על מנת להיות זכאים לקבלת רישיון פנסיוני (שיווק/ייעוץ פנסיוני) יש לעבור סדרה של שש בחינות מטעם הרשות לניירות ערך ומשרד האוצר (בדומה לרישיונות פיננסיים אחרים) – ארבע בחינות יסוד ושתי בחינות גמר. אחת מארבע בחינות היסוד נקראת "יסודות הביטוח", וגם עבורה אנו מציעים כאן באקדמיה קורס ייעודי. קורס זה מהווה את הדרך המתומצתת, המהירה והיעילה ביותר להתכונן למבחן, ולהעלות את הסיכוי  כי לעבור אותו כבר בניסיון הראשון ובהצלחה מרובה. מה כולל קורס זה ומדוע הוא חשוב כל כך ומרכזי בתהליך הוצאת רישיון פנסיוני?

קורס יסודות הביטוח – מדוע הוא נדרש ומה הוא כולל?

על מנת להבין את הרלבנטיות והחשיבות של קורס יסודות הביטוח במסגרת המסלול לקבלת רישיון פנסיוני, חשוב לזכור כי התחום הפנסיוני הוא חלק אינטגראלי מעולם הביטוח. פנסיה וחסכונות פנסיוניים הם סוג של ביטוח שכולנו מחויבים לעשות, ולכן מדובר בתחום הנכלל תחת המטרייה הרחבה של עולם הביטוח. מסיבה זו, על היועצים/ות ומשווקים/ות הפנסיוניים העתידיים להכיר את עולם הביטוח על בוריו, להבין כיצד הוא פועל ולדעת "לשחות" בו, בדיוק כמו סוכן ביטוח אלמנטרי. כחלק מההכנה וההכשרה לקבלת רישיון פנסיוני נדרש להכיר לעומק את עולם הביטוח כולו, ובדיוק את זה באה לבחון הבחינה ב"יסודות הביטוח". בהתאמה, זהו קורס ההכנה הייעודי שאנו מציעים כאן באקדמיה לפיננסים.

מה לומדים במסגרת קורס יסודות הביטוח? ובכן, מאחר ומדובר בבחינה רשמית הנכללת בתהליך קבלת הרישיון הפנסיוני, הדרישות לתוכן הבחינה (ולכן גם לתוכן הקורס) אינן נתונות לשיקול דעתו של המורה או בית הספר המלמד. נושאי הקורס מוכתבים על ידי המפקח על הביטוח במשרד האוצר – הגוף המעביר כאמור את הבחינה. הבחינה והקורס כוללים את כל הנושאים הבסיסיים והמרכזיים המאפיינים את עולם הביטוח באשר הוא, ומספקים לסוכני/ות הביטוח העתידיים רקע ותשתית טובים לקראת המשך הלימודים ובמיוחד לקראת ההתמחות בפועל (הסטאז').

במסגרת הקורס מושם דגש על תרגול של שאלות ממבחני עבר – שאלות אשר חוזרות על עצמן שוב ושוב בוואריאציות מעט שונות, כך שניתן להתכונן אליהן בצורה טובה ויעילה יחסית וכך להבטיח סיכויי מעבר גבוהים ביותר.

אחד מקורסי היסודות הנדרשים לצורך השלמת ההתמחות ותהליך קבלת הרישיון

הסיבה העיקרית והראשונה לכך שקורס יסודות הביטוח הוא קורס מרכזי וחשוב היא כמובן התוכן שלו – חשוב שכל סוכן/ת ביטוח עתידיים, בין אם בתחום הפנסיוני ובין אם סוכני ביטוח אלמנטרי, יחזיקו בידע והבנה רחבים ומעמיקים יחסית בנוגע לעולם הביטוח, האופן בו הוא נשען על סטטיסטיקה וחישובי תוחלת לצורך ביצוע החישובים הנדרשים וכיוצ"ב.

אך מעבר לתוכן הקורס עצמו, מדובר בקורס הכנה לבחינת יסודות מרכזית, בלעדיה לא ניתן להמשיך ולהתקדם בתהליך הוצאת רישיון סוכן ביטוח. לא ניתן להשלים התמחות ללא סיום בחינות היסודות, ובטח שלא להתקדם למבחני הגמר ולהגיע לשלב של קבלת הרישיון הנכסף. גם מבחינה זו, מדובר באחד הקורסים המרכזיים והחשובים ביותר שצריכים לעמוד לנגד עיניהם של כל המתעניינים בעולם הביטוח.

המאמר פורסם ב-29.2.2024