אחד השיקולים המרכזיים המנחים את כולנו בניסיוננו לבחור תחום לימודים והתמחות, הוא כמובן הביטחון הכלכלי העתידי שלנו ושל משפחתנו. על מנת להבטיח לעצמנו סיכויים טובים למצוא פרנסה מספקת בעתיד הקרוב והרחוק גם יחד, אנו מנסים להבין כיצד ייראה המשק ושוק העבודה בעוד כמה שנים מהיום, או לפחות מנסים להעריך אילו מהמקצועות בהם אנו יכולים להתמחות כיום יבטיחו לנו ביטחון כלכלי במידת סבירות גבוהה יחסית. במידה וחיפוש זה רלבנטי גם עבורכם, מומלץ בחום לבחון מקרוב את האפשרות של כניסה לעולם הביטוח. מבחינות רבות, לימודי ביטוח כיום מהווים את אחד ה"הימורים" הבטוחים והאטרקטיביים ביותר מבחינת תעסוקה עתידית וביטחון כלכלי.

מדוע להתמחות דווקא בעולם הביטוח?

עולם הכלכלה, הכספים והפיננסים באופן כללי נחשב לכתובת אטרקטיבית ומתבקשת יחסית עבור כל מי שמעוניין/ת לבנות קריירה לטווח הארוך ולהתמחות בתחום בו היצע התעסוקה הוא רחב ויציב ואפשרויות ההתפתחות המקצועית הן רבות ומגוונות.

ספציפית בתוך עולם הכספים והפיננסים, ענף הביטוח מהווה את אחד התחומים היציבים והבטוחים ביותר, כזה אשר ניתן לצפות במידה יחסית גדולה של וודאות כי יישאר רלבנטי גם בעתיד הנראה לעין, ומעבר לו. מדוע? ובכן, באופן כללי ביטוחים מסוגים שונים מתפקדים בפועל ככלי מרכזי ויעיל ביותר להתמודדות עם מידת אי הוודאות הגבוהה המאפיינת את העידן בו אנו חיים. זה מאותת בצורה חזקה על כך שגם אם קשה מאוד לחזות ולצפות את כיוון ההתפתחויות כמעט בכל תחום באשר הוא, דווקא במקרה של תחום הביטוח שוררת מידה רבה יחסית של וודאות לעתיד.

נקודה נוספת שחשוב להבין היא כי "ביטוח" מהווה כיום קטגוריה הכוללת בתוכה כמה וכמה תחומים שונים, דוגמת ביטוח אלמנטרי (מה שאנו מכירים כביטוח "רגיל" – ביטוח לרכב, דירה וכד'…) או ביטוח פנסיוני, אשר רלבנטי על פי חוק עבור כלל הישראלים כיום.

בקיצור – היצע פעילות ותעסוקה בתחום לא חסר…

להיכנס לתחום באמצעות לימודי ביטוח

נניח והשתכנענו ואנו מעוניינים לבחון את האפשרות של קריירה בעולם הביטוח. כיצד עושים זאת? מאין מתחילים?

על מנת לעסוק בביטוח באופן רשמי וחוקי בישראל, נדרש להחזיק ברישיון סוכן ביטוח. בדומה לרישיונות אחרים בעולם הפיננסים, גם רישיון זה ניתן רק לאחר מעבר של מספר בחינות מבוא וגמר, והשלמת תקופת התמחות. לימודי ביטוח, מהסוג שאנו מציעים כאן באקדמיה, מכינים את התלמידים בצורה היסודית והטובה ביותר לבחינות השונות המועברות על ידי הרשות לני"ע ומשרד האוצר. מדובר בבחינות אשר אינן טריוויאליות או קלות, בחינות אשר באות להבטיח כי האדם המקבל את רישיון סוכן הביטוח אכן יהיה בקיא בחומר הרלבנטי, אמין כבעל מקצוע וכיוצ"ב.

במסגרת לימודי ביטוח מטעמנו אנו מבטיחים להכין לבחינות הנדרשות בצורה היסודית והמעמיקה ביותר, עם דגש על שאלות החוזרות על עצמן שוב ושוב בבחינות אלו ויישום ניסיון רחב היקף של שנים רבות, ואלפי סטודנטים מרוצים אשר כבר נמצאים כיום בתהליך של בניית קריירה בתחום.

המאמר פורסם ב-30.3.2024