דרך החיים בעידן הנוכחי שונה משמעותית מזו של כל נקודת זמן אחרת בעבר, מבחינות רבות הרלבנטיות עבור כולנו. למשל, עולם העבודה של היום עובד יותר ויותר דרך הרשת ופחות ממקומות קבועים "פיזית", מה שמאפשר ליותר ויותר אנשים לחיות בצורה גמישה ולגור במקומות בהם הם מעוניינים להתגורר. דוגמה נוספת היא כי שוק העבודה, במיוחד בישראל, הולך יותר ויותר לכיוון של תעסוקה כעצמאיים ופרילנסרים, לעומת שכירים. לכן מחפשים רבים ורבות אחר מקצועות שיתאימו לרוח התקופה ולדרך החיים בעידן הנוכחי. ייעוץ מס הוא מבחינות רבות מקצוע המותאם לתקופה זו, ויכול להוות בחירה אטרקטיבית ומתבקשת כמקצוע ותחום תעסוקה.

ייעוץ מס – מה כולל התחום ומדוע הוא מתאים ורלבנטי לתקופה בה אנו חיים?

מהו בעצם ייעוץ מס? מה כולל עיסוק זה כמקצוע ותחום התמחות? ובכן, יועצי מס מסייעים ללקוחותיהם להתנהל מול רשויות המיסים, מה שמהווה אתגר לא קטן במרבית המקרים. כמובן שבתי עסק, חברות וארגונים זקוקים למערך שלם אשר ינהל את ענייני המיסים שלהן, ויועצי מס משחקים תפקיד חשוב ומרכזי במערך זה (וזה כמובן רלבנטי עבור כל בית עסק וארגון במשק). עבור עצמאיים ופרילנסרים למיניהם, יועצי מס מספקים שירות חשוב ורב ערך. עצמאיים קטנים ובינוניים הם בדרך כלל אנשים המתמחים בתחום בו הם עוסקים, ולא בעולם המיסוי והפיננסים. מבחינתם, התנהלות תקינה ושוטפת מול רשות המיסים היא בגדר אתגר הנמצא מחוץ לתחום התמחותם ועניינם. יועצי מס מספקים עבורם שירות זה, ובמקרה של עוסקים פטורים (מהם ניתן למצוא אינספור בישראל) יועצי מס יכולים לספק את השירות הכולל הנוגע גם להגשת דוחות שנתיים וכו', כך שאין צורך לעבוד מול רואה חשבון בנוסף.

כאן אנחנו כבר מתחילים לראות את הרלבנטיות של מקצוע ייעוץ המס לחיים בישראל של המאה העשרים ואחת – מבחינת שוק העבודה, ייעוץ מס מתאים לאנשים רבים הן מבחינת היצע התעסוקה ממנו הם נהנים (בישראל מיליוני עצמאיים ופרילנסרים הזקוקים לשירותיהם המקצועיים של יועצי מס על בסיס קבוע), והן מבחינת אופן העיסוק בתחום. לאחר שמתמחים בייעוץ מס ומתחילים לעסוק במקצוע זה באופן עצמאי, מדובר בשירות אותו ניתן לתת מכל מקום וללא מחויבות להיות ממוקמים במרכז תל אביב או במרכז הארץ בכלל. ניתן לעסוק בייעץ מס באופן עצמאי גם מהצפון, הדרום או אפילו חו"ל, מפני שהרוב המכריע של העבודה נעשה באמצעות מחשב ואמצעי תקשורת שונים, ולא מצריך נוכחות או קרבה פיזית של יועץ המס ללקוחות או למשרדיהן של רשויות המס עצמן.

ומה בנוגע למסלול הלימודים? לימודי ייעוץ מס במאה העשרים ואחת

ייעוץ מס הוא תחום אשר עשוי להתאים לרבים ורבות כיום גם מבחינת המסלול הנדרש לצורך כניסה אליו – על מנת לעסוק באופן רשמי וחוקי בייעוץ מס נדרש להחזיק ברישיון מטעם המדינה, אותו מקבלים לאחר מעבר של ארבע בחינות מטעם מועצת יועצי המס. את ההכנה לבחינות אלו ניתן ומומלץ לעבור באמצעות קורסי הכנה ייעודיים, אותם אנו מציעים כאן כמובן.
הן אורכו של מסלול לימודים והכשרה זה והן הדרכים הטכניות בהן ניתן להשתתף בו מתאימים במובנים רבים לרוח התקופה ולדרך החיים במאה העשרים ואחת – מדובר בלימודים יחסית קצרים ומהירים ומרבית הקורסים מוצעים גם במתכונת דיגיטלית מלאה כך שניתן להשתתף בהם מכל מקום ובכל זמן שנוח לנו. לאחר קבלת הרישיון וסיום תקופת התמחות ניתן לעסוק בייעוץ מס באופן עצמאי ובתנאים שלנו (למשל – מכל מקום בו אנו מעוניינים להתגורר), ולשמור על מידת החופש והגמישות בהן מעוניינים רבים בעידן הנוכחי.

היכנסו למידע אודות לימודי ייעץ מס >>

המאמר פורסם ב-30.07.2022