"שוק ההון" הוא שם כללי של המערכת הפיננסית הרלבנטית כיום לחיי היומיום של כולנו, בין אם אנחנו אנשי עסקים המחזיקים בתיק השקעות מגוון ובין אם אין לנו זיקה מיוחדת לתחום, אך אנו עדין חיים ופועלים במערכת הכלכלית המודרנית ומנסים להתפרנס ולפרנס בה את משפחתנו לטווח הארוך. לכן, היכרות מעמיקה וטובה יותר עם שוק ההון היא אינטרס של כולנו, כאשר הבנה מעמיקה יותר של השוק יכולה לסייע לנו הן להתנהל באופן טוב יותר במישור הכלכלי השוטף או היומיומי, והן לפעול בשוק באחד מערוצי הפעולה הרבים שהוא מציע במטרה להרוויח בו כסף של ממש. עבור שני יעדים שונים אלו מציע קורס שוק ההון למתחילים מענה מעמיק ומעשיר. מה כולל קורס זה וכיצד הוא יכול לסייע לנו להרוויח כסף בשוק ההון, גם אם איננו מחזיקים בכל ניסיון קודם בתחום?

 

מהיכרות בסיסית ומעמיקה עם השוק ועד לטכניקות מסחר וניתוח נתונים

במסגרת הסילבוס העשיר והרחב של קורס שוק ההון למתחילים ניתן למצוא היכרות בסיסית וראשונית, ולאחר מכן גם היכרות מעמיקה יותר, עם שוק ההון בכללותו ועם תתי התחומים הגדולים והמרכזיים שהוא מכיל ורלבנטיים לחיים של כולנו, ובטח שלפעולתו של היזם/משקיע/סוחר הפועל בשוק. לכן מיועד קורס זה גם עבור "מתחילים" במלוא מובן המילה – אנשים אשר תחום עיסוקם הסטנדרטי אינו קשור כלל לשוק ההון ולעולם הפיננסים ואינם מחזיקים בכל ידע או ניסיון קודמים בשוק, וגם עבור "מתחילים" במובן של יזמים/סוחרים וכו' אשר כבר החלו להתעניין בשוק ואולי אף לפעול בו, אך עושים זאת זמן קצר בלבד ומרגישים כי לא יזיק להם להעשיר את הבנתם וידיעותיהם בתחום ואת הכלים המעשיים והתיאורטיים העומדים לרשותם.

לאחר שלב ההיכרות הבסיסית והמעמיקה יותר עם שוק ההון, המושגים הרבים שהוא כולל, דרכי הפעולה של המערכת הפיננסית והבורסאית וכו', עובר הקורס לעסוק בנושאים ספציפיים ומפורטים יותר. למשל – עיסוק מעמיק בנושאים גדולים ומרכזיים כמו מניות ומימון, תעודות סל, קרנות נאמנות, מאפייניו של השוק הבינלאומי, אגרות חוב ועוד. מדובר למעשה בהיכרות כללית מעמיקה יותר עם שוק ההון ועולם הפיננסים.
קורס זה כולל גם למידה של טכניקות מסחר וניתוח נתונים מתקדמות, דוגמת ניתוח טכני, אופציות ונגזרים, השקעות ערך ועוד. בכל אחד מהנושאים הללו, כמו גם ממגוון הנושאים הנכללים בקורס שלא הוזכרו כאן, רוכשים התלמידים הן היכרות כללית והן הבנה מעשית מעמיקה יותר המתקבלת באמצעות תרגול מעשי במערכת מסחר ממוחשבת.

 

גישה מקצועית, יסודית וזהירה לבניית רווחים בשוק ההון

מורים, מומחים ובתי ספר שונים מבטיחים הרים וגבעות למתעניינים בשוק ההון ולמעוניינים להרוויח בו כסף. בקורס שוק ההון למתחילים אנו נוקטים בגישה מציאותית, יסודית וזהירה יותר. כמובן שניתן להרוויח כסף בשוק ההון – מיליוני אנשים עושים זאת מדי יום. אך הדרך לשם אינה מידית או טריוויאלית, ואם מעוניינים אכן להרוויח בשוק יש לפעול באופן מחושב ויסודי – להכיר את השוק ברמה טובה, ללמוד טכניקות, שיטות השקעה וניתוח נתונים שונות אשר יאפשרו לנו להבין מדי יום מה מתרחש בשווקים וכיצד אנו יכולים לנצל זאת לטובתנו מצד אחד, ולהימנע מסיכונים גדולים מצד שני. החשוב ביותר – לתרגל את מה שאנחנו לומדים באופן מקיף לפני שאנחנו יוצאים לפעול בשוק לבד ובאמצעות הכסף האישי שלנו.

גישה יסודית וזהירה זו אשר מתבססת הן על לימוד תיאורטי והן על תרגול מעשי מקיף הוכיחה עצמה כמוצלחת באינספור מקרים בעבר. ניסיון העבר מכתיב דרך פעולה הגיונית ומתבקשת אשר הצליחה עבור תלמידים רבים בעבר, ולכן מומלצת עבור כל מי שמעוניין להרוויח כסף לאורך זמן בשוק ההון.