החיפוש אחר אפיקי תעסוקה אטרקטיביים המתאפיינים בסיכויים גבוהים להישאר רלבנטיים גם בעתיד הקרוב והרחוק, הוא מסממני העידן בו אנו חיים, עידן בו רמת אי הוודאות בעולם, בכלכלה ובשוק העבודה גבוהה יותר מאי פעם בעבר. משבר הקורונה טרף את הקליפים והקפיץ אפילו עוד יותר את רמת אי הוודאות בנוגע לעתיד. מסלולים כמו קורס ניהול השקעות וקורס ניהול תיק השקעות מציעים כיום, יותר מתמיד, אופק תעסוקתי יציב ואטרקטיבי

מהן הסיבות לכך שתחומים כמו ניהול השקעות הופכים מבוקשים ואטרקטיביים יותר מבחינה תעסוקתית כיום, באמצעו של משבר עולמי חסר תקדים, בעוד מרבית התחומים האחרים הופכים פחות ופחות וודאיים, ולכן אטרקטיביים מבחינתם של מתעניינים בלימודים או מחפשי עבודה? מה נדרש על מנת להיכנס לעולם הפיננסים ולהתחיל לעסוק בתחומים אלו, וכיצד ניתן לענות על דרישות אלו כיום, בזמן שהמשבר עדיין נוכח, קיים ומשתק חלקים נרחבים מהמדינה?

ככל שעולה רמת אי הוודאות כך עולה הביקוש לייעוץ, ניהול וליווי פיננסי מקצועי

נתחיל בשאלה הראשונה – מדוע דווקא כיום, כאשר אינספור תחומים נמצאים בשיתוק חלקי או מלא והכלכלה כולה מצטמצמת בצורה חסרת תקדים בעקבות משבר הקורונה, תחומים כמו ניהול תיקי השקעות הופכים דווקא רלבנטיים ומבוקשים יותר?
ובכן, הסיבה לכך פשוטה ומובנת – אחת ההשפעות המשמעותיות ביותר של המגפה והתגובה אליה מצד ממשלות בכל רחבי העולם, היא הכנסת שוק ההון והמערכת הכלכלית הגלובאלית למצב של קיפאון חסר תקדים, ולכן לסוג של כאוס בלתי צפוי. בעוד לפני המגפה היינו עדים לצמיחה עקבית וכמעט וודאית בשוק ההון ובכלכלה המקומית והעולמית גם יחד לאורך עשרות שנים (למעט כמה מקרים נקודתיים יוצאי דופן של משברים כלכליים אשר חלפו לאחר זמן קצר יחסית), כיום לאף אחד בעולם אין מושג מה יוליד יום, כיצד יתנהג שוק ההון בעוד שנה מהיום ומה יהיה על המדדים, המניות ושאר הנכסים הפיננסיים השונים.

במצב מסוג זה, לאדם הפשוט אשר אינו מתמחה בעולם הכלכלה או בשוק ההון ישנם מעט מאוד כלים להתמודד עם המצב. מה עליו לעשות עם כספו, חסכונות החיים שלו ונכסיו? האם זה זמן טוב למשוך מיד את כל הכסף שהוא השקיע בבורסה? האם זה דווקא הזמן להשקיע, בציפייה כי השוק יתאושש ויחזור לעלות כשהמגפה תיגמר? אם כן – מתי זה צפוי לקרות??
כל השאלות הללו ורמת אי וודאות חסרת תקדים בכל הנוגע למתרחש בעולם ובשווקים, מביאים רבים לכדי בלבול וייאוש. שירותי ניהול וליווי פיננסי מקצועי הם בדיוק מסוג השירותים להם נזקקים כיום מיליוני אנשים אשר פשוט אינם יודעים מה לעשות. אנשי המקצוע המסייעים להתמודד עם המצב בהקשר זה הם מנהלי תיקי השקעות ויועצי השקעות למיניהם. לכן, מדובר במקצועות אטרקטיביים ומבוקשים במיוחד, דווקא כיום, עבור כל מי שמתעניין בלימודים וברכישת הסמכה והשכלה מקצועית, במטרה לשריין לעצמו עתיד תעסוקתי וורוד ומבטיח יחסית.

הדרך להיכנס לתחום המבוקש בקלות ובמהירות – לימודי רישיון ניהול תיקים

לאחר שהבנו מעט טוב יותר את מקור האטרקטיביות והעלייה בביקוש להתמחות במקצועות כמו ניהול תיקים והשקעות, נשאר להבין – כיצד בדיוק נכנסים לתחומים אלו וכיצד עושים זאת ביעילות דווקא כיום, כאשר המדינה והעולם פועלים במתכונת חלקית בלבד?
ובכן, על מנת לעסוק בניהול תיקי השקעות, כמו גם בייעוץ השקעות,יש צורך להחזיק ברישיון תעסוקה רשמי מטעם המדינה. לשם כך, יש לעבור סדרה של מבחנים ותקופת התמחות, אשר רק לאחריה ניתן הרישיון לעסוק בתחום באופן עצמאי (כלומר – לא במסגרת התמחות אלא כאיש מקצוע שכיר או עצמאי), רשמי וחוקי.

לימודי רישיון ניהול תיקים, כפי שהם מוצעים כאן באקדמיה לפיננסים, הם הדרך המהירה והבטוחה לעשות זאת – קורסי הכנה ממוקדים וייעודיים עבור כל אחת מהבחינות הנדרשות (כשש בחינות בסך הכל) אשר מבטיחים את סיכויי המעבר הטובים ביותר, כמו גם סיוע בהשגת מקום התמחות רצוי ואיכותי.
לימודי ניהול תיקים נערכים גם כיום, בתקופת הקורונה, עם ההתאמות הנדרשות. חומר הלימוד זמין ברובו אונליין, התלמידים יכולים ליהנות מהרצאות מקוונות ומאגרי מידע הכוללים הרצאות מצולמות וחומר כתוב גם יחד וכו'.

כיום, יותר מתמיד, זו הדרך היעילה, המהירה, הבטוחה והמומלצת ביותר לרכוש לעצמכם מקצוע אשר נראה כי הולך להיות רק יותר ויותר רלבנטי ומבוקש, ככל שהבלגן בעולם ילך ויימשך…

אחד השיקולים המרכזיים המניעים את מרבית הנרשמים והנרשמות למסלולי לימודים שונים הוא השיקול התעסוקתי – האם מסלול הלימודים אליו נרשמים צפוי לסייע לנו להשיג עבודה בתחום בו אנו מעוניינים, האם עבודה זו תהיה טובה ומשתלמת מבחינתנו והאם ההכשרה וההסמכה שנקבל במהלך הלימודים אכן ישפיעו בצורה ממשית על סיכויינו להשיג את העבודה? זהו כאמור אחד השיקולים העיקריים המניעים רבות ורבים בטווח גילאים רחב, החל מהמשתחררים הטריים מהצבא ועד למבוגרים ומבוגרות יותר המחפשים אחר תחום חדש לקריירה שנייה. אנו מציעים כאן מספר מסלולי לימודים המכשירים ישירות לקראת תעסוקה בתחומם, בין אם באמצעות רישיונות תעסוקה ומציאת מקום התמחות ובין אם כהכנה לבחינות רשמיות אלו ואחרות. קורס חשבי שכר מציע כיום את אחד האפיקים האטרקטיביים ביותר עבור מחפשי עבודה – בתוך מספר חודשים מצומצם ביותר אתם יכולים להחזיק בתעודה רשמית מטעם לשכת יועצי המס ולהתחיל לעבוד בתחום.