שוק הלימודים בישראל מציע מגוון עצום של מקצועות ומסלולי לימודים עבור צעירים המשתחררים מהצבא ולהוטים לרכוש השכלה בתחום מסוים אשר יספק להם לא רק ידע חדש, אלא גם כלים יעילים להתמודדות בהמשך הדרך, כלים אשר יגדילו משמעותית את סיכוייהם להשיג עבודה טובה ולבנות קריירה בתחום מניב.
בעוד עולם הכלכלה והפיננסים מושך אחוז בלתי מבוטל מקרב החיילים המשוחררים, גם בתוך עולם זה ניתן למצוא אינספור מסלולי לימודים ותתי תחומים שונים, הנבדלים ביניהם במספר מאפיינים. כפי שנראה מיד, בכמה מהמאפיינים העיקריים והחשובים ביותר בעיניהם של מרבית הצעירים והחיילים המשוחררים, לימודי שוק ההון ובפרט לימודי השקעות מצטיינים ומתבלטים על פני מרבית האפשרויות האחרות. זוהי הסיבה לביקוש העצום ללימודים אלו בקרב חיילים משוחררים וצעירים, כמו גם הציבור הכללי בכללותו.

מסלול קצר ויעיל לתחילת תעסוקה בתחום עשיר באפשרויות

אחד הפרמטרים העיקריים בהם מצטיין המסלול ללימודי השקעות ותחום לימודי שוק ההון בכלל, הוא זה של זמן הלימודים הנדרש בהשוואה לתועלת המתקבלת עם סיום הלימודים הללו. נתמקד במסלול ללימודי השקעות – במסלול לייעוץ השקעות, ניתן בתוך כמה חודשים ספורים לעבור קורס הכנה מקיף למבחנים החיצוניים של הרשות לניירות ערך, להיבחן ולהתחיל להתמחות, בשכר, בתחום. אורך ההתמחות הוא חצי שנה, כך שבתוך כשנתיים מרגע השחרור ניתן כבר להיות יועצי השקעות מוסמכים ולהתחיל להתקדם בתחום (כבר במהלך חצי שנת ההתמחות מרוויחים משכורת, כאמור). עבור חיילים אשר תנאי השירות שלהם לקראת סיום השירות מאפשרים ללמוד פעם או פעמיים בערב, ניתן לעבור את קורסי ההכנה והמבחנים אפילו לפני השחרור.
במקרה של ניהול תיקי השקעות המסלול דומה, אך תקופת ההתמחות מעט ארוכה יותר, ועומדת על תשעה חודשים. בשני המקרים ניתן לשלם על הקורס כולו באמצעות הפיקדון שמקבל כל חייל משוחרר, כך שניתן לעבור את הקורסים עוד לפני שעבדתם וחסכתם שקל אחד בעבודה מועדפת וכו'. כך "תדלגו" לאחר השירות הצבאי ישירות לעבודה רצינית, מניבה ובעלת עתיד ואופק מקצועי עשיר ומלא אפשרויות, במקום לעבוד חודשים ארוכים בעבודות מועדפות שונות, שלא יקדמו אתכם יותר מדי מבחינה מקצועית או מבחינת רכישת כישורים שכליים.

 

כניסה מקצועית לעולם הכלכלה והפיננסים כבר בגיל צעיר

קריטריון נוסף שהופך את לימודי שוק ההון ומסלולי ההשקעות שבהם לאטרקטיביים ומבוקשים במיוחד גם על ידי חיילים משוחררים הוא אופיו של התחום בו מדובר. שוק ההון ועולם הכלכלה והפיננסים הם תחומי ענק הרלבנטיים למיליארדי אנשים בעולם, כמו גם לכל ארגון ובית עסק. לכן מספר ומגוון המשרות בתחום נמצא בעלייה חדה ומתמדת, אשר אינה צפויה להיפסק בעתיד הנראה לעין – ככל שהכלכלה המקומית והעולמית צומחת, כך גם שוק הפיננסים ועימו הביקוש לאנשי מקצוע ובעלי השכלה וניסיון בתחום. מסלולי הלימודים המקוצרים המאפשרים תחילת תעסוקה וצבירת ניסיון בתחום כבר בתוך חודשים ספורים מיום השחרור מהווים אם כן מקפצה אטרקטיבית ביותר לכל גבר או אישה צעירים אשר שוקלים את המשך צעדיהם לאחר סיום השירות הצבאי.

הארגונים והמוסדות המהווים מעסיקים פוטנציאליים עבור בוגרי לימודי השקעות כוללים גופים ממשלתיים כמו משרד האוצר ומשרדי ממשלה נוספים, גופים פיננסיים עצומים כמו בנקים מסחריים או בנק ישראל, חברות פרטיות קטנות, בינוניות או גדולות כמו בתי השקעות ומשרדי פיננסים פרטיים וכמובן – תאגידי ענק המעסיקים מאות אלפי עובדים בכל רחבי העולם. כישורי ניתוח והבנה מעמיקה בשוק ההון ובתחום ההשקעות מהווים כישור מרכזי ומבוקש בכל הארגונים והמוסדות הללו, ושילוב של אלו עם גיל צעיר ושאפתנות של חיילים משוחררים מעלים את הסיכויים למצוא תעסוקה טובה בתחום בעשרות מונים. כאשר אתם מתמחים בייעוץ השקעות או ניהול תיקים כבר בגיל 21, עד לגיל 30 אתם יכולים בקלות להיות בעמדות מפתח ותפקידים גבוהים ומניבים בתחום, ומשם באמת שהשמיים הם הגבול…

מסלולי לימודים נוספים בלימודי שוק ההון עבור חיילים משוחררים

את הפיקדון לחיילים משוחררים ניתן לנצל על מנת להירשם למסלולים מעניינים נוספים במסגרת לימודי שוק ההון. התחום של ייעוץ ושיווק פנסיוני, למשל, הוא תחום צומח בעל ביקוש עצום לאנשי מקצוע בשוק העבודה הישראלי. הרפורמות שהתחוללו בשוק הפנסיה הישראלי במהלך העשור האחרון יצרו ביקוש ליועצים פנסיוניים רבים, כך שגם זה סוג של הימור בטוח בכל הנוגע לתעסוקה עתידית מנקודת מבטם של חייל/ת משוחררים טריים.
תחום הביטוח נכלל גם הוא תחת המטרייה הרחבה של שוק ההון, ומסלול לימודים ייעודי יכין אתכם למבחנים הרשמיים של הממונה על הביטוח במשרד האוצר, מבחנים הכרחיים לצורך קבלת רישיון תעסוקה כסוכני ביטוח מקצועיים.
בנוסף לכל אלו, המתעניינים במסחר בורסאי ימצאו עניין רב בקורס שוק ההון למתחילים, בו מועברת סקירה מקיפה ויסודית של כל הנושאים והתחומים הרלבנטיים עבור סוחרים בניירות ערך, ונכללות שעות רבות של תרגול מעשי במערכות מסחר מדומה ממוחשבות.
גם תחום הנדל"ן זוכה לכמה קורסים מקצועיים ייעודיים דוגמת קורס השקעות נדל"ן, קורסי הכנה לקבלת רישיון תיווך ועוד.