שוק תיווך הנדל"ן הולך וצומח בהתמדה כבר שנים רבות, הן בארץ והן בחו"ל, להפתעתם של חלק מהאנשים אשר צפו כי עידן האינטרנט והסמרטפונים יכחיד תחומי עיסוק אשר מהותם היא תיווך וקישור בין גורמים שונים. בפועל, קורה בדיוק ההיפך – למרות כל ההתקדמות והמהפכות המתרחשות בעולם התקשורת ובאופן בו מידע זורם בעולם (ואולי דווקא בגלל ההתפתחויות הללו), תיווך הוא כיום רלבנטי יותר מאי פעם בעבר, כפי שניתן להיווכח בפועל מהיקף תחום זה בישראל. זו רק אחת הסיבות לכך שקורס תיווך נדל"ן, אותו אנו מציעים כאן באקדמיה, נחשב כיום אטרקטיבי ורלבנטי יותר מאשר אי פעם בעבר.

היקף השוק מעיד ישירות על מידת הרלבנטיות של רישיון תיווך כיום

על מנת להשתכנע כי רישיון תיווך עדיין מהווה הכשרה רלבנטית ואטרקטיבית מבחינה תעסוקתית, כל שצריך לעשות הוא להסתכל על הנתונים של שוק זה כיום. נראה כי בישראל של 2024 הן מוכרים והן קונים של נכסי נדל"ן נעזרים במתווכים יותר מאי פעם בעבר. נכסים רבים מפורסמים למכירה אך ורק דרך תיווך וגם רבים המתעניינים בקנייה של נכס מוותרים מראש על התהליך של לחפש בעצמם "מאפס", ופונים למתווך/ת שירכזו עבורם את האפשרויות הרלבנטיות.

כאמור, ישנן סיבות שונות לכך שמתווכים ומתווכות עדיין נהנים מביקוש יציב וגבוה לשירותיהם ועדיין נחשבים לגורמים רלבנטיים וחשובים בענף הנדל"ן המקומי – נכסים רבים זמינים רק דרך תיווך, אנשים רבים מתקשים לסנן את כמויות המידע הזמינות כיום ולכן נדרשים לסיוע בצמצום האפשרויות, יצירת קשר ישירות עם בעלי נכסים שונים במטרה לברר מידע ולפתוח במשא ומתן היא הרבה פעמים מסורבלת ומאתגרת מבחינות שונות ועוד. אם מתחילים לחפש נכס לקנייה או מציעים נכס למכירה, מגלים לא אחת כי את העסקאות הטובות ביותר נוכל למצוא באמצעות מתווכים, ולא בכוחות עצמנו. זו פשוט עובדה בשטח.

כל זה מביא למצב בו הביקוש לשירותיהם המקצועיים של מתווכי נדל"ן הוא גבוה ויציב, גם ובמיוחד כיום.

ללמוד כיצד להתאים את העיסוק בתחום לימינו ושילוב עם לימודי תחום נוסף

סיבה נוספת לרלבנטיות המובהקת של קורס תיווך נדל"ן כיום היא ההתאמה הנדרשת מאנשי המקצוע בתחום זה (כמו גם באינספור תחומי עיסוק אחרים שניתן להעלות על הדעת…) למאפייני התקופה. מתווכי נדל"ן פועלים כיום בשיטות שונות לחלוטין מאלו בהן פעלו בתחום לפני עשרים או שלושים שנים, ולו רק מפאת השינויים שהתרחשו מאז בעולם בתחומים כמו תקשורת ותחבורה. כדי ללמוד כיצד להשתמש בכלים העומדים לרשותנו כיום על מנת להצטיין בתחום התיווך (כמו גם על מנת לעבור את הבחינה בקלות ובניסיון הראשון), נדרש קורס מקצועי הולם.

כמו כן, במסגרת קורס נדל"ן מקיף, המשלב קורס תיווך נדל"ן עם לימודי יזמות נדל"ן, ניתן לרכוש חבילה מורחבת של ידע, כישורים והכשרה אשר תאפשר כניסה לעולם הנדל"ן בצורות שונות ועם פוטנציאל רב יותר. גם מבחינה זו, מדובר כיום בלימודים אשר רלבנטיים יותר כיום מאשר אי פעם בעבר…

המאמר פורסם ב-30.1.2024