בין שלל המקצועות והתפקידים השונים שכולל עולם הכלכלה והפיננסים, ניתן לראות בשנים האחרונות עלייה תלולה בביקוש ליועצי ביטוח פנסיוני.
מגוון מושגים הקשורים לעולם הפנסיה הופכים להיות חלק שגור ונפוץ בשפה הכלכלית היומיומית ומסלולי לימודים ייעודיים לתחום הביטוח הפנסיוני מקבלים תנופה.
מדוע הפך הביטוח הפנסיוני לתחום שמעורר עניין רב כל כך בציבור בשנים האחרונות ומה הופך אותו למקצוע מבוקש כל כך בשוק מחפשי העבודה הישראלי ?

עלייה כללית במודעות לעתיד וחוק פנסיה חובה

אחד הגורמים העיקריים כמובן להתפתחות המהירה לה אנו עדים בתחום הביטוח הפנסיוני הוא חוק פנסיה חובה, אשר חוקק בשנת 2007 ומאז זכה לעדכונים והרחבות.
חוק זה קובע למעשה כי על כל מעסיק להפריש תשלומים חודשיים לקרנות הפנסיה של העובדים שלו, כאשר גם העובדים השכירים עצמם מחויבים להפריש ממשכורתם לקרן הפנסיה שלהם. בכך, מצטרפת ישראל לשורה של מדינות מפותחות אחרות אשר השכילו להבין כי יש לעגן בחוק את החיסכון הפנסיוני, על מנת שלדורות הצעירים של היום יהיו משאבים ויכולת כלכלית להתקיים בכבוד כאשר יגיעו לגיל הזהב.

בנוסף לחוק, קיימת עלייה כללית במודעות הציבור הרחב לחשיבות החיסכון הפנסיוני – חיסכון ארוך טווח המיועד לשנות הפרישה. עלייה זו נובעת בין השאר מעלייה כללית במודעות הציבור לנושאים כלכליים ומנגישות של מידע רלוונטי.

אחד המקומות בהם ניתן למצוא עדות לעלייה הכללית במודעות הציבור לנושא הפנסיה הוא במספר פוליסות הפנסיה שפותחים לעצמם עצמאים קטנים אשר אינם מחויבים להפריש לפנסיה על פי חוק, אך רבים מהם עושים זאת מרצונם בכל מקרה.

הדרך המומלצת להשתלב בתחום ולבנות בו קריירה

לאחר שהבנו כי קיימת עלייה תלולה במודעות הציבור ובהפרשות לקרנות פנסיה בישראל, נשאלת השאלה – כיצד ניתן להצטרף לתחום וליהנות מהעובדה כי מדובר בתחום פופולארי בו קיים ביקוש רב לאנשי מקצוע ?

עבור המתעניינים בתחום זה, וגם עבור מי שאינו בטוח לגמרי מה זה אומר להיות "יועץ פנסיוני" או "סוכן ביטוח", אך מעוניין לבנות קריירה בתחום יציב ובטוח יחסית הנמצא במגמת צמיחה מואצת, מומלץ לפנות למסלול לימודים ייעודי.

כפי שכבר הזכרנו בתחילה, נפתחו בשנים האחרונות מספר מסלולי לימודים ייעודיים לתחום הביטוח הפנסיוני.

מסלול לימודים המתמקד בתחום הביטוח והייעוץ הפנסיוני מציע לתלמידים היכרות מעמיקה ומקצועית עם התחום ועם מספר תחומים כלליים יותר הקשורים ישירות לעולם הפנסיה (תחומים דוגמת כלכלה ומימון, חשבונאות, סטטיסטיקה וכד'). בנוסף, מסלול מקיף בתחום מציע גם הכנה מעמיקה למבחנים חיצוניים מטעם משרד האוצר, המכשירים את התלמידים לעסוק בתחום באופן רשמי ומקצועי, ולבנות לעצמם קריירה בתחום הפנסיוני לטווח הארוך.

לסיכום, בעולם הייעוץ והביטוח הפנסיוני יש כיום ביקוש גבוה לאנשי מקצוע כחלק מההתפתחות המואצת של שוק הפנסיה הישראלי. על ידי לימודים ממוקדים וייעודיים ניתן להשתלב בתחום באופן מקצועי ולהתחיל לעסוק בו בפועל בתוך זמן קצר יחסית.