הרבה מאוד אנשים בישראל לומדים לתואר באחד המקצועות הקשורים לעולם הכספים, הכלכלה והפיננסים.  למשל – לימודי תואר ראשון בכלכלה, חשבונאות, ניהול ומספר תחומי לימוד קשורים נוספים. עבור כל סטודנט/ית המעוניינים לקדם את עצמם ביעילות מבחינה מקצועית במקביל לשנות לימוד התואר, מומלץ בחום להכיר את האפשרות של רישיונות הפיננסים. אנחנו כאן באקדמיה לפיננסים מכינים אינספור תלמידות ותלמידים מדי שנה לקראת הבחינות הנדרשות לצורך קבלת הרישיונות, ובתוך קהל הסטודנטים שלנו ניתן למצוא גם לא מעט אשר נמצאים ממש עכשיו במהלך לימודי תואר ראשון באחד מהתחומים הנ"ל. אפשרות שבהחלט שווה להכיר ולשקול.

מדוע להוציא רישיון פיננסים במקביל ללימודי תואר ראשון?

השאלה המתבקשת ביותר כאן היא כמובן – למה להוסיף לעצמנו עוד לימודים בזמן שאנחנו בעיצומם של לימודי התואר הראשון? ניתן לענות לכך בכמה תשובות שונות, אך התשובה הרלבנטית ביותר עבור מרבית הסטודנטים היא – פרקטיות. רישיון בתחום הפיננסים מהווה את אחת התעודות הפרקטיות ביותר שניתן למצוא, בטח בהשוואה ללימודי תואר ראשון הנערכים ב"משרה מלאה" ולאורך שלוש או ארבע שנים שלמות. הוצאת רישיון באחד ממקצועות הפיננסים, דוגמת יועץ השקעות, מנהל תיקי השקעות, יועץ/משווק פנסיוני וכיוצ"ב מצריכה מאיתנו הרבה פחות זמן, כסף ומשאבים מנטליים מאשר לימודים מלאים לתואר ראשון, והאפשרויות שרישיון מסוג זה פותח בפנינו הן רבות, מיידיות ואטרקטיביות ביותר.

סטודנט/ית אשר נמצאים בתחילת או אמצע לימודי התואר הראשון יצטרכו במרבית המקצועות לחכות לפחות כמה שנים עד שיוכלו להתחיל לעבוד באופן מלא ומקצועי בתחומם, להתפרנס ממנו ולהתחיל להתקדם ולבנות עצמם כאנשי מקצוע. במקרה של רישיונות הפיננסים זהו לא המצב – כל אחת ואחד עם מספיק מוטיבציה וראש על הכתפיים יכולים בתוך כמה חודשים לעבור את הבחינות הנדרשות, להוציא את הרישיון ולהתחיל מיידית לעבוד בתחום ולצבור בו ניסיון וותק. זה יכול לספק גם לסטודנטים אפשרות להתמקצע ולבנות לעצמם תחום עיסוק נחשב לכל דבר ועניין, כזה שיביא משכורת אטרקטיבית ויפתח אופק התפתחויות רחב. הכל כאמור במקביל ללימודי התואר ובלי לוותר על שום דבר.

לימודי הכנה במתכונת גמישה ונוחה

על מנת לקבל רישיון פיננסים זה או אחר נדרש כאמור לצלוח מספר בחינות המועברות לרוב על ידי הרשות לניירות ערך ומשרד האוצר. אנחנו מעבירים קורסי הכנה ממוקדים עבור כל אחד ואחת מהבחינות הללו, קורסים המעלים משמעותית את הסיכוי ללמוד במהרה את החומר ולעבור בהצלחה את הבחינה. קורסים אלו מועברים במתכונת לימודים גמישה ונוחה, כזו שמאפשרת גם לסטודנטים אשר עסוקים לאורך מרבית השבוע להשתתף בקורס ולהפיק ממנו את מה שהם צריכים.

במקרים רבים מוצעים הקורסים במתכונת דיגיטלית מלאה – הקורס כולו מועבר וזמין אונליין, כך שניתן לצפות שוב ושוב בכל שיעור, לעצור באמצע על מנת לסכם או לחזור לחלקים קודמים של השיעור, לצפות בו מכל מקום ובכל שעה לנוחיותנו וכו'. גם במקרה של קורסי הכנה שאינם מוצעים כקורס דיגיטלי, ניתן לרוב לבחור בין כמה וכמה אפשרויות של שעות וימי לימוד, גם ובעיקר שעות שאינן באמצע היום ויכולות להשתלב גם עם הלימודים המכללה או באוניברסיטה, הנערכים לרוב בשעות הבוקר והצהריים.

הוצאת אחד מרישיונות הפיננסים במהלך לימודי תואר בכל תחום באשר הוא יכולה לאפשר לכם להתחיל להתקדם ולבנות עצמכם כאנשי מקצוע במקצועות נחשבים של ממש, עוד במהלך שנות לימודי התואר. כך, תסיימו את התואר כשכבר יש לכם מקצוע מניב ביד, בין אם התואר שלכם הוא בתחום הקשור לכספים ופיננסים ובין אם לא. מדובר בפתרון מצוין עבור רובנו בעולם של היום, בו לא פשוט להיות סטודנט ולבנות לעצמנו קריירה בתהליך שנמשך לרוב לא מעט זמן.

המאמר פורסם ב-30.11.2022