תחום הנדל"ן מושך אליו אינספור נשים וגברים בארץ (ובעולם כולו) בשנים האחרונות, בין היתר מכיוון שנראה כי זהו אחד מהתחומים היחידים הנשארים יציבים ומבטיחים גם אל מול טלטלות וזעזועים משמעותיים ובלתי צפויים הפוגעים במשק, כאשר הדוגמה האחרונה של מגפת הקורונה מספקת דוגמה מצוינת לכך. העוסקים בעולם הנדל"ן יודעים כי תחום זה ימשיך לפעול ולתסוס, גם לאור שינויים כלכליים נרחבים מסוגים שונים. במיוחד כיום, כאשר המשק הישראלי מתחיל להראות סימני חזרה לחיים ולשגרה לאחר כשנה של הקפאה חלקית בעקבות הקורונה, נראה כי קיימת חשיבות רבה במיוחד לעולם הנדל"ן וספציפית ללימודי נדל"ן, עבור כל מי שמעוניין להיכנס לתחום ולקחת בו חלק.

נגיש עבור כל אחת ואחד מאיתנו – ללמוד ולהיכנס אל עולם הנדל"ן

נקודה ראשונה ולא כל כך אינטואיטיבית שחשוב להבין ולהפנים בנוגע לעולם הנדל"ן היא כי מדובר בתחום אשר הן עקרונית והן מעשית פתוח ונגיש עבור כל אחד ואחת מאיתנו, או לפחות עבור אילו מבינינו אשר מעוניינים לעסוק בו בדרכים שונות. זוהי לא נקודה ברורה מאליה מכיוון שרבים בטוחים כי העיסוק בעולם הנדל"ן הוא נחלתם הבלעדית של בעלי ממון ונכסים, משקיעים וטייקונים למיניהם אשר כבר מחזיקים במספיק הון על מנת לסחור בנכסי נדל"ן כאילו היו עגבניות בשוק. בפועל, אין דבר רחוק יותר מהמציאות מאשר תפיסה זו – עולם הנדל"ן פתוח עבור כולנו, ואחת הדרכים המבטיחות ביותר להיכנס אליו (הן אם אתם מגיעים עם הון עצמי מהבית והן אם לא) היא כמובן באמצעות לימודים ייעודיים.

אילו סוגי לימודים? ובכן, לימודי נדל"ן מועברים במספר מוסדות לימוד ובתי ספר ברחבי הארץ, וביניהם כמובן שגם– באקדמיה לפיננסים BDO. בחטיבת לימודי הנדל"ן שלנו הלימודים נחשבים לפרקטיים ותכליתיים, וזאת בניגוד ללימודים במסגרות אחרות המתמקדות בתיאוריה. תוכלו למצוא מבחר קורסים שונים העוסקים בתחומים שונים בעולם הנדל"ן, וכך מתאימים עבור אנשים רבים ושונים בהתאם לשאיפותיהם השונות בעולם הנדל"ן.

דוגמה מצוינת לקורס נדל"ן המיועד ומתאים לכל מי שמתעניין בתחום, גם אנשים ללא כל הון עצמי, היא זו של קורס יזמות נדל"ן. במסגרת קורס זה לומדים כיצד להיות יזמי נדל"ן בפועל – כיצד לזהות הזדמנויות אטרקטיביות, לגייס משקיעים, לתווך בין גורמים שונים על מנת להוציא אל הפועל עסקת נדל"ן חדשה וכו'.

באופן דומה ניתן למצוא במסגרת חטיבת לימודי הנדל"ן גם קורס תיווך, המכין את המשתתפים בו לבחינה הנדרשת לצורך קבלת רישיון תיווך מטעם המדינה. שילוב של קורסים שונים, דוגמת המסלול המשולב הכולל קורס יזמות נדל"ן יחד עם קורס תיווך, מאפשר לסגל ארגז כלים רחב ומשמעותי, כזה אשר יבטיח כניסה מהירה וחלקה יחסית לעולם הנדל"ן.

חשיבות מיוחדת לאור היציאה ממשבר הקורונה

עולם הנדל"ן וקורסים שונים במסגרת לימודי נדל"ן הם כאמור אטרקטיביים ורלבנטיים עבור רבות ורבים בכל נקודת זמן, אך על אחת כמה וכמה כיום, כאשר אנחנו נמצאים בתחילת היציאה ממשבר הקורונה (או לפחות כך אנחנו מקווים…).

במצב הקיים כיום, רבים נאבקים על מנת לסגור את החודש, שלא לדבר על מציאת קריירה ותעסוקה מניבה וארוכת טווח. גם העובדה כי מרבית העולם עדיין נמצא הרבה מאחור, וכי גם בישראל נראה כי היציאה מהמשבר עוד תיקח זמן מה, הופכת את העיסוק בנדל"ן למתבקש ואטרקטיבי עוד יותר – כאמור, מדובר בתחום אשר אינו נמצא בסכנת קריסה אמיתית, גם לאור משברים כלכליים (ובריאותיים) חובקי עולם.

לכן, רכישת השכלה והסמכות שונות בעולם הנדל"ן היא אחד הצעדים החכמים והחשובים ביותר שניתן לקחת דווקא עכשיו, הן עבור מי שתחום זה מעניין אותו בכל מקרה והן עבור מי שלא ממש התעניין בנדל"ן עד כה, אך מחפש אחר אפיקים אטרקטיביים ומבטיחים חדשים.

המאמר נכתב ב-19.03.2021