עולם הכלכלה והפיננסים כולל אינספור מקצועות והתמחויות שונות, חלקן מבוקשות ופופולאריות יותר בימים אלו וחלקן פחות. עבור כל מי שמתעניין/ת ברכישת מקצוע אשר נמצא במגמת צמיחה ברורה, ובהתברגות במסגרת תפקיד זה בעולם הארגוני ובעולם הכספים והפיננסים, מומלץ בחום להכיר כמה מהאפשרויות הבאות. אלו הם תחומים הנחשבים כיום ל"חמים" ומבוקשים בעולם הארגוני, בהתאם לביקוש הגובר בשוק לשירותים הנכללים במסגרת מקצועות אלו. שווה במיוחד להכיר:

תכנון פרישה – המודעות האישית והציבורית לחשיבות העצומה של תכנון מקדים לקראת הפרישה מחיי העבודה באה לכדי ביטוי במגוון דרכים שונות במשק, בראשן הרפורמה ארוכת הטווח של המדינה המחייבת כל עובד בישראל לחסוך לפנסיה. אך החזקת קרן פנסיה, קופת גמל או כל חיסכון פנסיוני אחר ממש אינה מספיקה כיום על מנת להבטיח פרישה "חלקה" ונטולת בעיות פיננסיות, ונדרש תכנון אקטיבי מוקדם ככל היותר על מנת להבטיח כי נוכל לפרוש בזמן, ולחיות בכבוד למשך שארית חיינו עם הכסף והקצבאות שנקבל. כך, תכנון פרישה הפך לתחום הזוכה לתשומת לב רבה בישראל, והביקוש לשירותיהם של המתמחים בו גבוה ביותר. מדובר בקורס יחסית ממוקד ומתומצת, בסיומו ניתן לעסות בתכנון פרישה באופן מקצועי ולספק שירותי ייעוץ והכוונה ללקוחות.

קציני ציות – תפקיד זה אינו מוכר כמו תפקידים רבים אחרים בעולם הארגוני, אך כיום קיים ביקוש גבוה ביותר לעובדים המתמחים בתחום ויכולים לשמש בו במסגרת הארגון. קצין ציות אחראי על בנייה ויישום של מדיניות ציות תאגידית. במילים פשוטות, הוא מבטיח כי ההתנהלות הפנימית בתאגיד היא כזו המבטיחה כי אף אחד מהעובדים (כמו גם התאגיד עצמו, כמובן) אינם מפרים בשום צורה את הרגולציה הרלבנטית בתחום בו פועל הארגון. מאחר והרגולציה בתחום הפיננסי מתפתחת במהרה וללא הפסקה, לא טריוויאלי להבטיח כי הארגון יעמוד במאת האחוזים בכל הכללים והתקנות השונות. במידה וזה לא קורה, הארגון נמצא כמובן בסיכון משמעותי ועשויים להינקט כנגדו הליכים משפטיים ו/או פיננסיים. קציני ציות מבטיחים כי זה לא יקרה, בין השאר באמצעות גיבוש וכתיבה של נהלים ברורים ומפורטים, הטמעת נהלים אלו בקרב ציבור העובדים וביצוע הדרכות בנושא, פיקוח ובקרה שוטפים על היישום של המדיניות בארגון וכיוצ"ב.

מומחה קריפטו – המטבעות הקריפטוגרפים, דוגמת ה"ביטקוין" הידוע והמוכר ביותר בתחום זה, נכנסו לעולם בסערה לפני פחות מעשור וחצי, וכבר מהווים היום שוק עולמי בשווי טריליוני דולרים. כבר מזמן לא מדובר בתחביב או גחמה של גאוני מחשבים – כיום גם תאגידים וחברות ענק מקבלות מטבעות קריפטוגרפיים שונים כתשלום, והביקוש לחלק מהמטבעות הללו צמח לרמות שבעבר אף אחד לא יכול היה לצפות. בהתאם למצב הנוכחי, קיים בשוק ביקוש עצום לאנשי פיננסים אשר מתמחים בקריפטו ומבינים בתחום יותר מהאדם (ואיש הפיננסים) הממוצע. קורס מומחה קריפטו יכול להכניס אתכם לעולם אטרקטיבי זה במהירות רבה יחסית, ולהעניק לכם דחיפה ויתרון משמעותי ביותר על פני אינספור אנשים שמתעסקים כל היום בעולם הקריפטו, אך אינם טורחים ללמוד אותו לעומק ובצורה מקצועית ומסודרת…

ייעוץ מס – תחום זה אמנם וותיק ומוכר, אך כיום רלבנטי יותר מאי פעם בעבר עבור חלק נרחב מהמשק הישראלי, ולכן זוכה לביקוש עצום ונחשב למקצוע אטרקטיבי להתמחות בו. יועץ/ת המס מספקים שירותיהם במגוון מקומות שונים, החל מתאגידים וארגוני ענק ועד לטיפול השוטף בענייניהם הפיננסים של עצמאיים קטנים ופטורים ממע"מ. על מנת לעסוק בייעוץ מס בישראל נדרש לעבור ארבע בחינות שונות (אחת בחשבונאות ושלוש בתחום המיסוי), כמו גם לסיים שנה של התמחות. לימודי התחום מכינים באופן נרחב ומעמיק לקראת כל אחת מהבחינות, ומאפשרים לסיים את התהליך במהירות רבה יחסית.

המאמר פורסם ב-30.04.23