קורס חשבי שכר הוא אחד הקורסים המבוקשים והאטרקטיביים ביותר שאנו מציעים כיום, ממגוון סיבות שונות. אינספור אנשים, ובטווח גילאים רחב, מתעניינים במקצוע זה ובאפשרות לרכוש אותו בתהליך יחסית מהיר, וכך לבנות לעצמם קריירה של ממש ולרכוש תחום עיסוק בו הביקוש לאנשי מקצוע תמיד גבוה. עבור כל מי שמתעניין/ת במקצוע זה, כמו גם עבור מי שרק שומע/ת עליו כאן לראשונה – מהו מקצוע חשבות שכר ובמה כרוך התהליך המוביל להתמקצע בתחום זה ולשמש בו כאנשי מקצוע לכל דבר ועניין?

חשבי שכר – מהו המקצוע ומה כולל התפקיד?

בתור התחלה, חשוב להבין מהו בכלל המקצוע של חשבות שכר, היכן ניתן למצוא משרות של חשבי שכר ומה בעצם הם עושים במסגרת תפקידם?

ובכן, כשמו כן הוא, מקצוע זה עוסק בחישוב המפורט של משכורות העובדים בארגון. חשב השכר עוסק באופן יומיומי במשכורות ובתשלומים המגיעים לעובדים, על כל המשתמע מכך – זכויות סוציאליות, מיסים, בונוסים, הפרשות כאלו ואחרות, חוקים רלבנטיים וכיוצ"ב. חישוב שכר של עובד ממוצע אינו דבר פשוט או טריוויאלי כלל. ניתן להיווכח בכך על ידי הצצה מהירה בתלוש המשכורת האחרון שלכם – האם אתם מבינים לגמרי כל פריט מידע שמופיע בתלוש? האם יכולים הייתם בעצמכם לחשב בדיוק את השכר המגיע לכם, את ההפרשות לביטוח לאומי, מס הכנסה, קרן פנסיה, קרן השתלמות וכו'? לכל עובד ולכל מקום עבודה נתונים אשר ייחודיים להם, וחישוב השכר החודשי כאמור אינו דבר טריוויאלי או פשוט לעשייה. מאחר ומדובר באחד הדברים החשובים ביותר בכל ארגון (השכר שהעובדים מקבלים, אשר בלי חישוב מדויק ונכון שלו הארגון פשוט אינו יכול להתקיים), לחשבי ולחשבות שכר תפקיד מרכזי וחשוב ביותר, והביקוש לאנשי מקצוע אלו תמיד גבוה.

תפקידם של חשבי שכר מצריך בקיאות והיכרות מעמיקה עם נושאים וסוגיות רלבנטיות רבות ושונות, החל מהיבטים מיסויים ומשפטיים שונים וכלה בדיני עבודה וביטוח פנסיוני. את תפקידם מבצעים אנשי מקצוע אלו באמצעות תוכנות מחשב ייעודיות, כאלו אשר נוצרו ופותחו במיוחד על מנת לטפל בצורה מדויקת בנושא השכר בארגון.

מה נדרש על מנת לעסוק בתחום ומה אנחנו מציעים?

על מנת לעסוק בחשבות שכר באופן מקצועי וחוקי נדרש להחזיק בהסמכה רשמית מטעם המדינה. בדומה לרישיונות תעסוקה שונים בעולם הפיננסים, גם הסמכתם הרשמית של חשבי שכר באה להבטיח כי האנשים שיעסקו בתפקיד זה יהיו מיודעים, מלומדים בתחום, אמינים, מנוסים ומקצועיים. זאת על מנת להגן ולשמור על האינטרסים של הארגון מצד אחד, ושל העובדים מצד שני.

לכן, נדרש מי שמעוניין לעסוק בחשבות שכר לעבור מבחן מטעם לשכת יועצי המס בישראל. מעבר של מבחן זה מצריך כמובן ידע, בקיאות והבנה של התחום והנושאים העיקריים המרכיבים אותו.

במסגרת קורס חשבי שכר אנו מציעים את ההכנה המקיפה, המעמיקה והיסודית ביותר לקראת בחינת לשכת יועצי המס, ובמתכונת לימודים גמישה המאפשרת גם למי שעסוק בעבודה או בלימודים אחרים להשתתף ולצלוח בשלום את הקורס והבחינה (קורס זה מוצע גם במתכונת דיגיטלית מלאה, למעוניינים בכך).

בנוסף להעברת החומר הרלבנטי, כולל הקורס שלנו גם מפגש מעשי בו מתרגלים עבודה על שלוש התוכנות המובילות כיום בארץ לחשבות שכר, כך שבוגרות ובוגרי הקורס כבר מחזיקים בפועל בידע ובניסיון מעשי מסוים בעבודה בפועל במקצוע זה. התלמידים מקבלים כמובן גם את כל חומרי וספרי הלימוד הנדרשים, כך שיוכלו ללמוד ולחזור על החומר כאוות נפשם גם בבית, ובכל מקום אחר…

לסיכום, חשבות שכר הוא מקצוע ששווה בהחלט להכיר ולשקול, במידה ואתם מחפשים אחר תחום התמחות חדש ותעסוקה אטרקטיבית בעולם הכספים.

המאמר פורסם ב-26.11.2022