השקעות נדל"ן בחו"ל הפכו בשנים האחרונות לאחד מאפיקי ההשקעות המסקרנים יותר מכל משקיעים ישראלים, קטנים, בינוניים וגדולים כאחד. במיוחד בשווקים כמו ארצות הברית ואירופה זמינות כיום אינספור עסקאות פוטנציאליות שונות אשר מדברות יותר ויותר אל המשקיע הישראלי. מהן הסיבות לפופולאריות הגואה של השקעות נדל"ן בחו"ל בקרב משקיעים ישראלים? במידה וגם אתם מתעניינים ושוקלים להפנות את כספיכם לכיוון זה – כיצד מומלץ ונכון לגשת לעניין?

סיבות להשקיע בנדל"ן בחו"ל

כמובן שלמשקיעים פרטיים או מוסדיים שונים עשויות להיות סיבות שונות לבחור באפיק השקעה זה ולא אחר, בחלק מהמקרים מדובר בסיבות מוצדקות ונבונות ובמקרים אחרים בטעויות ואשליות. אם מנסים להצביע על הסיבות הנפוצות יותר בגינן משקיעים ישראלים רבים מפנים לפחות חלק מהשקעותיהם לכיוון של נדל"ן בחו"ל, ניתן למנות כמה סיבות עיקריות –

סיבה ראשונה היא הירידה בתשואה האלטרנטיבית שמקבלים משקיעים בנדל"ן (אלטרנטיבית לאפשרות של השקעה בחו"ל). הכוונה היא לתשואה הממוצעת המתקבלת מהשקעה בנדל"ן בארץ. בגלל עליות המחירים החדות והבלתי פוסקות של נכסי נדל"ן בישראל, התשואה הממוצעת עבור השקעות אלו הולכת ויורדת. התשואה מחושבת על ידי חלוקה של עלות קניית הנכס בהכנסה השוטפת השנתית המתקבלת מהשכרתו. מאחר ומחירי הקנייה עולים ועולים (בקצב מהיר יותר מהעלייה במחירי ההשכרה), התשואה בפועל יורדת. מגמה זו מאפיינת את השוק הישראלי הרבה יותר מאשר שווקים שונים בחו"ל, מה שהופך אותם לאלטרנטיבה אטרקטיבית יותר.

סיבה עיקרית נוספת היא היצע האפשרויות המאפיין את עולם ההשקעות בחו"ל. בניגוד לארץ, כאן לרבים מהצעירים (והאזרחים באופן כללי) פשוט אין מספיק כסף על מנת לקנות נכס נדל"ן, בחו"ל ניתן למצוא אפשרויות ריאליות הרבה יותר ונכסים בהם ניתן להשקיע גם בסכומים אשר בארץ לא יספיקו אפילו בתור החלק של ההון העצמי במשכנתא…

כיצד להשקיע בנדל"ן בחו"ל בחכמה?

הסיבות שהוזכרו לעיל, כמו גם כמה וכמה סיבות נוספות, אכן הופכות את האפשרות של השקעה בנדל"ן בחו"ל לאטרקטיבית יותר ומתבקשת במקרים רבים. אך במידה ושוקלים לעשות צעד לכיוון, חשוב לפעול בזהירות ולהכיר את האתגרים והסיכונים השונים המאפיינים אפיק השקעה זה.

הצלחתה של השקעה בנכס נדל"ן בחו"ל תלויה בגורמים רבים ושונים שכדאי להכיר – תקנות המיסוי במדינה זו, אופי שוק השכירות המקומי, הגבלות שונות הייחודיות לכל מדינה ואף לכל אזור ועוד.

על מנת לעשות זאת כמו שצריך, בצורה מושכלת ומסודרת ועם סיכויי ההצלחה הטובים ביותר, כדאי להכיר את התחום מקרוב יותר ואולי אף להירשם לקורס העוסק בנושא (לדוגמה, אנו מציעים כאן קורס "השקעות מעבר לים").

כמו כן, מומלץ לעבוד דרך חברות המתמחות בנדל"ן בחו"ל, ומציעות גם שירותי תיווך וניהול נכסים (או עומדות בקשרים עם חברות מקומיות המציעות שירותים אלו). כך לא תצטרכו לדאוג בעצמכם להשכרה של הנכס, לשיפוץ, לחיפוש אחר קונים או שוכרים ולתיקון בעיות באופן שוטף. על כל זאת ועוד, כאמור, ניתן ומומלץ ללמוד בצורה מסודרת.

היכנסו לפירוט לימודי הנדל"ן באקדמיה לפיננסים >>

המאמר פורסם ב-30.12.2022