הצורך בהתפתחות אישית ומקצועית בלתי פוסקת הופך להיות אחד מאבני היסוד של שוק העבודה במאה העשרים ואחת. כולם מחליפים משרות בקצב גבוה ביחס למה שנהוג היה בעבר, וגם מי שמתמיד במקום עבודתו ובתחום בו הוא עוסק בדרך כלל אינו יכול להיות בטוח כי תחום עיסוק זה יישאר כפי שהוא עכשיו גם במהלך השנים הקרובות. במצב עניינים זה רבים מעוניינים לפעול לרכישת מקצוע נוסף או חדש, במטרה להבטיח את עתידם התעסוקתי (בין אם כעצמאים ובין אם כשכירים). לימודי ייעוץ מס מהווים מבחינה זו מסלול לימודים אטרקטיבי ביותר אותו כדאי להכיר ולשקול.

מסלול לימודים נוח, גמיש, מתומצת ונגיש – לימודי ייעוץ מס

לעיסוק בייעוץ מס מספר יתרונות משמעותיים ביותר עבור מי ששוקל את האפשרויות העומדות בפניו בשוק הלימודים והתעסוקה כיום, ולכך נגיע בהמשך.

אך אחד היתרונות המשמעותיים ביותר שכדאי להכיר בהקשר של תחום עיסוק זה כיום, הוא הגמישות והנגישות של לימודי ההכנה לקבלת רישיון ייעוץ מס. לצורך קבלת רישיון זה יש לעבור ארבע בחינות הסמכה מטעם נציבות מס הכנסה (שלוש בחינות העוסקות בעולם המיסים ובחינה אחת בחשבונאות), כמו גם התמחות של שנה. כהכנה לבחינות אלו, אשר תסייע לנו להבטיח כי אנחנו עוברים אותן בהצלחה כבר בניסיון הראשון ומפנימים את החומר בצורה טובה, מומלץ ביותר להשתתף בקורסי הכנה ייעודיים, דוגמת אלו הנכללים בלימודי ייעוץ מס שאנו מציעים כאן באקדמיה לפיננסים. לימודים אלו מועברים במסלול נוח וגמיש, בו ניתן להשתתף גם במקביל לחיי היומיום אשר כוללים עבור רובנו עבודה במשרה מלאה ואף גידול ילדים ותמיכה במשפחה. המסלול כולל קורסי הכנה נפרדים וייעודיים עבור כל אחת מהבחינות, וניתן לקחת קורסים אלו במועדים שונים ונפרדים, כרצוננו ובהתאם לאילוצים של כל אחת ואחד מאיתנו. כמו כן, קורסים אלו ניתנים ללמידה כקורסים דיגיטליים, כאלו המועברים אונליין באופן מלא. כך ניתן ליהנות מגמישות מקסימאלית ולשבץ את השיעורים ושעות הלימודים בדיוק במקומות הפנויים בלוח הזמנים האישי שלנו.

בקיצור – לימודי ייעוץ מס מהווים דוגמה למסלול לימודים אטרקטיבי ביותר (מבחינת ההסמכה והמקצוע שניתן לרכוש דרכו), במיוחד עבור מי שצריך או מעוניין להמשיך לעבוד באופן מלא בעבודתו הנוכחית גם לאורך תקופת הלימודים וההכשרה החדשה שירכוש.

האטרקטיביות של עיסוק בייעוץ מס בישראל בעידן הנוכחי

למסלול לימודי ייעוץ מס כאמור אטרקטיביות רבה בפני עצמו, כפי שפורט כאן למעלה. אך גם למקצוע זה יתרונות משמעותיים ביותר על פני מרבית תחומי העיסוק והמקצועות האחרים, ברובם מידת אי הוודאות בנוגע לעתיד המקצוע גבוהה יחסית. במקרה של ייעוץ מס מדובר במקצוע אשר העוסקים בו נהנים מביקוש גבוה ביותר לשירותיהם, בפרט בישראל ובמיוחד בעידן הנוכחי בו אנו נמצאים. כיום, אחוז העצמאיים והפרילנסרים בישראל מכלל העובדים הוא הגבוה ביותר שהיה, וכך גם מספר בתי העסק, החברות והארגונים הקטנים, בינוניים וגדולים גם יחד. המשמעות של כל זה היא שיא של כל הזמנים בביקוש לשירותיהם של יועצי מס, הנדרשים כחלק אינטגראלי מהפעילות השוטפת של כל בית עסק וכל עובד עצמאי. במיוחד כאשר מדובר בעצמאיים קטנים ובינוניים ובפרילנסרים (מהם כאמור ניתן למצוא המון כיום בישראל), שירותיו של יועץ המס הם אטרקטיביים ביותר ובמקרים רבים הכרחיים ממש (למשל, עבור עוסקים פטורים יועצי מס מוסמכים לבצע את כל ההתנהלות מול רשויות המיסים וביטוח לאומי, במקום רואה חשבון).

כלומר, גם מבחינת הביקוש לשירותיהם של יועצי מס, לימודי התחום מהווים בחירה אטרקטיבית, מושכלת ומומלצת בעולם של היום.

המאמר פורסם ב-17.07.2022