אחד המאפיינים הוודאיים ביותר בעולם כיום, בפרט של הכלכלה ושוק העבודה, הוא חוסר וודאות וקצב שינויים גובר. למעשה, עבור רבים זהו המאפיין היחידי עליו הם מוכנים "לחתום", ואחד הדברים היחידים שניתן לדעת בוודאות גבוהה יחסית בנוגע לעתיד הקרוב או הרחוק – כנראה ששינויים ימשיכו לקרות וכנראה שהם יהיו מהירים ותכופים יותר ויותר, כמו גם עמוקים ומרחיקי לכת יותר ויותר. במצב מאתגר זה, קשה מאוד לאינספור אנשים לקבל החלטה מושכלת ושקולה בנוגע לתחום אליו ייכנסו – המקצוע אותו ילמדו ובו ינסו לבנות את עצמם כאנשי מקצוע. ומה בנוגע למקצוע כמו סוכן ביטוח? עד כמה רישיון סוכן ביטוח מהווה כיוון טוב ורעיון מוצלח עבור כל מי שמתלבט בנוגע ללימודים ותחום התמחות כיום?

לימודי ביטוח כחלק ממהלך כולל להשגת רישיון סוכן ביטוח וכניסה לתחום זה הוא מההחלטות הטובות והמושכלות יותר שניתן לקבל כיום בהקשר של שוק העבודה. מדוע? ממספר סיבות שונות, את חלקן נמנה מיד –

למכור ביטוחים בעולם חסר וודאות

סיבה ראשונה ורלבנטית ביותר לעולם בו אנו חיים כיום, היא מקומו של עולם הביטוח במאה העשרים ואחת. כפי שציינו, אין כיום יותר מדי דברים קבועים, בטוחים ובלתי משתנים, וקשה יותר מתמיד לצפות מה יוליד יום. במצב עניינים זה, אשר רק הולך ומחריף משנה לשנה בעקבות ההתפתחות הטכנולוגית המהירה, ביטוח הופך להיות אלמנט חשוב ומשמעותי יותר ויותר. אינספור אנשים אינם יודעים האם תהיה להם עבודה בטווח הארוך, ואיזו עבודה זו תהיה. במצב זה, הדבר הרציונאלי ביותר לעשות הוא לוודא כי אתם לפחות מבוטחים בפני צרות צפויות אלו ואחרות שעשויות לבוא עליכם (בהקשר זה ביטוח פנסיוני מבטח אתכם מפני עוני בגיל הפרישה, ביטוח פציעות מכסה אתכם למקרה בו לא תהיו כשירים לבצע עבודה שתפרנס אתכם וכיוצ"ב…). כלומר, הביקוש לביטוחים אינו יורד אלא רק עולה, וצפוי להמשיך לעלות בעתיד הנראה לעין. משמעות הדבר היא יותר ויותר עבודה עבור סוכני ביטוח…

הרפורמה בשוק הפנסיוני

סיבה שנייה ורלבנטית לא פחות נוגעת ספציפית לעולם הביטוח הפנסיוני, אשר העיסוק המקצועי בו הפך מבוקש ביותר בשנים האחרונות בישראל, ומסיבה ברורה – במהלך שני העשורים האחרונים מיושמת בישראל רפורמה פנסיונית מקיפה, במסגרתה מחייב החוק את כלל האזרחים הבוגרים – שכירים ועצמאים כאחד – להחזיק בחיסכון ארוך טווח ולהפריש לו מדי שנה (או חודש). במצב זה מיליוני ישראלים צריכים לפתוח ולנהל מעתה ועד שיגיעו לגיל פרישה חיסכון פנסיוני ארוך טווח, וזה לא דבר שמרבית האנשים יכולים או רוצים לעשות בעצמם. סוכנים, משווקים ויועצים פנסיוניים הם בדיוק אנשי המקצוע הרלבנטיים לשם כך, והם כולם זקוקים לרישיון על מנת לעסוק בתחום ולנהל עבור אנשים את חסכונותיהם לחיים. גם כאן, נראה שמדובר בהימור בטוח יחסית מבחינה תעסוקתית, לעתיד הנראה לעין.

חייבים להמר על משהו

סיבה נוספת, ורציונאלית לא פחות מהשתיים הקודמות, היא כי בשלב זה או אחר כולנו חייבים "להמר" על משהו – לבחור תחום עיסוק בו נתמחה ונתמקצע, בשאיפה לבנות בו קריירה אשר תניב לנו הכנסה לטווח הרחוק. לא מדובר כמובן ב"הימור" גרידא, אבל לאור המצב השורר בשוק העבודה וקצב השינויים הגובר עליו הצבענו לעיל, נראה כי כל בחירה במקצוע לחיים טומנת בחובה סיכון מסוים.

כאמור, רישיון סוכן ביטוח הוא כיוון אשר ה"הימור" שהוא נושא בצידו הינו די בטוח, כנראה הרבה יותר בטוח וודאי מאשר רובם המכריע של המקצועות האחרים הקיימים בעולם כיום.

המאמר פורסם ב-25.06.2021