האקדמיה לפיננסים מעבירה באופן שוטף מגוון רחב של קורסים במספר תחומים עיקריים – שוק ההון, נדל"ן, רישיונות פיננסים וכיוצ"ב. בין מגוון החטיבות השונות שמפעילה האקדמיה ניתן למצוא גם את חטיבת הפרימיום, הכוללת מספר קורסים מקצועיים מתקדמים המיועדים לבכירים בענפים שונים המעוניינים להרחיב ידיעותיהם בתחומים ממוקדים שונים. הקורסים הנכללים בחטיבה זו מועברים בשיתוף עם המכון הישראלי לפיננסים וביניהם ניתן למצוא, בין היתר, כמה מהקורסים המעניינים הבאים:

קורס דירקטורים ונושאי משרה – קורס המיועד להעניק הן לדירקטורים ומנהלים מכהנים והן לדירקטורים לעתיד את הרקע והידע הפיננסי והניהולי הנדרש על מנת לקבל החלטות מושכלות ולהצליח ולהתמודד עם שלל האתגרים הניצבים בפני חברות בשוק הגלובאלי של היום. כיום יותר מתמיד, דירקטור בחברה הוא תפקיד מורכב המצריך ראייה רחבה וידע בסיסי ניכר. קורס זה בא להעניק רקע זה, ולהעשיר את הרקע הקיים של מנהלים ודירקטורים מכהנים

ניהול סיכונים בארגון – העולם שסביבנו, ובפרט עולם הפיננסים, שוק ההון ושוק העבודה, הם כיום תזזיתיים ובלתי צפויים אולי יותר מאי פעם בעבר. הערכת סיכונים מחושבת ומושכלת היא כישור נדרש בסיסי והכרחי בימינו, הן עבור מנהלים זוטרים והן עבור מנהלים בכירים ודירקטורים. קורס זה מעניק תמונה רחבה ומעמיקה של עולם ניהול הסיכונים כיום והשיטות/טכניקות המונהגות בו, כולל למידה פרטנית של מתודולוגיות ניהול סיכונים ספציפיות ומומלצות.

קורס אנליזה והערכת שווי חברות – אחד הכישורים הבסיסיים והחשובים ביותר בעולם הפיננסים, בפרט עבור מנהלים, דירקטורים ובכירים נוספים, הוא ביצוע אנליזה והערכת שווי לחברות, בין השאר על סמך הדוחות הכספיים שהן מפרסמות. קורס זה סוקר ומתרגל כמה מהשיטות הנהוגות כיום לביצוע אנליזה והערכת שווי לחברות, ומספק למשתתפות ולמשתתפים בו את הכלים הנדרשים על מנת לקבל החלטות מושכלות בדבר השקעות בחברות שונות.

קורס מתן אשראי לחברות גדולות – קורס זה מכשיר מנהלים ובכירים לנהל בצורה אופטימאלית את סיכוני האשראי אליהם נחשף הארגון, במטרה להימנע מסיכונים מיותרים ולמקסם את האופן בו מנהל הארגון את האשראי שהוא נוטל, ביחס לרמות סיכון נדרשות שונות. בקורס מושם דגש על ניהול אשראי מותאם – אשראי המותאם באופן פרטני (tailor made) לאותו ארגון, מאפייניו הפיננסים והניהוליים, הענף בו הוא פועל וגורמים רלבנטיים נוספים. בנוסף, כולל הקורס התנסות פרקטית באמצעות מקרה לדוגמה (case study) באמצעותו מודגמים הנושאים הנלמדים.

קורס הכשרת סוחרי מעו"ף – בחטיבת הפרימיום ניתן למצוא גם קורסים העוסקים בעולם המסחר בשוק ההון, אך כאלו המיועדים לבכירים ומנהלים. קורס זה מעניק את "החבילה המלאה" עבור בכירים המעוניינים בהכשרה גם בתחום המסחר. במסגרת הקורס נרכש ידע תיאורטי ומעשי גם יחד ונלמדות שיטות מתקדמות שונות ואסטרטגיות מסחר בשוק הנגזרים הפיננסיים הן עבור הארץ והן עבור שווקים בינלאומיים. קורס זה כולל מספר רב יחסית של שעות אקדמיות והרצאות של המרצים הבכירים והמנוסים ביותר בתחום בארץ.

המאמר פורסם ב-01.07.2021