שוק המטבעות הקריפטוגרפיים (דוגמת המפורסם שבהם – הביטקוין) צומח במהלך העשור האחרון במהירות מסחררת ומהווה זירת מסחר בה מושקעים מיליארדים רבים של דולרים מדי יום. העניין בקריפטו הולך ומתרחב במהירות, הן בקרב משקיעים פרטיים והן בקרב חברות ומוסדות שונים, והופך את ההתמחות בתחום לאפיק מתבקש ללימודים והיכרות מקצועית. במסגרת קורס ׳מייצג מומחה קריפטו׳ אנחנו מעניקים את הידע, הכלים וההבנה הנדרשים על מנת לפעול בתחום ולייצג בו משקיעים וגורמים נוספים.

תחום בעל רגולציה מתפתחת אשר מעמיד צורך באיש מקצוע מייצג

במקביל לעלייה החדה בעניין (ובהיקף המסחר) במטבעות קריפטוגרפיים, כך גם מתפתחת במהירות הרגולציה בענף זה. אחרי הכל, מדובר בענף כלכלי עצום אשר מגלגל מדי שנה שווי של מיליארדי וטריליוני דולרים, ובניגוד למרבית ענפי הכלכלה האחרים במקרה זה מדובר בכלי אשר כלל לא היה קיים בעולם עד לפני כחמש עשרה שנים בלבד, מה שמצריך כמובן היערכות והסתגלות של המערכות הרגולטוריות והכלכליות השונות, ובהתאם לכך נכתבת ומושתת כיום בענף זה רגולציה מפורטת יותר ויותר. רגולציה זו כוללת חוקים ותקנות רבות ושונות, בחלקן ייחודיות למדינות ספציפיות ובחלקן בינלאומיות ומשותפות למדינות רבות.

מייצג מומחה קריפטו הוא בעל מקצוע אשר מלומד ובקיא בשלל אספקטים שונים של תחום זה ובפרט של התקנות, החוקים והרגולציה המגוונת הנכתבים כיום בארץ ובעולם. הוא עובד עם לקוחות שונים המעוניינים להשקיע בקריפטו או לערב מטבעות קריפטוגרפיים בדרך זו או אחרת בפעילותם הפיננסית. לכן, מדובר בדרך כלל באנשי מקצוע אשר מייעצים, מלווים ועובדים עם לקוחות בעולם הפיננסים, באחד מכמה הקשרים שונים. למשל – עורכי דין, רואי חשבון, משפטנים, כלכלנים, יועצי מס וכיוצ"ב. כל אחד מאנשי מקצוע אלו יכולים להוסיף לידע, להבנה ולרזומה שלהם גם הסמכה של מייצג מומחה קריפטו, וכך להעניק שירות מקצועי ללקוחותיהם גם בכל הנוגע לפעילותם בתחום זה. במשק של ימינו, מדובר בתחום אשר הופך רלבנטי עבור יותר ויותר משקיעים, גופים וארגונים באשר הם…

במה מתמקד הקורס?

כמובן שיש המון מה ללמוד על ענף הקריפטו, תחום אשר נוצר פחות או יותר יש מאין, לפני לא יותר מדי זמן, ומערב טכנולוגיה מתקדמת וכללי משחק חדשים אליהם רובנו איננו רגילים כלל.

קיימים היבטים רלבנטיים רבים ושונים בכל הנוגע לעולם הקריפטו, שכדאי להכיר. אלו כוללים כמובן אספקטים טכנולוגיים (היכרות עם טכנולוגיית הבלוקצ'יין עליה מבוסס עולם הקריפטו), כלכליים, משפטיים, מיסויים ועוד.

בעוד מצטבר במהרה בעולם ידע בנוגע לקריפטו ובלוקצ'יין אשר יכול למלא כמה תארים אקדמאיים שלמים, מייצג מומחה קריפטו אינו חייב כמובן להבין לעומק בכל אחד מההיבטים הללו, אלא רק לדעת וליישם את מה שרלבנטי עבור עיסוקו ותפקידו – ייצוג של לקוחותיו השונים בכל הנוגע לפעילויותיהם הקשורות במטבעות וירטואליים.

לכן, מתמקד קורס מייצג מומחה קריפטו בתחומים רלבנטיים אשר יסייעו לו ללוות, לייעץ ולייצג בצורה מקצועית את לקוחותיו בכל מה שקשור למעורבותם בתחום. למשל – הגבלות ואיסורים על הלבנות הון (אשר רלבנטיים במיוחד לתחום הקריפטו, בו הרגולציה והפיקוח של הממשלות והבנקים עדיין נמצאים בשלבי גיבוש ברבות מהמדינות), ניהול סיכונים פיננסי בפעילות המערבת סחר במטבעות אלו ועוד. הקורס כולל סימולציות שונות הקשורות לטכנולוגיית הבלוקצ'יין, ונקודות מבט מגוונות של מומחים לתחום מכיוונים שונים.

נראה כי בכיוון אליו הולכת הכלכלה העולמית כיום, ולאור הפופולאריות הגואה במהירות של ענף הקריפטו (יחד עם היקפו ומגוון ההזדמנויות והאפשרויות שהוא מציע), התמחות בענף זה בתור מייצגים מקצועיים של לקוחות היא תעודה ששווה מאוד להשיג, ובאופן כללי מדובר בתחום בו מתבקש ביותר לרכוש ידע והשכלה מקצועית מסוימת, אם ברצוננו להישאר מעודכנים ורלבנטיים…

המאמר פורסם ב-30.1.2023