עולם הכלכלה, הפיננסים ושוק ההון מושך אליו אינספור צעירות וצעירים המתעניינים בקריירה מעניינת, מניבה, יציבה וארוכת טווח, כמו גם לא מעט אנשים אשר כבר עוסקים בתחומים אחרים אך מעוניינים לבצע הסבה מקצועית, או לפתח תחום עיסוק נוסף במקביל לעיסוק בתחום המקורי בו התמחו. ואכן, עולם זה מציע סוגים רבים ושונים של אפיקים אטרקטיביים לקריירה מקצועית ארוכת טווח, הן כאנשי מקצוע במקצועות מסוימים והן כסוחרים ומשקיעים עצמאיים. בכל הנוגע למקצועות העיקריים בעולם זה דוגמת ייעוץ השקעות, ניהול תיקי השקעות, ייעוץ פנסיוני ועוד, נדרש רישיון תעסוקה רשמי מטעם המדינה. כאן באקדמיה אנו מפעילים את אחת מחטיבות לימודי הרישיונות המובילות והאיכותיות ביותר בארץ, ומציעים לכם את הסיכויים הגבוהים ביותר להשגת הרישיון הרצוי מבחינתכם, באופן היעיל והמהיר ביותר.

מה כוללת הדרך לרישיון?

על מנת להבין מדוע אנחנו הטובים ביותר בהכנת וליווי של תלמידות ותלמידים בדרך לקבלת רישיון התעסוקה המבוקש יש להבין קודם מה כולל המסלול המוביל לקבלת רישיון זה –

הן עבור ייעוץ/שיווק פנסיוני והן עבור ייעוץ/ניהול השקעות, כמו גם עבור תעודת סוכן ביטוח, נדרש לעבור מסלול הכולל מספר בחינות חיצוניות שונות המועברות על ידי הרשות לניירות ערך ו/או משרד האוצר, כמו גם תקופת התמחות. מעבר בהצלחה של כל הבחינות, ללא יוצא מן הכלל, והשלמה של תקופת ההתמחות, מהווים דרישות חובה עבור כל המעוניינים לעסוק בתחומים אלו, ולא ניתן לקבל את הרישיון המאפשר לעסוק בתחומים אלו באופן רשמי בטרם משלימים את דרישות החובה.

על פי רוב, מדובר בשש בחינות שונות אשר הרכבן הספציפי עשוי להשתנות מעט מרישיון לרישיון. הבחינות מחולקות לרוב לשני חלקים עיקריים – בחינות יסוד הכוללות מבואות בתחומים הרלבנטיים לעבודתו של אותו בעל מקצוע ובחינות גמר המשלימות את שלב הבחינות. בחינות הגמר עוסקות יותר לעומק בתחומים מרכזיים דוגמת עולם ניירות הערך (הבחינה – "מקצועית א' ") או עולם הביטוח הפנסיוני (בחינת גמר פנסיוני הנדרשת לצורך הרישיונות העוסקים בתחום זה).

תקופת ההתמחות משתנה ממקצוע למקצוע, ונעה לרוב סביב חצי שנה. במהלך פרק זמן זה לא יכולים המתמחים/ות לעסוק בתחום זה כאנשי מקצוע אלא רק כמתמחים, ומטרתה של תקופת ההתמחות היא להבטיח כי אותם אנשי מקצוע עתידיים צוברים ניסיון ומשתפשפים בתחום לפני שהם מתחילים להציע שירותיהם ללקוחות באופן מלא ועצמאי.

מהי הדרך הבטוחה והמהירה ביותר לקבלת הרישיון?

לאחר שהבנו מה כוללים, באופן כללי, המסלולים לקבלת רישיונות התעסוקה בעולם הכלכלה, הפיננסים ושוק ההון, ננסה להבין מהן הדרכים הטובות, המומלצות, הבטוחות והמהירות ביותר לקבלת רישיון זה או אחר מהתחום?

מאחר והביקוש לרישיונות אלו עצום, ככל שנעבוד בצורה מקצועית, מסודרת ומושכלת יותר, כך נוכל להבטיח מסלול קצר ויעיל יותר. בתור התחלה, יש להבטיח כי אנחנו עוברים את כל הבחינות בניסיון הראשון, על מנת שלא להיקלע לעבודה כפולה ומיותרת של למידה חוזרת לקראת בחינה בה נכשלנו. הדרך הבטוחה ביותר לעשות זאת היא באמצעות הרשמה לקורסי ההכנה המועברים עבור כל אחת ואחת מהבחינות הללו בנפרד. מבחינה סטטיסטית, מדובר בדרך הבטוחה והוודאית ביותר לעבור את כל הבחינות בניסיון הראשון, ובהצלחה יתרה.

לאחר מכן (וניתן גם במקביל להשלמת בחינות הגמר) יש למצוא מקום להתמחות, וגם זה עלול להוות אתגר לא קטן, במיוחד בתחומים בהם הביקוש לתעסוקה הוא גבוה יחסית. גם כאן, אנחנו – בית הספר בו לומדים לקראת הבחינות, יכולים לעזור באופן משמעותי באמצעות קישורים שונים אל מקומות תעסוקה בהם ניתן לבצע את ההתמחות. גם זה מעניק דחיפה משמעותית לכל מי שמעוניין/נת להתחיל ולבנות קריירה בתחום כמה שיותר מהר.

המאמר נכתב ב-26.02.2021