חטיבת לימודי נדל"ן היא מהמצליחות והמבוקשות ביותר אצלנו בשנים האחרונות, כאשר הביקוש לקורסי נדל"ן שונים דוגמת יזמות נדל"ן וקורס תיווך גבוה ויציב, ואף צומח לאורך השנים. בעוד אנשים רבים מופתעים לגלות כי בכלל ניתן ללמוד בקורס מסודר תחום כמו יזמות נדל"ן, המודעות לקורסים מסוג זה רק הולכת ועולה ובהתאמה גם הביקוש להם. מהן הסיבות העיקריות בגינן נרשמים אנשים לקורס נדל"ן אצלנו (או במוסדות לימוד אחרים המציעים קורסים בתחום) ומהם היתרונות שמעניקים קורסים אלו?

סיבות מובילות להרשמה לקורס נדל"ן

מסקרים הנערכים בקרב משתתפים במסלולים שונים של לימודי נדל"ן, ובפרט קורס יזמות נדל"ן דוגמת זה שאנו מציעים כאן באקדמיה, ניתן לצייר תמונה כללית בהירה יחסית בנוגע לסיבות והמניעים של אנשים רבים המתעניינים ובסופו של דבר גם נרשמים ומשתתפים בקורסים אלו.

כמובן שאחת הסיבות העיקריות והראשונות היא הרצון של אנשים להרוויח כסף בעולם הנדל"ן. גם כאן נחלקים המתעניינים בלימודים אלו למספר קבוצות שונות. חלקם חולמים ממש להתעשר, בלי לנסות למתן את הציפיות וההתלהבות מהתחום. יש להם סיבות טובות כמובן – לא מעט אנשים הצליחו בעולם הנדל"ן בגדול וצברו הון משמעותי לאורך שנים של פעילות בתחום, כאשר חלק בלתי מבוטל מהם הגיע לעולם זה ללא הון עצמי קודם משמעותי במיוחד. לכן מובן מדוע רבים החולמים על התעשרות ופרישה מוקדמת שואפים לעשות זאת באמצעות עיסוק בנדל"ן.

אחרים פונים ונרשמים לקורס נדל"ן גם כן מתוך שיקולים כלכליים, אך אינם בהכרח בונים על התעשרות של ממש, אלא מכוונים למטרות צנועות יותר, כמו פרנסה יציבה ומניבה אשר תאפשר להם לחיות בנוחות ולפרנס את משפחתם בכבוד. שאיפה זו נפוצה גם (ובמיוחד) בקרב הנרשמים והנרשמות לקורס תיווך, המעוניינים לרכוש מקצוע יציב ובטוח, ולא בהכרח "להמר" ולנסות להתעשר כתוצאה מהעיסוק בתחום.

שיקול כלכלי נוסף המנחה רבים הנרשמים לקורס נדל"ן הוא הרצון ללמוד להשקיע בחכמה בעולם הנדל"ן כסף שכבר נמצא ברשותם. אנשים רבים צוברים סכום מסוים, בין אם מעבודה קשה ובין אם קיבלו מהמשפחה (או שילוב של השניים), ומתעניינים היכן נכון, בטח ומשתלם להשקיע חלק מהסכום. ענף הנדל"ן הוא כתובת מתבקשת ואטרקטיבית להשקעה שכזו, ולימודי נדל"ן יכולים בהחלט לסייע להשקיע בעצמכם בצורה מושכלת ובטוחה יותר.

ניתן למצוא גם לא מעט אנשים אשר נרשמים לקורס נדל"ן מסיבות אשר אינן בהכרח כלכליות או קשורות לכסף, או שהסיבות הכלכליות מהוות שיקול משני יחסית בהחלטתם להירשם לקורס. חלקם פנים ללימודים בתחום זה מכיוון שהם מתעניינים בעיקר בריגוש שבעיסוק בנדל"ן. יזם, משקיע או גורם מרכזי אחר הפועל בשוק הנדל"ן זוכה לכמות בלתי מבוטלת של ריגושים באופן כמעט יומיומי, כאשר הריגוש שבסיכוי להרוויח הוא כמובן אחד מהם, אך לא העיקרי. גם הריגוש הכרוך ביכולת לאגד בין גורמים שונים ולהצליח להוציא לפועל עסקת נדל"ן גדולה בכוחות עצמנו או האפשרות להשפיע משמעותית בעצמנו על מה שיקרה עם נכס או שטח זה או אחר, מהווה עבור רבים תמריץ מספיק על מנת לנסות ולהיכנס לתחום.

בנוסף, כמה וכמה נרשמים לקורסי נדל"ן העידו כי הם בכלל מגיעים מתחומים אחרים לחלוטין אך מעוניינים בדריסת רגל בעולם הנדל"ן במטרה ליצור קשרים עם גורמים רלבנטיים שונים במשק, ולרכוש את הידע וההבנה הנדרשים על מנת להבין בתחום, כחלק מעיסוקם בתחום פיננסי אחר בכלל. גם אם אתם מנהלים עסקים באחד מתחומי הפיננסים האחרים, מסתבר כי הרבה פעמים לא מזיק גם קצת ידע והבנה מעמיקה יותר בעולם הנדל"ן.

קורס נדל"ן, בין אם יזמות נדל"ן ובין אם תיווך (או שילוב של השניים), מעניק לאנשים את כל המאפיינים והיתרונות שהוזכרו לעיל, ולכן מהווה כתובת מתבקשת ומבוקשת על ידי רבים. מבחינות רבות, מדובר בהרבה יותר מאשר קורס נדל"ן גרידא, או דרך להיכנס לתחום בו ניתן להרוויח כסף ותו לא.

המאמר פורסם ב-04.11.2021