בעידן בו אנו חיים כיום ובמאפיינים הנוכחיים של שוק העבודה, הסבת מקצוע היא תהליך נפוץ ומתבקש עבור אינספור נשים וגברים, ובטווח רחב ביותר של גילאים. עבור כל מי ששוקל/ת הסבה מקצועית ומחפש/ת אחר תחום אטרקטיבי ונוח בו ניתן להתמקצע ולהתמחות, אנו ממליצים בחום לבחון את התחום של ייעוץ משכנתאות. אנו מציעים כאן באקדמיה קורס ייחודי להכשרת יועצי/ות משכנתאות עם התמחות במיסוי מקרקעין, אשר מתאים גם ובמיוחד כהסבה מקצועית יחסית מהירה ויעילה.

מדוע דווקא ייעוץ משכנתאות?

במיוחד בימינו, ייעוץ משכנתאות הוא תחום עיסוק פיננסי המתאפיין בביקוש יציב וגבוה ביותר לשירותיהם של העוסקים בו. מדוע? בראש ובראשונה מכיוון שמשכנתא היא האמצעי העיקרי והרלבנטי ביותר לרובה המכריע של האוכלוסייה לצורך רכישת נכס למגורים (בית או דירה), וגם אחד האמצעים העיקריים עבור משקיעים לרכישת דירות להשקעה. מאחר ומשכנתא מהווה בפועל הלוואה גדולה, מורכבת וארוכת טווח, תמיכתו של יועץ מקצועי המלווה את הלקוחות הנוטלים את המשכנתא ומתחייבים לה למשך עשרות שנים קדימה, היא הכרחית ומתבקשת. גם (ואולי במיוחד) כיום, כאשר הריבית במשק גבוהה ביותר והופכת את המשכנתאות ליקרות יותר, נדרש ייעוץ וליווי מקצועי על מנת להבטיח כי חותמים בסוף על משכנתא טובה, משתלמת, בטוחה ואטרקטיבית ככל הניתן.

 מדוע התמחות במיסוי מקרקעין?

לקורס ייעוץ משכנתאות שאנו מעבירים בחרנו להוסיף גם התמחות במיסוי מקרקעין. זוהי "תוספת" מתבקשת לתחום עיסוק מקצועי כמו ייעוץ משכנתאות, מכיוון שכמעט כל עסקה עבורה נוטלים משכנתא היא עסקת מקרקעין – בדרך כלל כאמור רכישה של נכס כמו בית או דירה. עסקאות מקרקעין הן מטבען עסקאות מורכבות ובסכומים גדולים, ותמיד מתאפיינות גם בהיבט מיסויי בלתי מבוטל. על מנת להבטיח כי במסגרת נטילת המשכנתא מתנהלים הלקוחות בצורה מושכלת ויעילה גם בכל הנוגע להיבטים המיסויים (מה שעשוי להיתרגם לחסכון כספי משמעותי ביותר…), כדאי שיועץ המשכנתאות המלווה אותם יבין לעומק דבר או שניים גם במיסוי מקרקעין, ולא רק במשכנתאות עצמן. במשק פועלים כיום יועצי משכנתאות רבים אשר אינם בקיאים מספיק בעולם מיסוי המקרקעין, ואנו מעוניינים להוציא את תלמידנו אל השוק עם היכרות מעמיקה עם כל הנושאים הרלבנטיים לעבודתו של יועץ המשכנתאות, ביניהם כאמור גם ובעיקר מיסוי מקרקעין…

עבור מי מיועד קורס זה?

קורס ייעוץ משכנתאות עם התמחות במיסוי מקרקעין מיועד לכל מי שמעוניין לטעום או להעמיק בשוק הפיננסים והנדל״ן, מתאים לחיילים משוחררים המעוניינים להיכנס לתחום, לאנשים מעולם הנדל״ן או הכספים שרוצים מיומנות נוספת וגם למתעניינות והמתעניינים בהסבה מקצועית.

אך מיהו קהל היעד העיקרי של הקורס? עבור מי הוא מיועד? ובכן, כמובן שמדובר בקורס המיועד בראש ובראשונה למעוניינים/ות לעסוק בייעוץ משכנתאות באופן מקצועי.

אך מלבד ליועצי/ות משכנתאות לעתיד, מיועד קורס זה גם לאנשים אשר במסגרת פעילותם העסקית נחשפים לסוגיות של מיסוי מקרקעין, ולעולם המשכנתאות. למשל – משקיעים למיניהם, אנשי נדל"ן ומתווכים, יזמים ושאר "שחקנים" המעוניינים למנף את ההון שלהם בצורה מושכלת ומקצועית.

כמובן שגם "קואצ'רים" ומאמנים כלכליים למיניהם, יועצים פיננסים, סוכני ביטוח, יועצי נדל"ן וכד' – גם עבור כל אלו קורס זה עשוי בהחלט להיות רלבנטי ולתרום לא מעט.

מדוע לקחת קורס זה כהסבה מקצועית?

הסבה מקצועית לעולם ייעוץ המשכנתאות באמצעות קורס מסוג זה היא מומלצת ביותר, מאחר ומדובר כאמור בתחום עיסוק אטרקטיבי בו הביקוש לשירותים מקצועיים הוא גבוה ויציב לאורך זמן.

גם העובדה כי ניתן באמצעות קורס בודד זה להיכנס לתחום ייעוץ המשכנתאות ולהתמקצע בו לרמה בה ניתן כבר להתחיל לעבוד ולצבור לקוחות מיד בסיום הקורס, הופכת אותו לאטרקטיבי במיוחד כאמצעי להסבה מקצועית. מאפיינים אלו, הן של תחום ייעוץ המשכנתאות והן של הקורס הספציפי שאנו מציעים, מתאימים גם לאנשים המעוניינים בהסבה מקצועית מתחום עיסוקם הנוכחי, יהא זה אשר יהא.

המאמר פורסם ב-30.10.2023