אחת השאלות הנפוצות והמתבקשות ביותר מצד תלמידות ותלמידים בכל תחום אותו לומדים, אך על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בהכשרות מקצועיות שונות, היא – מה עושים עם זה? מה נוכל לעשות עם הידע וההכשרה שנרכוש ברגע שנסיים את הלימודים ונרצה לצאת לעולם, להתפרנס ולהתקדם באמצעות מה שלמדנו?

שאלה נפוצה זו גם עולה בקשר של לימודי נדל"ן, אותם אנו מציעים כאן במסגרת חטיבת לימודים ייעודית שלמה. אם כן – מה באמת אפשר לעשות עם לימודי נדל"ן, ומה ניתן לצפות ולתכנן בנוגע ליום שאחרי סיום הלימודים?

יזמות, תיווך נדל"ן או שילוב של שניהם?

אנו מציעים כאן כאמור, במסגרת חטיבת לימודי הנדל"ן שאנו מפעילים, כמה אפשרויות שונות של קורסים בתחום. שתי אפשרויות עיקריות הן קורס תיווך נדל"ן וקורס יזמות נדל"ן, ואנו מציעים גם קורס מקיף המשלב בין שני התחומים הללו גם יחד.

כאשר מדובר בתיווך נדל"ן, די ברור מה ניתן לעשות עם ההכשרה המתקבלת באמצעות הלימודים – קורס זה מכין אותנו לקראת הבחינה של רשם המתווכים בישראל, המאפשר לקבל רישיון תיווך נדל"ן באמצעותו ניתן לפעול כמתווכות ומתווכים בענף. כל מי שמכיר את ענף הנדל"ן בישראל, אפילו מעט, יודע כי פעילות המסחר בנדל"ן בארץ כמעט תמיד תוססת וענפה. בזמני משברים אלו ואחרים (דוגמת מלחמה) הפעילות בענף אולי מעט יורדת, אך לעולם אינה נעצרת ותמיד חוזרת לרמתה המקורית לאחר זמן לא ארוך במיוחד. מתווכות/י נדל"ן נהנים משוק עצום ותוסס בו הם יכולים לפעול, ולתווך בין מוכרים וקונים מהארץ או מחו"ל.

כאשר מדובר ביזמות נדל"ן, האפשרויות הן רבות ומגוונות לא פחות. אינספור מיזמי נדל"ן מסוגים שונים יוצאים לפועל בישראל מדי שנה, בכל רחבי הארץ. השתתפות פעילה כיזמים אפילו רק באחד מהמיזמים האלו יכול בהחלט לספק תעסוקה ענפה למשך חודשים רבים וארוכים, ואף שנים במקרים מסוימים.

אלו שבוחרים/ות במסלול המקיף נהנים מאפשרויות התעסוקה של שני התחומים האלו גם יחד – הן תיווך והן יזמות נדל"ן.

הכנה גם לקריירה בתחום בחו"ל

עבור רבות ורבים לימודים נדל"ן מהווים לא רק הכשרה מקצועית המספקת תעסוקה פוטנציאלית רבה ואטרקטיבית כאן בישראל, אלא גם מקפצה אל עבר קריירה בנדל"ן בחו"ל.

אמנם שווקי הנדל"ן במדינות אחרות פועלים בצורה מעט שונה, אך הידע והבסיס המקצועי הנרכשים במסגרת לימודי נדל"ן בארץ בהחלט הופכים את האפשרות לעסוק בתחום גם בחו"ל לריאלית ונגישה הרבה יותר. מי שאינו שולט טוב מספיק בשפה האנגלית יצטרך אולי לשפר כישור ספציפי זה, אך מבחינת הבנה וביטחון לפעול בתחום הנדל"ן, לימודי הנדל"ן המקומיים שלנו בהחלט מעניקים בסיס מקצועי יציב וטוב להמשך התפתחות בתחום גם בחו"ל. במקרה זה כבר העולם כולו פתוח בפנינו, ולא מדובר בתהליך ארוך או מרחיק לכת במיוחד אותו יש לעבור על מנת שתיפתח עבורנו גם דלת זו…

המאמר פורסם ב-30.1.2024