשק לשירותיהם של מנהלות ומנהלי חשבונות בעלי התמחויות שונות. אחת ההתמחויות המתקדמות שכדאי מאוד להכיר בהקשר זה היא ניהול חשבונות בכיר. במה בדיוק מדובר, מה נדרש לצורך קבלת רישיון מנהל/ת חשבונות בכיר/ה ומה אנחנו באקדמיה לפיננסים מציעים כאן בהקשר זה?

תפקיד בכיר במערך הנהלת החשבונות – מנהל חשבונות בכיר

בעוד ניהול חשבונות הוא כאמור חלק אינטגראלי, מרכזי, חשוב ובלתי נפרד מכל בית עסק, חברה וארגון באשר הם, אנשי המקצוע המתמחים בעולם הנהלת החשבונות מספקים לרוב שירותים קריטיים במיוחד עבור בית העסק, ולכן גם מוערכים ככאלו ונהנים מיציבות תעסוקתית יוצאת דופן.

מכיוון ומדובר בעולם ומלואו (עולם הנהלת החשבונות כולל הרבה מאוד ידע ומצריך בקיאות וניסיון מקצועיים ענפים על מנת להבטיח ניהול תקין ואופטימאלי של מערך הכספים של החברה), קיימים תפקידים שונים בתחום זה, ביניהם תפקידים בכירים יותר. זהו בדיוק התפקיד של "מנהל חשבונות בכיר" – מנהל/ת חשבונות מנוסים ובעלי הסמכה מיוחדת בתחום, המאפשרת להם לעסוק בתפקיד בכיר במערך הנהלת החשבונות של הארגון בו הם מועסקים.

מנהלי חשבונות בכירים נהנים כמובן מתנאים ומשכורות טובים יותר מאלו של מנהלי חשבונות "רגילים" או מתחילים, וממצבים עצמם כאנשי מפתח במערך ניהול הכספים של הארגון, מה שמבטיח להם קריירה ארוכת טווח בתחום ומגוון רחב של אפשרויות תעסוקה עתידיות.

מרבית האנשים אינם מודעים לכך שעולם הנהלת החשבונות כולל גם תפקידים בכירים יותר, המעוגנים ברישיון ייעודיי מטעם לשכת יועצי המס בישראל. כלומר, זהו תפקיד המצריך הסמכה מקצועית ספציפית ורישיון רשמי מטעם המדינה, לכן מדובר בתפקיד בכיר אותו ניתן למצוא בכל ארגון גדול מספיק.

קבלת רישיון מנהל חשבונות בכיר

רישיון זה ניתן כאמור מטעם לשכת יועצי המס בישראל, כחלק מהרגולציה המבטיחה כי העוסקים במקצועות מפתח בעולם הכספים והפיננסים יהיו אנשי מקצוע אמינים, מיודעים, מנוסים ומשכילים בתחומם. לכן גם המחזיקים ברישיונות אלו נהנים מתקנים ייעודיים ומשכורות גבוהות ויציבות בהשוואה למקצועות רבים אחרים אשר אינם מצריכים קבלת רישיון תעסוקה רשמי.

על מנת לקבל רישיון ניהול חשבונות בכיר נדרש כאמור לעבור בהצלחה בחינה מטעם לשכת יועצי המס. בחינה זו מיועדת, מן הסתם, לאנשים אשר כבר עוסקים בהנהלת חשבונות ומעוניינים להתקדם בענף זה.

הדרך הטובה, המבטיחה והמומלצת ביותר להתכונן לבחינה זו היא באמצעות קורס הכנה מקדים – קורס מנהלי חשבונות בכירים, המכין כאמור באופן פרטני לקראת הבחינה ומעלה משמעותית את הסיכויים לעבור אותה בהצלחה יתרה בפעם הראשונה בה ניגשים אליה. קורס זה כולל עשרות שעות לימוד מאורגנות, המועברות במתכונת גמישה ובפריסה ארצית רחבה. כך, ניתן כמובן להשתתף בקורס גם במקביל להמשך תעסוקה במשרה מלאה בהנהלת חשבונות (או בכל תחום אחר).

מלבד להכנה ממוקדת ואפקטיבית ביותר לבחינה, המשתתפים בקורס מנהל חשבונות בכיר באקדמיה לפיננסים נהנים גם מסיוע משמעותי בהשמה מקצועית – השתתפות בכנס אשר מתקיים מדי שלושה חודשים, כנס השמה לבוגרי הקורס ולמחזיקים בתעודת מנהל חשבונות בכיר. כך, תוכלו להבטיח כי אתם מוצאים לעצמכם גם משרה מתאימה והולמת לרישיון החדש בו אתם מחזיקים, ומפיקים ממנו את המקסימום האפשרי.

המאמר פורסם ב-05.05.2022