אירועי השנים האחרונות, בפרט מגפת הקורונה והשפעתה חסרת התקדים על העולם והחברה, השפיעו באופן ניכר כמעט על כל תחום שרק ניתן להעלות על הדעת. כך גם במקרה של עולם הביטוח והביקוש לביטוחים שונים, כמו גם הביקוש לסוכני ביטוח ואנשי מקצוע בתחום. כיצד כל זה משפיע על האטרקטיביות של לימודי ביטוח ועל הביקוש למסלולי ההכנה לקבלת רישיון סוכן ביטוח מטעם המדינה?

השפעת המגפה על הצורך בביטוח, יציבות וביטחון בתקופה של חוסר וודאות קיצוני

אחת ההשפעות המשמעותיות ביותר של מגפת הקורונה והשנתיים לאורכן החיים בארץ ובעולם השתבשו בצורה המשמעותית ביותר במאה האחרונה, היא עלייה במפלס החרדה העולמי עקב ירידה משמעותית במידת הוודאות בה יכולים אנשים להחזיק בנוגע לעתיד. במיוחד בשיאה של המגפה ובתחילתה, מידת הוודאות בנוגע לשאלות בסיסיות ויומיומיות ירדה לשפל חסר תקדים – מה יהיה על המשרה שלי? האם תישאר לנו עבודה כשכל זה ייגמר? כיצד סוגרים את החודש במצב העניינים הנוכחי? האם אנחנו או אחד מהקרובים שלנו נחלה ונצטרך להתמודד עם ההשלכות הבריאותיות והכלכליות של המגפה ביתר שאת? כל אלו הן שאלות שהפכו להיות רלבנטיות עבור כל אחת ואחד מאיתנו לאורך תקופות בלתי מבוטלות במהלך השנתיים וחצי האחרונות.

כתוצאה מעלייה משמעותית זו ברמת אי הוודאות לגבי דברים בסיסיים בחיי היומיום אשר נחשבו עד לפני כן לטריוויאליים, נוצרה עלייה גם בכמיהה של אינספור אנשים למידה מסוימת של ביטחון וודאות. כאן כבר מתבהרת ההשפעה של כל זה על עולם הביטוח – אחרי הכל, ביטוח הוא כלי פיננסי שפותח בהיסטוריה האנושית במטרה לספק וודאות רבה יותר לאנשים בהקשרים נפוצים מסוימים. בעידן בו מידת חוסר הוודאות עולה לרמות קיצוניות והיסטוריות, ברור כי הביקוש לאותה וודאות וביטחון שיכולים ביטוחים מסוימים להעניק, יעלה.

מאחר והביקוש לשירותי ביטוח מסוגים שונים (אשר בכל מקרה נמצא במגמת עלייה מתמדת) זכה ל"דחיפה" משמעותית בעקבות האירועים יוצאי הדופן של השנים האחרונות, כך גם הביקוש לרישיון סוכן ביטוח ורישיון פנסיוני – הרישיונות הרשמיים מטעם המדינה המסדירים את העיסוק בתחום ומאפשרים לעסוק בו.

רישיון ביטוח פנסיוני בתקופה בה הביטחון בעתיד הכלכלי נמצא בשפל

ההשפעות המדוברות אמנם רלבנטיות עבור עולם הביטוח כולו, אך במיוחד על התחום של ביטוח פנסיוני. מכשיר זה (ביטוח פנסיוני) פותח במיוחד על מנת לספק לנו רשת ביטחון פיננסית עבור הגילאים המתקדמים בחיים, אלו בהם איננו יכולים או מעוניינים לעבוד על מנת לפרנס את עצמנו. כיום, הן בעקבות המגמות הכלליות בארץ ובעולם בעשורים האחרונים והן ספציפית בעקבות השינויים של השנתיים האחרונות, יותר אנשים מאי פעם חשים במידה גבוהה ביותר של ספק וחוסר וודאות בנוגע לעתידם הכלכלי ולשנות הפרישה שלהם. הביקוש לשירותי ייעוץ ושיווק פנסיוני נמצאים בשיא בארץ בשנים האחרונות עוד הרבה לפני מגפת הקורונה (בזכות הרפורמה בחוקי העבודה בארץ המחייבים להחזיק בחיסכון פנסיוני), אך בשנים האחרונות קיבל גם כן דחיפה נוספת למעלה.

במצב עניינים זה, נראה כי הפנייה לעיסוק מקצועי בעולם הביטוח היא מתבקשת מאליה ומהווה את אחד הצעדים הבטוחים ביותר שניתן לעשות בכל הנוגע להסמכות מקצועיות ורכישת מקצוע. בפרט בהשוואה למרבית תחומי העיסוק האחרים אשר מאבדים ממידת הוודאות המאפיינת את עתיד העיסוק בהם, נראה כי עולם הביטוח הולך לכיוון השני ורק זוכה למידה גבוהה יותר ויותר של וודאות בכל הנוגע לביקוש לשירותים הניתנים בתחום, אשר צפוי רק להמשיך ולעלות.

אם אתם מחפשים אחר בחירה "בטוחה" כמה שיותר בנוגע לעיסוקכם המקצועי העתידי, נראה כי לימודי ביטוח (כהכנה לקבלת רישיון סוכן ביטוח ורישיון ייעוץ ושיווק פנסיוני) מהווים בחירה רציונלית ומתבקשת מאליה.

המאמר פורסם ב-17.07.2022