ענף הנדל"ן מושך אליו מדי שנה אינספור יזמים, משקיעים וסקרנים המתעניינים האם וכיצד ניתן לפעול בתחום, להתפרנס ממנו ואף יותר מזה – להרוויח בגדול ולצמוח עם הזמן. לאור העובדה כי מיליוני אנשים אכן עושים זאת בכל רחבי העולם (ורבים מהם כאן בישראל), כמובן שהתשובה היא – כן. על מנת להיכנס לענף זה באופן מושכל ולפעול בו בהצלחה, מומלץ מאוד ללמוד אותו קודם במסגרת לימודי נדל"ן. אלו יכולים להוות קורס בודד או סדרה של קורסים, ואת הפעילות שלכם בתחום ניתן (ורצוי) להתחיל כבר במקביל ללימודים. להלן מספר מסלולים עיקריים במסגרת לימודי נדל"ן שאנו מציעים, וממליצים בחום עבור כל המתעניינים/ות בקריירה בתחום, או לחילופין בהתנסות וטעימה ראשונית:

קורס יזמות נדל"ן מקיף בשילוב לימודי תיווך

יזמות נדל"ן הוא שם כללי יחסית לפעילות רחבת היקף בענף זה. יזמי נדל"ן פועלים הן בשוק המקומי והן בשווקים שונים בחו"ל, במטרה להוציא אל הפועל עסקאות נדל"ן שאפתניות שונות. זה כולל מחקר ואיתור נכסים אטרקטיביים, גיוס של משקיעים, תיווך בין גורמים שונים רבים הנדרשים לצורך הוצאה אל הפועל של פרויקט נדל"ן וכיוצ"ב. יזמות נדל"ן ניתן ללמוד כמובן, במקביל או בטרם ההתנסות הראשונית בתחום (כמו כן, אלו לימודים מומלצים ביותר גם עבור מי שכבר החל לפעול בתחום). לימודים אלו כוללים נושאים כמו ביצוע עסקאות "אקזיט", איתור נכסים המוצעים במחיר הנמוך ממחיר השוק, בניית פרויקטים גם ללא הון עצמי קודם, חשיפה להיבטים משפטיים ומיסויים רלבנטיים ועוד.

מסלול זה משלב בין לימודי יזמות נדל"ן לבין קורס תיווך נדל"ן. תעודת תיווך מאפשרת לפעול במספר דרכים שונות בשוק הנדל"ן באופן בו אף אחד אחר אינו מורשה (כלומר, אנשים ללא תעודת תיווך), מה שיכול לסייע משמעותית הן לפעילות היזמית עצמה והן כמקצוע מניב ומכניס במקביל לתקופה בה מפתחים קריירה כיזמים.

ייעוץ משכנתאות ומיסוי מקרקעין

משכנתאות הן ההלוואות הגדולות הנפוצות ביותר במשק ובעולם, הדרך העיקרית של מרבית האנשים להצליח ולממן רכישה של נכס כמו בית או דירה. מאחר ומדובר בהלוואה גדולה, מורכבת וסבוכה אשר בהחלט עלולה לבלבל את האדם מן השורה, ייעוץ משכנתאות נחשב כיום לשירות חשוב ובעל ביקוש רחב היקף. אנו מציעים מסלול לימודי נדל"ן המכשיר לעסוק בייעוץ משכנתאות, תוך שילוב של למידת התחום של מיסוי מקרקעין. תחום זה קשור באופן ישיר ובלתי ניתן להפרדה לכל עסקת נדל"ן שמוציאים אל הפועל, ויועץ אשר בקיא ברזי עולם מיסוי המקרקעין מחזיק ביתרון משמעותי ביותר על פני יועצי משכנתאות אחרים, מה שבא לכדי ביטוי כמובן באיכות השירות שהוא מעניק ללקוחותיו. כמו כן, התמחות במיסוי מקרקעין מסייעת גם למעוניינים לפעול בעולם הנדל"ן בתחומים נוספים מלבד ייעוץ משכנתאות, מה שעשוי להוות יתרון משמעותי בפני עצמו.

תיווך נדל"ן

מסלול שלישי שאנו מציעים במסגרת לימודי נדל"ן הוא התמחות בתיווך נדל"ן, כאשר מלבד לידע הנרחב המועבר בקורס הוא מהווה גם הכנה מעמיקה ויסודית לבחינה מטעם רשם המתווכים – הגוף האחראי בישראל על הענקת רישיון תיווך. חשוב לציין כי בישראל אסור על פי חוק לעסוק בעולם תיווך הנדל"ן ללא רישיון מטעם המדינה, הבא להבטיח את מידת האמינות, היושרה, הבקיאות והידע של המעוניינים לעסוק בתיווך. מסלול זה כולל מעבר אינטנסיבי על שאלות מבחינות עבר של רשם המתווכים, מה שעל פי ניסיון רב מביא את הסיכויים הטובים ביותר לעבור בהצלחה את הבחינה בניסיון הראשון, כך שניתן יהיה לקבל רישיון תיווך ולהתחיל לפעול בתחום באופן מקצועי בהקדם האפשרי.

המאמר פורסם ב-30.06.23