אביב וקיץ 2021 עומדים בסימן מובהק של חזרה מיוחלת לחיי השגרה שהכרנו לפני מגפת הקורונה, כאשר המשק הישראלי חוזר ברובו לפעילות כמעט סדירה לחלוטין, כזו המאפשרת למשל לחזור ללמוד ולהתקדם בחיים לכיוון של קריירה זו או אחרת או לכל הפחות מקצוע מניב ומבטיח לעסוק בו באופן מקצועי. עולם הביטוח מהווה כיום (ותמיד) כתובת אטרקטיבית ומבטיחה ביותר עבור כל מי שמחפש אחר קריירה מניבה, יציבה ובטוחה יחסית. בעזרת כמה קורסים מקצועיים מהירים יחסית ניתן להשלים לימודי ביטוח בתוך מספר חודשים ולצאת לדרך מבטיחה בתחום זה, ובפרט בתחום הביטוח הפנסיוני. אילו לימודי ביטוח נדרשים בדיוק על מנת להיכנס לעולם הביטוח הפנסיוני ומדוע זהו אחד התחומים המבוקשים והמבטיחים ביותר בעולם הפיננסים כיום?

מדוע דווקא ביטוח פנסיוני?

כדאי להתעכב לרגע על התחום של ביטוח פנסיוני והביקוש הרב לו זוכים תפקידים בתחום ספציפי זה, על מנת להבין מדוע מדובר בתחום אטרקטיבי ומבוקש כל כך כיום –

במהלך העשור וחצי האחרונים נערכה (ועדיין נערכת) בישראל רפורמה מקיפה ומרחיקת לכת בכל הנוגע לחסכונות הפנסיוניים של אזרחי המדינה. במסגרת רפורמה זו מחויבים כלל העובדים (עצמאיים ושכירים גם יחד) במדינה לחסוך באופן שוטף ואקטיבי לפנסיה. על מנת לעשות זאת בצורה היעילה והמשתלמת ביותר נדרש ליווי מקצועי – ייעוץ בתחום מטעם יועצים פנסיוניים, בחירה בחיסכון פנסיוני מסוים זה או אחר, תפעולו לאורך זמן ועוד. כל זה יוצר ביקוש נרחב ויציב ביותר לשירותים דוגמת ייעוץ ושיווק פנסיוניים, ואלו הם כאמור תפקידים השמורים למחזיקים ברישיון ביטוח פנסיוני. על מנת להחזיק ברישיון זה נדרש לצלוח את הבחינות הרלבנטיות של הרשות לני"ע ומשרד האוצר, להשלים תקופת התמחות ולעמוד בשאר הדרישות הטכניות. החלק המאתגר ביותר בתהליך – מעבר של כל הבחינות הנדרשות, הוא החלק לקראתו כדאי ומומלץ ביותר להתכונן וללמוד בצורה מסודרת ומקצועית. בדיוק לשם כך אנו מעבירים קורסי הכנה ממוקדים עבור כל אחת ואחת מהבחינות. להלן כמה מהקורסים (והבחינות) הרלבנטיים ביותר עבור המעוניינות והמעוניינים בקריירה חדשה בעולם הביטוח, בפרט בעולם הביטוח הפנסיוני –

יסודות הביטוח

זוהי אחת מארבע בחינות המבוא הנדרשות, והרלבנטית ביותר עבור המתעניינים ברישיון ביטוח. במסגרת קורס זה לומדים לעומק להכיר את עולם הביטוח ואת העקרונות והבסיס הנדרשים על מנת להמשיך ללמוד את התחום ולהוציא בסופו של דבר רישיון סוכן ביטוח. מעבר של בחינת "יסודות הביטוח" נדרשת עבור המעוניינים ברישיון סוכן ביטוח "רגיל", כמו גם עבור המעוניינים לעסוק ספציפית בעולם הביטוח הפנסיוני.

גמר פנסיוני

בנוסף ל"יסודות הביטוח", הבחינה הנוספת הייחודית למסלול בעולם הביטוח היא בחינת גמר פנסיוני. מדובר בבחינת גמר מתקדמת (על מנת לגשת אליה יש לסיים עם ארבע בחינות המבוא) אשר לאחר שעוברים אותה בהצלחה (ואת בחינת הגמר השנייה, אליה נגיע מיד) ניתן כבר לסיים עם ההתמחות ולקבל את רישיון הביטוח הנכסף. במסגרת קורס זה לומדים לעומק על עולם הביטוח הפנסיוני והמצב השורר ספציפית במשק הישראלי כיום (בכל הנוגע לחסכונות פנסיוניים) ומקבלים את הכלים המקצועיים הנדרשים על מנת להמשיך לתעסוקה מקצועית בתחום זה.

מקצועית א'

קורס הגמר הרלוונטי השני עבור רישיון ביטוח פנסיוני הוא קורס מקצועית א', העוסק לעומק בעולם ניירות הערך (המהווה כמובן חלק אינטגראלי מעבודתו של סוכן הביטוח הפנסיוני…). מקצועית א' היא בחינה המשותפת גם לרישיונות נוספים בעולם הפיננסים, ונחשבת לאחת הבחינות המאתגרות והחשובות ביותר בתהליך. גם אם אתם בוחרים רק מספר מצומצם של קורסי הכנה לבחינות, אל תוותרו על קורס מקצועית א'.